• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Zakelijk Internet Start- signaalverlies en geen groene kabel


groen king

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2021
Berichten
4
Ik heb eind februari 2021 Zakelijk Internet Start besteld. Vanaf het installeren van de Connect Box heb ik geen stabiel signaal otvangen noch met Wifi noch met netwerkkabel :9. Ik haal de snelheid, maar ik verlies het signaal meerdere keer per dag voor onbepalde tijd. Dienst voldoet niet naar mijn verwachtingen van hoge kwaliteit :thumbsdownangry:. Dat levert me veel stress en gedoe als ondernemer die thuis wertk in de coronatijd. Vanwege de omstandigheden ligt mijn werk stil :').

Er zijn al 2 monteurs geweest bij mij thuis want ik heb de klante service merdere keer gebeeld. Het probleem lag niet aan mij of mijn apparatuur. Het blijkt dat het signaal dat binnen het huis in de meterkast komst inderdaad onstabiel was. Ze hebben een paar doosjes en koppelingen vervangen, maar dat is helaas niet geholpen. De tweede monetur heeft me gevraagd voor de groene kabel. Omdat ik een huurder ben, heb ik geen idee waar die te vinden is. Ik heb de menteur togang gegeven tot de kelder. Wij hebben het gezien dat er een zwarte kabel (ik denk coax) loopt van de meterkast naar de kelder toe en daar verbonden is aan een witte kabel die van de muur hangt (ik denk dat als je gaat boren tegen de stoep komt). De monteur heeft de kopeling tussen de witte en zwarte kabel verwangen. Geen effect. "De huurbas moet gaat graven" - zij de monteur. Dat vind ik shockerend. Ziggo is verantwoordelijk voor de verbinding tot de meterkast en niemand anders kan dus daar aankomen. 20 minuten nadat de monteur vertrok, ontbrak mijn signaal alweer en ik had geen internet voor langere periode. De conectie is gewoon niet betrouwbaar.

Ik woon in een huis van 1887 die gesplitst is naar enkele apartementen. Ik woon op de 2e verdieping. Ziggo belde me om te vertellen dat ik de verhuurder moet vragen waar de aansluiting tot de groene kabel ligt. De huurbas heeft geen idee en hij zei dat Ziggo moet het zelfs vinden. Hij heeft wel togang tot de kelder.
- Waarom gooit Ziggo het baltetje naar mij toe? Ik heb in eerste instantie gebeeld om te vragen of ze internet bij me thuis kunnen leveren.
- Heeft Ziggo geen idee hoe hun netwerk gelegen is in mijn buurt?
- Kunnen de monteurs niet zien waar de zogenaamde groene kabel binnen het huis komt? Zij hebben toch een PDA waarmee het signaal meten.
- Hoe kan ik omgaan met dit probleem? Ik wil weten als zij het probleem niet kunnen oplossen. Dan is het sprake van opbinden. Ik heb nooit de dienst kunnen gebruiken dat ik heb besteeld.

Er is ook nog een bewoner in het huis die klant is van Ziggo en hij is ook niet tevreden van de internet (logisch)
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
groen king

groen king

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2021
Berichten
4
Ik heb nog geen goede kwaliteit van het signaal mogen ontvangen sinds ik mijn Ziggo Zakkelijk Smart internet abo heb besteeld eind februari. Ik haal de snelheid, maar ik ervaar vaker signaalverlies met wifi en networkkabel. Ik ben boos en verdritag want er is sprake van non conformiteit. De klanteservice stuurde mij om een groene kabel te gaan zieken. Noch de huurbas noch ik weten wij waar die ligt. Bekabeling in het huis is fijn. De monteurs hebben het signaat in de meterkast gemeten en daaruit bleek dat het probleem ergeens onder in de kabelleiding ligt, maar hebben ze nog niet gerepareerd. Hebben zegeen overzicht iin hun system waar ze ooit kabels hebben laten komen in een huis? Waarom moet ik ga zoek of graven? Ik kan het niet want ik ben niet de eigeneaar van het netwerk. :s
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.077
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@groen king

Denk dat er 2 opties zijn:

1) Je cancelt je abonnement (je hebt 2 weken bedenktijd) en gaat naar een andere provider.
2) Je kan @Webcare Ziggo een privébericht sturen (start privé conversatie) met een korte uitleg wat er aan de hand is en vermeld je postcode, huisnummer en naam + geboortedatum. En zet er een link in naar dit topic.

Er zal wel weer een monteur moeten komen en die moet dan een buitenmonteur inschakelen lijkt mij. Die witte kabel die uit de muur komt zal aan de andere kant wel op een groene kabel aangesloten zijn en die verbinding is niet goed of er zit ergens een breuk in de groene kabel. Het kan ook nog aan de verbinding in de straatkast liggen.
 

lobithbuddy

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2005
Berichten
252
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ziggo is idd verantwoordelijk voor het signaal op de groene kabel tot in de woning. Echter als de verhuurder bij het splitsen naar meerdere appartementen niet voor elk appartement een eigen kabel heeft aangevraagd, maar de enkele groene kabel gesplitst heeft, is dat niet de verantwoordelijkheid van ziggo maar van de verhuurder.
De monteur zou dmv een tekening kunnen kijken waar de kabel ongeveer het pand binnen zou moeten komen en kijken of daar een app zit,
 
Topicstarter
Topicstarter
groen king

groen king

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2021
Berichten
4
Ziggo is idd verantwoordelijk voor het signaal op de groene kabel tot in de woning. Echter als de verhuurder bij het splitsen naar meerdere appartementen niet voor elk appartement een eigen kabel heeft aangevraagd, maar de enkele groene kabel gesplitst heeft, is dat niet de verantwoordelijkheid van ziggo maar van de verhuurder.
De monteur zou dmv een tekening kunnen kijken waar de kabel ongeveer het pand binnen zou moeten komen en kijken of daar een app zit,
Er komt alleen een kabel van de kelder naar de meterkast binnen. Vandaar lopen er kabels naar elk appartement. Wie heeft de tekeningen?

@groen king

Denk dat er 2 opties zijn:

1) Je cancelt je abonnement (je hebt 2 weken bedenktijd) en gaat naar een andere provider.
2) Je kan @Webcare Ziggo een privébericht sturen (start privé conversatie) met een korte uitleg wat er aan de hand is en vermeld je postcode, huisnummer en naam + geboortedatum. En zet er een link in naar dit topic.

Er zal wel weer een monteur moeten komen en die moet dan een buitenmonteur inschakelen lijkt mij. Die witte kabel die uit de muur komt zal aan de andere kant wel op een groene kabel aangesloten zijn en die verbinding is niet goed of er zit ergens een breuk in de groene kabel. Het kan ook nog aan de verbinding in de straatkast liggen.
Bedankt!
1) Helaas geldt 14 dagen bedenkt tijd niet voor B2B :S
 
Laatst bewerkt:

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.641
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wat zou eigenlijk zakelijk internet meer hebben te bieden dan gewoon particulier? Althans, wat pretendeert het voor die meerprijs?