Is gewoon een statement en lijkt me vrij duidelijk voor iedereen.
Als je zelf met een onofficiële APK gaat lopen knutselen dan kun je natuurlijk niet verwachten dat Ziggo dat gaat ondersteunen.

Op de Ziggo Community is een update geplaatst waarom de app officieel nog niet uit is, en hoe je eventueel kunt opgeven voor de test:
 
Wij raden het gebruik van het niet officiële installatiebestand (APK) van Ziggo GO af. Deze versie ontvangt ook geen automatische updates. We kunnen de werking niet garanderen en ondersteunen deze niet.

Sorry, onze reactie is wat kort door de bocht en zonder intro. Het is een niet officieel installatiebestand waarvan we de werking niet kunnen garanderen en daarom bieden we er ook geen ondersteuning op. Het gebruik hiervan is op eigen risico en we bieden er dus geen ondersteuning op.
 
Dat is toch ook best logisch denk dat iedereen wel snapt dat ziggo zelf geen ondersteuning geeft en daarom altijd op eigen risico is.
 
Nog nooit zo'n waardeloze smoes gehoord van Ziggo. Alles staat in het teken van hun verdienmodel Mediabox Next, en daar zijn hun klanten met een android tv de dupe van. Misschien iets waar Ziggo over kan nadenken: het kan juist nieuwe klanten opleveren!
 
Dit geeft Ziggo weer een jaar lang de tijd om te blijven "testen", en in de tussentijd aan hun verdienmodel Medianext Box leuk geld te verdienen. Het is allemaal zo doorzichtig, de werkwijze van Ziggo. Dus ZGATV heeft wel gelijk met de waardeloze smoes van Ziggo.
 
Laatst bewerkt:
Dit is te kortzichtig en veel te simpel gedacht. Het aanbieden van een dergelijke box kost veel meer (met de hele infrastructuur erachter) dan het aanbieden van een simpele App. De Next is slechts een box op het complete nieuwe platform wat Ziggo/LG heeft gebouwd. Ook de Mediabox XL zal hier op gaan draaien met de aangekondigde grote update. De Next is geen verdienmodel. Enkel het stokpaardje en reclame voor deze nieuwe TV ervaring.

Je denkt toch niet serieus dat Ziggo minder gaat verdienen omdat jij denkt slim te zijn door alleen de app te gebruiken? Dan wordt het tijd om wakker te worden. Ziggo bepaalt waaruit je kan kiezen en voor welke prijs. Eén van de grootste redenen waarom die app er nog niet is heeft met contentrechten te maken. Dit is subtiel ook benoemd als je de reactie op het Ziggo forum leest. Contenteigenaren willen steeds meer verdienen aan content en ook aan het verschillend distribueren van content. Een provider als Ziggo zit natuurlijk niet te wachten om nog meer af te dragen dan wat men al doet. Deze contentoorlog speelt al een tijdje. Het hele eredivisieverhaal is hier ook onderdeel van. Ik vermoed dat men er niet open over communiceert omdat het de onderhandelingen kan schaden.

Dus nee ik denk niet dat jij en ZGATV gelijk hebben maar enkel gefrustreerd zijn dat de App er nog niet is.
 
Laatst bewerkt:
Het is vechten tegen de bierkaai, @Whistler . Er zijn hier genoeg mensen die Ziggo zien als de grote boze wolf die medogenloos ons probeert op te lichten om zoveel mogelijk te verdienen (maar meestal blijven ze dan toch klant, gek genoeg). Het hele contentrechten verhaal wordt door hen dan ook niet geloofd.
Zoals meestal met samenzweringstheorieen kan ook jij niet bewijzen dat die theorieen niet kloppen. En ook ik, die Ziggo absoluut niet als grote boze wolf ziet, denk wel dat er situaties zijn dat Ziggo bepaalde issues zal overdrijven of verzwijgen om er iets beter op te staan.
 
Ik heb te lang in het bedrijfsleven gewerkt, en weet als geen ander hoe het daar werkt, en Ziggo zal daar zeker geen uitzondering op zijn. Klanten zijn ten alle tijde ondergeschikt aan het verdienmodel, en worden vooral gezien als melkkoeien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan