Heb nu gewoon eens een paar maanden geduld.
Mensen zitten al jaren te wachten op deze apps, ze zijn al meer dan twee jaar in ontwikkeling en dan moeten we nog maar ff "maanden" geduld hebben voor het acceptabel eruit ziet?
 
Hier haperingen in beeld, (soort frame probleem denk ik) op mijn Philips Android tv en Android tv Box, bij Live tv, replay en opnames, net als bij alle andere versies die ik geprobeerd heb, ook de Horizon Tv app. Ik heb meerdere live tv apps zoals VTM Go en daar geen haperingen te zien. Ik gebruik de app eigenlijk niet maar is een soort back-up voor als de Next het begeeft, en die kans is groot want word steeds instabieler door al die waardeloze updates die de box straks de nek omdraait. Vooral de laatste 2 updates zijn een regelrechte een ramp.
 
Mensen zitten al jaren te wachten op deze apps, ze zijn al meer dan twee jaar in ontwikkeling en dan moeten we nog maar ff "maanden" geduld hebben voor het acceptabel eruit ziet?
Het is een verschil als je met 3.000 mensen test of met wellicht met het tienvoudige begint na een introductie voor klanten. Dat heeft gewoon enkele maanden finetunen nodig.

En Android TV is echt een moeilijk platform om een dergelijke dienst goed te kunnen leveren omdat de hardware in tegenstelling tot Apple TV en Fire TV niet gelijk is. Daarom is bijvoorbeeld de app voor Android TV van Canal Digitaal voor Android TV-apparaten niet voor elk apparaat ondersteund aanwezig. Zelf merk ik dat Ziggo GO op Apple TV en Fire TV veel stabieler werkt dan Android TV
 
Uiteindelijk zijn dit soort apparaten over enkele jaren de opvolger van de huidige bruikleendecoders.

Droom maar fijn verder Jarco, dat gaat eerst komende 5-10 jaar niet gebeuren. Zo lang we met meerdere eco systemen blijven zitten in die TV branche en TV fabrikanten weigeren ondersteuning te geven voor minstens 10 jaar op de software support maakt dit soort apps geen kans. De werking is niet te garanderen. Je zult altijd een provider box nodig hebben voor optimale dienstverlening, denk ook even aan de beveiliging van de content. Juist bij de nieuwe boxen wordt alles in een beveiligde omgeving en de SoC verwerkt, met streams op allerlei vreemde apparatuur is absoluut te klooien, daar gaat drm niet tegen helpen.

Tevens en ik zie dat vaak terug komen in artikelen van jou over Ziggo, jij schrijft dat 4K beter beveiligd wordt en daarom wordt gestreamd. Dat is absoluut niet waar, dit is niks meer dan een testje van Ziggo. Zolang daar maar een beperkte groep mensen naar kijken kost het ze nauwelijks of geen bandbreedte. Zodra er meer mensen gaan kijken kost het ze voor ELKE kijker de bandbreedte waarmee het kanaal wordt gestreamd, stel je even voor dat 100 man dezelfde zender op zetten in een wijk (doscis segment) dan ben je ineens 100 x 26 Mbit kwijt. Dag internet . Uiteraard kan men er voor kiezen om multicast te gaan gebruiken maar dan is het voordeel ook weer weg want dan moet je het hele multicast vlan op elke docsis segment gezet worden. Dan kun je weer net zo goed DVB-C doen wat min of meer eigenlijk al een vorm van multicast is.

Bovendien komt de overheid binnen afzienbare tijd met eisen die stellen dat klanten hun eigen apparatuur moeten kunnen gebruiken, ziggo voldoet daaraan door de CI+ modules te blijven aanbieden. Kortom "DVB-C is here to stay!"
 
In de versie die nu vrijgegeven is (4.25.13) heb ik geen DD 5.1 audio op kanalen waar ik met versie 4.18.7 wel gewoon DD5.1 audio had.
Kan dit ergens worden ingesteld ?
 
Zelf merk ik dat Ziggo GO op Apple TV en Fire TV veel stabieler werkt dan Android TV
Wat een onzin zeg. De Android TV versie draait hier helemaal perfect, als je maar goede hardware hebt.
Bij Android is het helaas wel zo dat er ook mensen zijn die het goedkoopste van het goedkoopste willen, dan kom je uit op rommel. Werkt voor geen meter, maar dat ligt niet aan Android, maar aan de goedkope hardware. Kies je zelf voor...

Het probleem is dat mensen die weg zijn van Apple het geen probleem vinden om veel te veel te betalen voor de monopolie positie die Apple gecreëerd heeft op eigen hardware. Waar deze hardware vandaan komt en hoe mensen worden uitgebuit zullen we het maar even niet over hebben. Hoe dan ook, je betaalt veel maar krijgt er wel wat voor terug.

Echter maak je zelf die keuze.. als je courante android hardware hebt dan werkt dat ook subliem en heb je meer vrijheid.
 
In de versie die nu vrijgegeven is (4.25.13) heb ik geen DD 5.1 audio op kanalen waar ik met versie 4.18.7 wel gewoon DD5.1 audio had.
Kan dit ergens worden ingesteld ?
Het is wel een instelling in het menu, staat Dolby Audio daar aan?
 
Het probleem is dat mensen die weg zijn van Apple het geen probleem vinden om veel te veel te betalen voor de monopolie positie die Apple gecreëerd heeft op eigen hardware. Waar deze hardware vandaan komt en hoe mensen worden uitgebuit zullen we het maar even niet over hebben. Hoe dan ook, je betaalt veel maar krijgt er wel wat voor terug.

Om even met je eigen woorden te spreken, wat een onzin zeg :P
Is Apple nu opeens een bedrijf wat slaven in dienst heeft?
 
Ga jij lekker even naar dit topic:
>:D
 
Wat een onzin zeg. De Android TV versie draait hier helemaal perfect, als je maar goede hardware hebt.
Bij Android is het helaas wel zo dat er ook mensen zijn die het goedkoopste van het goedkoopste willen, dan kom je uit op rommel. Werkt voor geen meter, maar dat ligt niet aan Android, maar aan de goedkope hardware. Kies je zelf voor...

Rene, het ligt niet aan goedkope hardware, want in al die apparaten zit een standaard ARM SoC, er zijn wel kleine verschillen maar het zit 'm vooral in de software support van een fabrikant. Zijn zij bereid om te (blijven) ontwikkelen en te zorgen dat alle apps goed werken en ook na 3 jaar nog goed blijven werken. De mentaliteit is wij hebben ons geld binnen en zoek het maar uit.
 
Terug
Bovenaan