Ziggo blokkeert mijn internet

In elk geval log je nooit vanaf het internet in op je router. UIt veiligheidsredenen is dat vaak ook niet toegestaan. Inloggen gebeurd via het thuisnetwerk (de lan), en dat werkt ook zonder internetverbinding.
Welk IP dat is staat waarschijnlijk ook op een stikker, onder de router, mochten de hierboven genoemde voorstellen niet werken.
 
Er zit geen losse router achter mijn Ziggo modem.

Mijn enige internetverbinding is via mijn mobiel.
Heb je geen tablet of computer? Het hangt even van je mobiel af of die een wifi verbinding met een router die geen internet verbinding heeft stabiel open laat staan. Zoniet dan is het inderdaad lastig om op die router te komen.

Ik vind het toch raar dat de helpdesk kan zien dat er nog malware actief is.

Je zult toch even moeten kijken welke apparaten aannemen verbinding maken met wifi en welke dus e-mail kunnen verzenden (zoals het bij mijn vriend dus een simpele raspberry pi was).

Overigens kunnen ze bij Ziggo veel hulpvoller zijn als ze ook zeggen wat voor mail en van wat voor computer. Want dat zouden ze bij de abuse afdeling echt wel moeten kunnen zien. Maar ze hebben gewoon hele brakke informatie terug aan de klant bij dit soort gevallen.
 
Ik ben met mijn pc nu ingelogd op de connect box. De status van connect box is draadloos verbonden met : LGWEBOSTV, HUAWEI MEDIA M5, SONOSZP twee keer, CHROMECAST en HF-LPB100 (van de zonnepanelen}
Bekabeld met de pc
Maar wat moet ik nu doen?
 
Wifi wachtwoord aanpassen en NERGENS opgeven, alleen met windows 10 bedraad zodat de blok eraf kan en jij weer kan werken, die andere apparaten door een IT'r laten nakijken.
Dus ja die TV, M5 en zo meer zullen effe geen internet hebben.
 
De connectbox op alleen bekabeld zetten, dus in bridge mode.
 
De connectbox op alleen bekabeld zetten, dus in bridge mode.
Nee flapdrol, je ziet toch dat hij/zij er niks vanaf weet, dan wil je echt niet dat ze in bridge mode gaan werken, even de locale firewall uit op windows 10 of zo en men is dubbel de l*l.
 
Terug
Bovenaan