Youtube app op Smart TV weg.

corque

Forum Gebruiker
Berichten
5
Digitale TV
  1. Ziggo
Waarom heeft Ziggo op mijn Smart-TV met Ziggo-TV-abonnement de Youtube-app verwijderd die er al jaren op stond? Nu verschijnt hij (plotseling?) wel aan kijkers met een duurder Ziggo-abonnement; dus hij bestaat nog wel! Dat is niet volgens de afspraak, dat er niets zou veranderen door organisatie-veranderingen bij Ziggo; UPC --> Ziggo --> Vodafoon.
 
Ik zou gaan klagen bij je tv maker, ziggo heeft niets maar werkelijk niets temaken met je smartv en de apps van je tv.

je tv maker dus ik gok een Samsung of Philips zijn namelijk bezig om op oudere tv's apps uittezetten die niet meer ondersteund word in dit geval youtube.
 
Ziggo maakt geen app's voor Smart TV's. (1)
Als het echt de Youtube app op je smart TV is, dan moet je boos worden op de fabrikant van je Smart TV. (2)
Ik ben geen Ziggo medewerker, aan uitspraken kunnen dan ook geen rechten worden ontleend. Vul a.u.b. ook uw profiel info in. Dit maakt helpen makkelijker.(3)

(1) heb ik niet beweerd. Probeer mij te begrijpen: Ik zie in het z.g. Smartvenster van mijn TV
dat er een Youtube-app "op zit".
(2) De app is verdwenen na een z.g. update door Ziggo.
(3) De terzake zijnde gegevens zijn ingevuld.

Dit gebeurd binnenkort ook met de NPO app bij tv's van 2014 en ouder dus ook op mijn tv (2013)
De youtube app blijft dus op mijn samsung smart tv, maar op Smart TV's uit 2012 en ouder verdwijnt de youtube app.
 
Als jou tv uit 2012 of eerder is dan ben je de youtube app kwijt. Dat komt dus niet door een ziggo update.
 
Dat zou dus betekenen dat de producent van de (SMART-TV) toegang heeft tot het (thuis)netwerk of de TV van de gebruiker cq abonnee van Ziggo. En dat betekent dat Ziggo de producent van de TV toegang geeft tot de TV van de Ziggo-abonnee. Het hoort echter zo te zijn dat uitsluitend Ziggo daar toegang toe heeft, althans als Ziggo toestemming daartoe heeft gegeven. Dat laatste is inderdaad destijds gebeurd, maar niet met de bedoeling dat met die toestemming ook de apps zouden worden verwijderd. In al deze gevallen zit de fout bij Ziggo. Deze heeft ten onrechte toegang verleend aan de TV-producent (hetgeen volgens de privacy-wetgeving verboden is), of Ziggo heeftb de App zelf verwijderd. Dit laatste is het meest waarschijnlijke, want inmiddels is gebleken dat bv de Youtube-app wel op de TV van een Ziggo-abonnee is geplaats die een duurder TV-abonnement heeft dan het goedkoopste. Kwalijke zaak en zelfs onfatsoenlijk als dit inderdaad het geval zou zijn. Het kan ook ng zijn dat de TV-producent illegaal toegang heeft genomen tot de TV of het (thuis)-netwerk van gebruiker. Maar dat betekent, omdat alles (voornamelijk) via de kabel verloopt, Ziggo de beveiliging daartegen niet op orde heeft. Twigger geeft aan dat apps zomaar kunnen verdwijnen. Dat zou alleen kunnen als dit in de code (="programmatuur") van de app zou zijn opgenomen (zo ongeveer als een tijdbom werkt met een tijdklok).
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk om meerdere redenen, maar dan wordt dit verhaal te lang ....
 
Laatst bewerkt:
@corque je smart tv is verbonden met het internet en dus kan updates binnenhalen, en met een update kunnen ze ook een ap weghalen, vergelijk het maar met een software update van je pc.
 
@corque

Jij hebt natuurlijk jouw smart TV op internet aangesloten, met een kabel of Wi-Fi want anders werken de "smart" functies van de TV niet.
De update van je TV komt van de TV fabrikant via internet. Daar heeft Ziggo zoals al meermaals gezegd niets, maar dan ook helemaal niets, mee van doen.
De enige schuldige is de fabrikant van jouw TV.
 
Terug
Bovenaan