• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Ziggo blokkeert mijn internet

Vraag

Willem M

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2021
Berichten
16
Hallo, mijn internetverbinding wordt sinds een week geblokkeerd door Ziggo ivm spam versturen. Ik ben mij van geen kwaad bewust en weet echt niet hoe dit gebeurd. Ik heb al 9 keer contact gehad met de helpdesk maar nog steeds geblokkeerd. Ik heb alle paswoorden veranderd van de mailadressen. Ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd met Windows 10. Ik heb mijn mobiel gescant op malware. Verders heb ik alle apparaten uitgeschakeld die met mijn router in verbinding staan. Er wordt door de helpdesk nu gezegd dat er nog steeds restanten van een mogelijk virus of malware wordt gezien. En dat zou ik moeten oplossen. Ik weet het echt niet meer wat ik moet doen. Mijn kennis van dit soort zaken gaat mij boven de pet. Ik ben te einde raad want ik heb het internet nodig voor mijn werk en heb nu alleen prepay internet via mijn mobiel. Graag hulp voor een oplossing?
Groet, Willem M
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Willem M

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2021
Berichten
16
Ik heb het paswoord veranderd, maar de naam hetzelfde gehouden. Als ik nu naar de verbonden apparaten kijk staan ze er allemaal nog in.
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.820
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Nee flapdrol, je ziet toch dat hij/zij er niks vanaf weet, dan wil je echt niet dat ze in bridge mode gaan werken, even de locale firewall uit op windows 10 of zo en men is dubbel de l*l.
Vanwaar flapdrol? Lijkt me toch een goed begin om om mee te starten toch? En, je mag me gewoon Franz noemen @itpp2011 ;)
 
Laatst bewerkt:

catastrofus

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2008
Berichten
4.766
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Bij een vriend van mij was het ooit een raspberry pi die zijn log van een cronjob om de 5 minuten probeerde te versturen. En dat is op 24 uur ook teveel voor Ziggo.


Ik ben benieuwd of de helpdesk dat wel kan zien. Volgens mij moet je daarvoor bij de afdeling abuse zijn. De helpdesk moet ook aan die afdeling doorgeven dat jouw lijn weer vrijgegeven moet worden nadat het probleem is opgelost.


Je moet wel eerst gewoon verbinding hebben met je interne Ziggo WiFi. Dan kun je naar http://192.168.178.1.

Ik heb een kat die toendertijd 's nachts voortdurend door een "motion dectection" camera liep. Leverde ook een internet loze week op na 50 mailtjes in 4 uur. Terwijl al die mail (from & to) naar mij werd gestuurd. Ziggo mailserver services gebruik ik dus niet meer.
Na een hoop gezeik met ziggo weer internet toegang gekregen.
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
187
Als ik nu naar de verbonden apparaten kijk staan ze er allemaal nog in.
Herstart al die verbonden apparaten eens. Als het goed is en je ww is echt gewijzigd dan zouden die geen connectie meer mogen maken.

Edit. Ja, router herstarten werkt dan natuurlijk ook :)
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Willem M

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2021
Berichten
16
Ja ik ben er ook erg blij mee. Leer een hoop in zeer korte tijd. Zit nog wel met de vraag wat ik nu verders moet ondernemen
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.197
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb je die computer terug naar de fabrieksinstellingen gezet? of alleen windows opnieuw geïnstalleerd met behoud van programma's?

Mocht die computer terug naar de fabrieksinstellingen gezet zijn, dan zou ik nogmaals Ziggo bellen en vertellen dat er alleen nog 1 bekabelde computer is aangesloten die terug is gezet naar de fabrieksinstellingen.

Het is wel weekend, dus er is een kans dat ze je gewoon laten wachten tot na het weekend of dat er een week voorbij is voor ze er iets aan doen.