• Welkom op het Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door klanten van Ziggo
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Ziggo blokkeert mijn internet

Vraag

Willem M

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2021
Berichten
16
Hallo, mijn internetverbinding wordt sinds een week geblokkeerd door Ziggo ivm spam versturen. Ik ben mij van geen kwaad bewust en weet echt niet hoe dit gebeurd. Ik heb al 9 keer contact gehad met de helpdesk maar nog steeds geblokkeerd. Ik heb alle paswoorden veranderd van de mailadressen. Ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd met Windows 10. Ik heb mijn mobiel gescant op malware. Verders heb ik alle apparaten uitgeschakeld die met mijn router in verbinding staan. Er wordt door de helpdesk nu gezegd dat er nog steeds restanten van een mogelijk virus of malware wordt gezien. En dat zou ik moeten oplossen. Ik weet het echt niet meer wat ik moet doen. Mijn kennis van dit soort zaken gaat mij boven de pet. Ik ben te einde raad want ik heb het internet nodig voor mijn werk en heb nu alleen prepay internet via mijn mobiel. Graag hulp voor een oplossing?
Groet, Willem M
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.821
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Alle apparaten los van de router? Ook bv TV, mediaspeler etc.

Gebruik je een losse router achter de Ziggo modem? Dan is er een klein kansje dat die besmet is.
Zet de router terug naar de fabrieksinstellingen, kijk of er nieuwe firmware is en zet die erop en stel indien nodig daarna de router weer in.
 

itpp2011

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
329
Internet
  1. Ziggo
Het zou helpen als je verteld wat je allemaal aan internet hebt hangen en of je er poorten voor open heb gezet.
Vergeet ook geen IoT zaken zoals een zonnepaneel die aan de Wifi zit.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Willem M

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2021
Berichten
16
Ik heb wel zonnepanelen aan de WiFi. Mijn smart tv heeft ook wifi. Ook heb ik Sonos geluidsinstallatie bekabeld maar nu niet aangesloten. Er zit geen losse router achter mijn ziggo modem.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Willem M

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2021
Berichten
16
Hoe doe ik deze test op mijn ziggo modem. Mijn enige internetverbinding is via mijn mobiel. Deze heeft prepay abonnement. Geen ziggo abonnement.
 

itpp2011

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
329
Internet
  1. Ziggo
Dan zal je aan ziggo moeten vragen of de blokkade er even af mag om dit te testen, is je ziggo modem al een keer gereset? als er wat open staat kan dit helpen om alles dicht te zetten.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Willem M

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2021
Berichten
16
Ik heb de ziggo modem al een harde reset gegeven. Ik heb ook wel verbinding met de modem maar kan er niet op inloggen want dit vereist goedkeuring (deblokering dus) en die geeft Ziggo niet omdat er volgens hun nog steeds ergens iets aanwezig is dat de oorzaak van de spam verzendingen zijn. Ik weet niet wat dat inhoud. Hoe moet ik daar nu achter komen. Daar heb ik geen verstand van. En zij geven geen enkele oplossing. Alleen dat ik het moet oplossen en tot die tijd wordt de blokkade niet opgeheven.
 

itpp2011

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
329
Internet
  1. Ziggo
Iemand erbij halen die er verstand van heeft.
Ondertussen alles van je ziggo modem afhalen (kabels eruit en Wifi wachtwoord veranderen) en alleen windows aansluiten. Als ziggo dan nog wat ziet dan is het iets met je windows bak, zo niet dan moet je dit per ander apparaat uitzoeken.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

Willem M

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2021
Berichten
16
Helaas heb ik niemand in mijn kennissenkring die mij kan helpen. Alle kabels zijn uit de modem. Mijn wifi paswoord is door Ziggo zelf gegeven. Die kan ik niet veranderen zonder internet verbinding. Begrijp je mijn radeloosheid. Ik zie geen einde aan dit verhaal en ben bang dat dit betekend dat ik helemaal geen internet meer krijg. Zelf kom ik zeker niet uit. Hoop dat er ergens een oplossing komt