• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Ziggo blokkeert mijn internet


Vraag

Willem M

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2021
Berichten
16
Hallo, mijn internetverbinding wordt sinds een week geblokkeerd door Ziggo ivm spam versturen. Ik ben mij van geen kwaad bewust en weet echt niet hoe dit gebeurd. Ik heb al 9 keer contact gehad met de helpdesk maar nog steeds geblokkeerd. Ik heb alle paswoorden veranderd van de mailadressen. Ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd met Windows 10. Ik heb mijn mobiel gescant op malware. Verders heb ik alle apparaten uitgeschakeld die met mijn router in verbinding staan. Er wordt door de helpdesk nu gezegd dat er nog steeds restanten van een mogelijk virus of malware wordt gezien. En dat zou ik moeten oplossen. Ik weet het echt niet meer wat ik moet doen. Mijn kennis van dit soort zaken gaat mij boven de pet. Ik ben te einde raad want ik heb het internet nodig voor mijn werk en heb nu alleen prepay internet via mijn mobiel. Graag hulp voor een oplossing?
Groet, Willem M
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Willem M

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2021
Berichten
16
Ik heb mijn pc geformateerd en heb er een nieuwe installatie van Windows 10 opgezet. Maandag wordt ik door Ziggo helpdesk gebeld dus wacht ik wel tot die tijd. Hoop dat ik dan wel gedeblokkeerd wordt. Voor nu iedereen bedankt voor zijn kennis en geduld om mij weer een beetje op gang te helpen. Ik waardeer dit zeer. THX Willem
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
187
Was het niet handiger om abuse@ziggo.nl te mailen met de vraag de blokkade op te heffen? Helpdesk kan het n.l. ook alleen maar doorgeven aan abuse@ (en die abuse@ zijn niet telefonisch bereikbaar).

Van de apparaten die op wifi zaten lijken mij de solar-module (HF-LPB100), smart-tv (LG) en de Sonossen ook niet het probleem te zijn.

De Huawei tablet en Chromecast weet ik niet hoe veilig die zijn.

Dat is zo het knullige, dat ze je niet vertellen welk apparaat en wat voor mailtjes het zijn.

Kun je in de connectbox poort 25 blokkeren? Dat had Ziggo ook kunnen doen aan hun kant ipv heel de internet verbinding eruit te knikkeren. En gewoon alleen authenticated verkeer met username en wachtwoord toelaten naar de smtp.ziggo.nl. Nu kan elk virus-programma zonder wachtwoord mailtjes versturen.

Ps. Zolang je solar-module geen verbinding heeft heb je geen statistieken over opbrengst (omdat je wifi wachtwoord gewijzigd is).
 

itpp2011

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
286
Ziggo
Internet
Gebied
fZiggo
Ja ik ben er ook erg blij mee. Leer een hoop in zeer korte tijd. Zit nog wel met de vraag wat ik nu verders moet ondernemen
Maandag of wanneer de blok weg is en alles werkt, voorlopig niks meer doen, schakel iemand in om alle andere apparaten na te lopen.