• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Zéér vreemd.

farlakes

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Berichten
126
Ik heb een wifi-probleem gemeld bij de helpdesk. Wifi vanuit de modem is halverwege de dag erg, erg traag en soms onvindbaar. Wifi vanuit eigen routers is gewoon goed. Een medewerker zag het probleem, heeft het doorgegeven en deelde mee dat het nog wel even kan duren voordat het opgelost is. Meerdere abonnees hebben er hier in de buurt last van, het is in onderzoek, oorzaak en doorlooptijd: onbekend. Dat wilde hij telefonisch toelichten, maar daar heb ik voor bedankt. Ik geloof het wel, en vertrouw er op. Iets anders kan ik toch niet. Dit ook zo doorgegeven.
Mail terug van een ander. Er kon maar beter een monteur naar kijken, maar eerst moesten de kabels worden vernieuwd. En of ik akkoord ging met de eventuele kosten. Nou, nee. Een monteur kan niets tegen een brakke wifi doen. Dus ook dit weer gecommuniceerd.
Krijg ik een mail terug, in een andere schrijfstijl ook. Dat ik niet meewerkte, en dat ik daarom niet geholpen zou worden. En dat het mijn eigen schuld was.

Ik begrijp er werkelijk niets van, maar vaak er enorm van dat klantenservice medewerkers dit soort uitspraken zomaar kunnen doen, omdat je er als klant toch niets tegen kunt beginnen.

Van wifi-probleem naar langetermijn-oplossing naar telefonische-uitleg-misschien-beter naar kabel-vernieuwen-want-monteur naar monteur naar scheldpartij.
Iets gaat er echt fout hier.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.008
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Maar heb je nou vanwege die wifi-problemen er een router achter gezet (en modem in bridge gezet) of had je die er al achter staan en keek je gewoon even hoe het in router mode ging op het modem?

Verschil kan natuurlijk ook gewoon het gebruikte kanaal zijn. Die zijn natuurlijk niet perse hetzelfde in router en bridge mode.
 
Laatst bewerkt:

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.724
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Wifi problemen melden bij de helpdesk heeft ook geen zin want die kunnen dat zelden oplossen. Die perfecte wifi garantie is ook eerste klas marketing bullshit. Zoals al zo vaak is uitgelegd een wifi netwerk is afhankelijk van allerlei externe factoren, daar heeft de provider eigenlijk helemaal niks mee te maken.

Of je zet een eigen wifi accesspoint neer ergens op een centrale lokatie in huis of nog beter.. probeer alles bedraad aan te sluiten, daar ga je veel meer plezier aan beleven.
 
Topicstarter
Topicstarter
farlakes

farlakes

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Berichten
126
Omdat we de tv en Sonos in dezelfde ruimte gebruiken als waar de modem staat, was het aanvankelijk een prima oplossing om de wifi van de modem te gebruiken. Casten, streamen, het ging prima. Na een modem-update is het wifi-gedeelte er slechter op geworden. Vooral in de middag tot vroege nacht is het dramatisch. Net zo dramatisch als de laatst gemailde ks-tegenwerkster.
Routers hangen hier al jaren in huis, totaal geen probleem. Dat is ook mijn eigen werk en daar ga ik de provider niet mee lastig vallen.
Het probleem dat ik heb is de klantenservice zèlf. Ze hebben totaal geen idee wat je schrijft en blijven hangen in zelfbedachte problemen. Da's echt ernstig.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.008
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Kortom, het ligt aan de firmware. En welk modem heb je? wel handig als we dat weten, want sommigen hier meldden ook een tragere wifi de laatste weken.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
2.576
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Omdat we de tv en Sonos in dezelfde ruimte gebruiken als waar de modem staat, was het aanvankelijk een prima oplossing om de wifi van de modem te gebruiken. Casten, streamen, het ging prima. Na een modem-update is het wifi-gedeelte er slechter op geworden. Vooral in de middag tot vroege nacht is het dramatisch. Net zo dramatisch als de laatst gemailde ks-tegenwerkster.
Routers hangen hier al jaren in huis, totaal geen probleem. Dat is ook mijn eigen werk en daar ga ik de provider niet mee lastig vallen.
Het probleem dat ik heb is de klantenservice zèlf. Ze hebben totaal geen idee wat je schrijft en blijven hangen in zelfbedachte problemen. Da's echt ernstig.
Staat je Sonos wel binnen hetzelfde netwerk te werken. Denk aan bijv. de mobiel waarmee je deze bedient en het wifinetwerk waarop de sonos draait. Is 1 van deze 2 verschillend dan werkt de Sonos niet lekker.

Wat je kan doen is wifi van je modem uitzetten* en je eigen wifiaccespoint gaan gebruiken.

* sommige kiezen voor het in de bridge modus te (laten) zetten.

Vergeet niet dat het soms kiezen voor een ander wifi kanaal al veel kan oplossen.