• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Ziggo een provider die je alleen maar op kosten jaagt en niets oplost


Kasja

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2018
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Mijn klacht, slecht tv-signaal en problemen met de wifi. Een aantal jaren geleden verhuist van een woning naar een appartement. Ziggo meeverhuist. Het begin van een soapserie. Veel monteurs over de vloer gehad. Zelfs een die zijn eigen prutswerk afkeurde, was blijkbaar vergeten dat hij het zelf aangelegd had. Een monteur adviseerde om connectordozen binnenshuis te vernieuwen, een ander keurde de kabels af (ze moesten van Hirschmann zijn). De volgende adviseerde een versterker waarna weer een andere monteur deze afkeurde en aangaf dat ik een Hirschman versterker moest nemen. De volgende haalde de versterker er weer tussen uit. Tot slot werd mijn Humax decoder als schuldige aangewezen die ik na lang twijfelen dan ook maar weer vervangen heb. Probleem niet opgelost maar een kleine 600 euro armer nog steeds slecht signaal. Bij mijn melding op 6 augustus 2018 werd me verweten dat ik al lang niets meer had laten horen en waar ik die Humax vandaan gehaald had. Ziggo had immers (veel duurdere) abonnementen met een eigen box! Wat een brutaliteit denk ik dan maar. Veel geld voorhanden voor Max Verstappen, Ajax en tv presentatoren maar geen geld blijkbaar om kabelproblemen aan te pakken. Toen ik vandaag dan ook een slecht signaal van Ziggo bij een bij een kennis meldde kreeg ik gelijk weer voorgelegd: zijn de kabels vervangen, zijn de aansluitingen en apparatuur gecontroleerd. Ik voorzie alweer een zelfde lijdensweg en geen oplossing van Ziggo
 

marans

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2011
Berichten
956
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
voor je verhuizing had je blijkbaar geen problemen, dus je weet dat het wel goed kan zijn.

het eerste wat je moet doen is je humax rechtstreeks met een kort kabeltje (laten-) aansluiten op het punt waar ziggo je woning binnen komt. als je dan in het menu van je humax fouten in het ontvangstsignaal ziet, (het liefst op een kanaal waarmee je problemen hebt) dan weet je dat het niet aan je eigen installatie ligt. dan is het een probleem van je aanbieder.

is het signaal dan wel goed, dan weet je dat de problemen ergens binnen ontstaan en kun je verder uitzoeken welke kabel, versterker of connector voor problemen zorgt. soms geeft een connector opnieuw goed monteren, al een enorme verbetering.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.164
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
zoals marans zegt inderdaad, maar kan het zijn dat je woont onder of vlak naast een telecom mast voor 4G? Dat kan een reden zijn dat er storing is door instraling.

Problemen met Wifi zijn te verwachten in een appartement want iedereen wil daar een draadloos netwerk en je zit mekaar gewoon enorm te storen. Gebruik vaste netwerk kabels!
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
948
Hallo @Kasja

Dit klinkt als een gebed zonder eind zeg. Stuur een privéberichtje met je postcode, adres en je geboortedatum. Dan controleer ik de notities van de monteurs, je signaal en lossen we het samen op.

Ik snap dat als we bij je kennis over de aansluitingen en kabels vragen, dit dan steekt. Echter staat elk probleem op zichzelf en moeten basiszaken gecontroleerd worden.

Groet,
David van Ziggo
 
Topicstarter
Topicstarter
K

Kasja

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2018
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Inmiddels is er een monteur bij mijn kennis geweest. Het inkomend signaal op de Humax was 27% voordat de monteur kwam. De woonkamer aansluiting had ik overbrugd door de Humax met een langere kabel rechtstreeks op de inkomende doos aan te sluiten. Dit gaf echter geen verbetering. De monteur van Ziggo begon gelijk met het plaatsen van een ander type hoofdaansluiting dit was sowieso noodzakelijk zei hij. Signaal bleef echter 27%. Vervolgens verving hij ook nog de contactdoos in de woonkamer. Kortstondig was het signaal toen ineens 50% maar even later zakte de signaalsterkte toch weer naar 37%. De afwisselende melding op de tv dat er geen signaal was bleef echter achterwege. De toekomst moet uitwijzen of dit zo blijft en/of de melding bij verschillende zenders tijdens een opname toch weer verschijnt. Ik blijf echter toch met de hamvraag zitten hoe sterk moet nu een binnenkomend signaal van Ziggo zijn. Vreemd vind ik in elk geval dat een medewerker van Ziggo me telefonisch bij de klachtenmelding te verstaan gaf dat een signaalsterkte van 50% op de Humax toch wel het minimum is en dat een sterkte van 60% wenselijk zou zijn. De monteur vond 37% echter goed genoeg!
 
Topicstarter
Topicstarter
K

Kasja

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2018
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Bedank voor jullie tips, ik sluit mijn (nieuwe Humax) eens aan rechtstreeks op de inkomende doos en laat jullie het resultaat weten. David
voor je verhuizing had je blijkbaar geen problemen, dus je weet dat het wel goed kan zijn.

het eerste wat je moet doen is je humax rechtstreeks met een kort kabeltje (laten-) aansluiten op het punt waar ziggo je woning binnen komt. als je dan in het menu van je humax fouten in het ontvangstsignaal ziet, (het liefst op een kanaal waarmee je problemen hebt) dan weet je dat het niet aan je eigen installatie ligt. dan is het een probleem van je aanbieder.

is het signaal dan wel goed, dan weet je dat de problemen ergens binnen ontstaan en kun je verder uitzoeken welke kabel, versterker of connector voor problemen zorgt. soms geeft een connector opnieuw goed monteren, al een enorme verbetering.
 

marans

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2011
Berichten
956
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
bij een humax is 37% echt op het randje. bij 34 a 35% beginnen blokken al in beeld te komen en daarna niets.
het is echt te weinig