• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Ziggo Go foutmelding 600 bij Chromecast.


Agricola

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2021
Berichten
4
Als ik een opname stream Naar Chromecast breekt Ziggo Go na ca. 1 minuut af met de melding:
"Helaas er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast dongel en probeer het opnieuw.
Foutmelding 600."
Zowel van Android telefoon als vanaf iPad.
Is sinds een maandje of zo. Daarvoor nooit problemen.
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.945
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Lijkt er op dat de Chromecast dongle op dat moment geen verbinding heeft.
Is dit via WiFi, zo ja, zou het kunnen dat het bereik daar slecht is?

Of krijg je de melding op de telefoon?

Ik maak zelf gebruik van een chromecast versie die je ook via een netwerkkabel kunt aansluiten. Dat werkt altijd.
 
Topicstarter
Topicstarter
Agricola

Agricola

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2021
Berichten
4
Lijkt er op dat de Chromecast dongle op dat moment geen verbinding heeft.
Is dit via WiFi, zo ja, zou het kunnen dat het bereik daar slecht is?

Of krijg je de melding op de telefoon?

Ik maak zelf gebruik van een chromecast versie die je ook via een netwerkkabel kunt aansluiten. Dat werkt altijd.

Nee ik krijg de melding op de TV. Wifi router is 5 meter weg en er zitten 2 muren tussen.
Goede tip van de chromecast met kabel. Is dat een adapter bij een normale Chromecast of een speciale Chromecast?
 
Topicstarter
Topicstarter
Agricola

Agricola

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2021
Berichten
4
Het werkt nog steeds niet helaas.
Ik heb nu de Chromecast bedraad aangesloten, direct op de Ziggo router (dus niet via WiFi) en ik krijg bij het streamen van een bewaarde opname na ca. 1 minuut nog steeds deze foutmelding op de TV:

"Helaas er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast dongel en probeer het opnieuw.
Foutmelding 600."
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.248
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Soms helpt het om de Chromecast terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. Maar het schijnt dat niet op alle versies zo'n resetknopje zit.

 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.945
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Dat zal het niet zijn, want er is een nieuwe aangeschaft, de 4k versie met ethernet en die geeft dus schijnbaar exact dezelfde melding.
Overigens geen verkeerde uitgave hoor, is wel een prima ding.

Wat ik vreemd vind is dat je vrij weinig over die foutmelding kunt terug vinden.

Misschien een gekke vraag, maar weet je zeker dat de juiste chromecast wordt gebruikt? Sommige TV's hebben namelijk ook chromecast ingebouwd. Als je de chromecast van het stroom haalt, zie je dan misschien nog de ingebouwde chromecast van je TV?

Iets anders kan ik eigenlijk ook niet verzinnen. Vaag probleem!
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.248
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Op dat andere forum schrijft TS dat hij een adapter besteld heeft, dus geen nieuwe Chromecast gekocht.
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.945
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ach ja we moeten het altijd met bijzonder weinig informatie doen he ;)
Het was een aanname van mij dat er een nieuwe chromecast was aangeschaft omdat dat hier werd voorgesteld.
En dan deze tekst:
Ik heb nu de Chromecast bedraad aangesloten
Maar het is wat cryptisch ...