• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Zeer tegenvallend snelheid na plaatsen nieuw modem


toeter

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Berichten
10
Hallo,
twee weken geldeden is er een blikseminslag in de straatkast geweest vlak bij ons in de buurt, alle modems in een straal van 100 meter kapot, bij meerdere woningen. Storing verholpen en drie dagen later een nieuwe connectbox (Arris) geplaatst. Nu valt de snelheid zo giga tegen dat ik me afvraag of er meer aan de hand is. Speedtest gedaan en ik haal met moeite 90Mbps down en 40 up. terwijl mijn abbo internet Max zou moeten zijn (500Mbps down en 40 up). zijn er meer mensen met dit probleem, of kan ik beter een stapje terug doen met de snelheid, scheelt 20 euro per maand.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
19.070
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik neem aan dat je de modem al eens uit hebt gehad en na± 15 seconden weer aan.
Indien niet dat eerst proberen.
Volgende stap is een reset naar de fabrieksinstellingen, Doe dat niet vanuit de software, maar druk de restknop aan de achtkant 60 seconden in.

Als dat laatste niet helpt dan contact op te nemen met Ziggo.
 

michieldejong

Quality Member
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
1.401
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Een max 90 mbps doet vermoeden dat er in je keten ergens een netwerk verbinding op 100 mbps staat (ipv 1000). Is je computer met een kabel direct in je modem gestoken?
Zo nee, probeer dat eens.
Zo ka: check in jet netwerkstatus of de verbinding met je modem 100 of 1000 mbps is.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
6.886
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Is er niet meer getroffen dan alleen je modem. Je kabels of nog meer je pc of laptop. Als je bovenstaande stap al geprobeerd heb zou ik eerst je pc of laptop uitproberen op een ander adres.
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.477
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Geen antwoord op dit probleem. Maar het illustreert wel het gevaar van onweer. Ik heb in eerdere discussies wel eens verteld dat wij bij naderend onweer altijd alle stekkers van de computer etc. er uittrekken, inclusief de netwerkverbinding naar de modem. Hetzelfde doen we bij langdurige afwezigheid. Dit werd door meer dan één persoon een beetje lacherig als overdreven en angsthazerij bestempeld. Welnu, dit voorval geeft aan dat deze niets kostende voorzorgmaatregel dat zeker niet is.

Voor hetzelfde was alles aan gort geslagen, dat is namelijk bij mensen die we kennen een keer gebeurd. Nou, reken maar dat je dat niet graag wilt, ook al ben je er goed tegen verzekerd en heb je zelfs van alles wat je belangrijk vindt wel een backup.
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.772
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Haal je ook de coax eruit? Zorg je ook dat er geen draden van luidsprekers over voedingskabels lopen? Echt alles eruit hè? Alle stekkerdozen, telefoon, modem, coax, koelkast, cv, oven, vriezer, airco, ga zo maar door. Nee, dat doen we niet.
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.477
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Nee, dat doen wij ook niet. Ook dat kan weliswaar getroffen worden, maar statistisch is gebleken dat die kans veel kleiner is. Evenals de kans op directe inslag die alles kapot slaat met nog een vrij grote kans op brand ook.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
6.886
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@J. de Boer Vriend van mij heeft de stappen wel doorlopen nadat hij tot 3x toe bliksem inslag heeft gehad. 1 ervan was heftig met veel electronica met schade. (Inmiddels hebben ze het huis verkocht) Nieuwe tv's, pc nieuwe bedrading door het hele huis. En de bliksemafleider had ook wel iets gedaan maar niet voldoende opgevangen. Huis staat op een berg en gezien de vele kabels in huis wil de bliksem dit wel "opzoeken"
 
Topicstarter
Topicstarter
T

toeter

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Berichten
10
De spanningspiek is hier inderdaad via de coax binnengekomen en via de connectbox op het netwerk overgeslagen, dus het meerendeel wat aan het bedraadde netwerk zit is kapot, we hebben een poosje terug een nieuw huis gebouwd en heb overal netwerkkabel liggen, duss.
Ik dacht dat ik beveiligd was voor overspanning door een surge protector in de meterkast te plaatsen, maar ja ... niet het netwerk.
Ik moet wel zeggen dat het zeer onwillekeurig is want het ene apparaat wat aan het netwerk zit is niet kapot en het andere weer wel.
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.772
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Men kan er zoveel aan willen doen... de spanningspiek komt er toch wel als het dichtbij genoeg is en daarom halen wij er niets uit. Wel een goede verzekering nemen.