Ziggo blokkeert mijn internet

Is het niet verstandig om er inderdaad externe hulp bij te halen. Familie of kennissen die verstand hebben van IT of anders iemand van de computer winkel. Ik ben bang dat je er inderdaad anders niet uit gaat komen.
 
Dank voor de suggesties. Hoop dat er einde komt aan deze impasse. Ik word er gek van.
 
Gebruikte je soms VPN? Ze kunnen je ook blokkeren wanneer er een ip met een slechte naam tussen zit.

 
Als iets in jouw netwerk spam aan het versturen is, moet dat via poort 25, 587 of 465 gebeuren. Je zou om te beginnen die poorten volledig voor uitgaand verkeer kunnen blokkeren in de router. (In mijn Ubee kan dat, maar ik weet niet hoe dat bij de andere ziggo modellen zit).

Dan kan niets meer spam versturen. Je zult dan zelf ook geen mail meer kunnen versturen en alleen nog maar via webmail kunnen werken. Je hebt dan nog steeds een probleem met mail, maar ziggo kan dan in elk geval de internet verbinding activeren.

Via logging in je router zou je dan misschien kunnen zien welk apparaat steeds een van de drie smtp poorten probeert te gebruiken. Alleen jammer dat de logging of firewall instellingen van de Ziggo routers nogal beperkt zijn voor het oplossen van dit soort zaken.

Kijk ook naar vergelijkbare onderwerpen hier, want er is vaker over dit probleem geschreven.
 
Om in te loggen op de router heb je toch internet nodig? Ik heb op dit moment alleen internet op mijn mobiel met een prepay abonnement van Simpel. Dus inloggen op de router van Ziggo gaat dan niet lukken, toch?
 
Om in te loggen op de router heb je toch internet nodig? Ik heb op dit moment alleen internet op mijn mobiel met een prepay abonnement van Simpel. Dus inloggen op de router van Ziggo gaat dan niet lukken, toch?
Jawel, je kan gewoon inloggen op je modem. Ga daarvoor naar 192.168.178.1.
 
Hallo, mijn internetverbinding wordt sinds een week geblokkeerd door Ziggo ivm spam versturen.
Bij een vriend van mij was het ooit een raspberry pi die zijn log van een cronjob om de 5 minuten probeerde te versturen. En dat is op 24 uur ook teveel voor Ziggo.

Er wordt door de helpdesk nu gezegd dat er nog steeds restanten van een mogelijk virus of malware wordt gezien.
Ik ben benieuwd of de helpdesk dat wel kan zien. Volgens mij moet je daarvoor bij de afdeling abuse zijn. De helpdesk moet ook aan die afdeling doorgeven dat jouw lijn weer vrijgegeven moet worden nadat het probleem is opgelost.

Helaas het inloggen lukt niet via mijn mobiel
Je moet wel eerst gewoon verbinding hebben met je interne Ziggo WiFi. Dan kun je naar http://192.168.178.1.
 
Terug
Bovenaan