Ze denken boven de wet te staan.

medwin

Forum Gebruiker
Berichten
1
Al jaren slechte WiFi. En na de ene na de andere belofte kwam het echte klapstuk. We werden weer eens gebeld en na de zoveelste keer mijn beklag gedaan te hebben kregen we een aanbieding, weer, internet Max want dat ging helpen. Een half jaar gratis en na dat half jaar konden we het gewoon opzeggen als er geen verbetering was en we zaten dan ook nergens aan vast. Ik had al een voorgevoel en vroeg er nog een paar keer naar of we nergens aan vast zouden zitten, dit werd keer op keer bevestigd. Toen het zover was en er geen verbetering was maar alleen maar verslechtering, wilden we dit abonnement stop zetten en bleek dat we er toch aan vast zaten. Dit was voor ons de druppel en wilde naar KPN overstappen. Toen dit bij de Ziggo’s bekend werd, werd het internet nog slechter. En ondertussen weigeren ze het abonnement stop te zetten en beroepen ze zich op hun contract, iets wat met valse voorwendselen tot stand is gekomen. Dit hebben ze ook toe gegeven maar ondanks het feit dat ik aangegeven heb dat dit “misleiding van de verkoper” is en daarmee een strafbaar feit is blijft ziggo zich verschuilen achter hun contract.
 
Zucht... Ze staan niet boven de wet, maar ze scheppen wel de verkeerde verwachting met die onzinnige wifi belofte. De werking van Wifi is afhankelijk van enorm veel factoren en daarom niet te garanderen qua snelheid.

Daarom moet je internet ook niet beoordelen op de wifi snelheid maar via een netwerk kabel. Als het dan nog steeds slecht werkt, is het een kwestie van de aansluiting en kabels checken, en anders ziggo bellen voor een signaal meting of een monteur.
 
Het is eigenlijk heel simpel. Ziggo heeft de plicht om aan te tonen dat een overeenkomst telefonisch tot stand is gekomen en onder welke voorwaarden. Daarom wordt het deel van de daadwerkelijke telefonische verkoop opgenomen en gearchiveerd. Gewoon opvragen dus. Alleen ben ik er bijna zeker van dat dan blijkt dat Ziggo de WiFi toezegging niet in die woorden heeft gedaan.
 
Is de Wifi slecht of het internet? Dat het internet slecht is kun je meestal niet via Wifi bepalen, maar moet je bekabeld vaststellen.
 
Als je bekabelde internet goed is en je wifi niet, dan ligt dat toch ergens anders aan. Waar staat je modem, in de buurt van apparaten of iets dergelijks. In de meterkast misschien want dat is een kloteplek voor een wifimodem....
 
Al jaren slechte WiFi. En na de ene na de andere belofte kwam het echte klapstuk. We werden weer eens gebeld en na de zoveelste keer mijn beklag gedaan te hebben kregen we een aanbieding, weer, internet Max want dat ging helpen. Een half jaar gratis en na dat half jaar konden we het gewoon opzeggen als er geen verbetering was en we zaten dan ook nergens aan vast. Ik had al een voorgevoel en vroeg er nog een paar keer naar of we nergens aan vast zouden zitten, dit werd keer op keer bevestigd. Toen het zover was en er geen verbetering was maar alleen maar verslechtering, wilden we dit abonnement stop zetten en bleek dat we er toch aan vast zaten. Dit was voor ons de druppel en wilde naar KPN overstappen. Toen dit bij de Ziggo’s bekend werd, werd het internet nog slechter. En ondertussen weigeren ze het abonnement stop te zetten en beroepen ze zich op hun contract, iets wat met valse voorwendselen tot stand is gekomen. Dit hebben ze ook toe gegeven maar ondanks het feit dat ik aangegeven heb dat dit “misleiding van de verkoper” is en daarmee een strafbaar feit is blijft ziggo zich verschuilen achter hun contract.
Leuk, maar je weet toch ook dat je bij prijsverhogingen ook kostenloos kunt opzeggen? Dit was onlangs toch weer? Staat in de kleine lettertjes hè. Je moet er zelf wel moeite voor doen, maar diezelfde wifi via het KPN modem kan net zo bagger zijn hè… je moet er zelf wel wat voor doen.
 
Je kan ook het heft in eigen hand nemen en zelf zorgen voor een goede wifi router/accespoint ipv je afhankelijk opstellen van je provider.
Sommige woningen/buren/omgevingen kunnen het wifi erg lastig maken, Ziggo biedt een standaard oplossing.
 
Ziggo levert wifi via het modem. Ziggo levert niet je huis. De constructie van je huis bepaalt of je een goeie wifi hebt of niet.
 
Dat zeg ik ook altijd, WiFi is afhankelijk van factoren waar de provider niet altijd iets aan kan doen.

1623230034484.png
Maar ja, als je dit leest.. vind je het gek dat mensen op het verkeerde been worden gezet?
 
Dat zeg ik ook altijd, WiFi is afhankelijke van factoren waar de provider niet altijd iets aan kan doen.

Bekijk bijlage 35552
Maarja, als je dit leest.. vind je het gek dat mensen op het verkeerde been worden gezet?
Klopt. Maar als je die website leest, zal je ook zien dat Ziggo nergens zegt dat dat gratis is. Ze kunnen het aanbieden. Standaard kit of zelfs een monteur. Maar er hangt wel een prijskaartje aan.
 
Terug
Bovenaan