• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Ziggo blokkeert mijn internet

Vraag

Willem M

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2021
Berichten
16
Hallo, mijn internetverbinding wordt sinds een week geblokkeerd door Ziggo ivm spam versturen. Ik ben mij van geen kwaad bewust en weet echt niet hoe dit gebeurd. Ik heb al 9 keer contact gehad met de helpdesk maar nog steeds geblokkeerd. Ik heb alle paswoorden veranderd van de mailadressen. Ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd met Windows 10. Ik heb mijn mobiel gescant op malware. Verders heb ik alle apparaten uitgeschakeld die met mijn router in verbinding staan. Er wordt door de helpdesk nu gezegd dat er nog steeds restanten van een mogelijk virus of malware wordt gezien. En dat zou ik moeten oplossen. Ik weet het echt niet meer wat ik moet doen. Mijn kennis van dit soort zaken gaat mij boven de pet. Ik ben te einde raad want ik heb het internet nodig voor mijn werk en heb nu alleen prepay internet via mijn mobiel. Graag hulp voor een oplossing?
Groet, Willem M
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.692
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
In elk geval log je nooit vanaf het internet in op je router. UIt veiligheidsredenen is dat vaak ook niet toegestaan. Inloggen gebeurd via het thuisnetwerk (de lan), en dat werkt ook zonder internetverbinding.
Welk IP dat is staat waarschijnlijk ook op een stikker, onder de router, mochten de hierboven genoemde voorstellen niet werken.
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
187
Er zit geen losse router achter mijn ziggo modem.

Mijn enige internetverbinding is via mijn mobiel.
Heb je geen tablet of computer? Het hangt even van je mobiel af of die een wifi verbinding met een router die geen internet verbinding heeft stabiel open laat staan. Zoniet dan is het inderdaad lastig om op die router te komen.

Ik vind het toch raar dat de helpdesk kan zien dat er nog malware actief is.

Je zult toch even moeten kijken welke apparaten aannemen verbinding maken met wifi en welke dus e-mail kunnen verzenden (zoals het bij mijn vriend dus een simpele raspberry pi was).

Overigens kunnen ze bij Ziggo veel hulpvoller zijn als ze ook zeggen wat voor mail en van wat voor computer. Want dat zouden ze bij de abuse afdeling echt wel moeten kunnen zien. Maar ze hebben gewoon hele brakke informatie terug aan de klant bij dit soort gevallen.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Willem M

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2021
Berichten
16
Ik ben met mijn pc nu ingelogd op de connect box. De status van connect box is draadloos verbonden met : LGWEBOSTV, HUAWEI MEDIA M5, SONOSZP twee keer, CHROMECAST en HF-LPB100 (van de zonnepanelen}
Bekabeld met de pc
Maar wat moet ik nu doen?
 

itpp2011

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
285
Ziggo
Internet
Gebied
fZiggo
Wifi wachtwoord aanpassen en NERGENS opgeven, alleen met windows 10 bedraad zodat de blok eraf kan en jij weer kan werken, die andere apparaten door een IT'r laten nakijken.
Dus ja die TV, M5 en zo meer zullen effe geen internet hebben.
 

itpp2011

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
285
Ziggo
Internet
Gebied
fZiggo
De connectbox op alleen bekabeld zetten, dus in bridge mode.
Nee flapdrol, je ziet toch dat hij/zij er niks vanaf weet, dan wil je echt niet dat ze in bridge mode gaan werken, even de locale firewall uit op windows 10 of zo en men is dubbel de l*l.