• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Windows 10 mail

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.115
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ja, en dat allemaal invullen volgens:

Inkomende serverinstellingen​

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen​

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Dan krijg je:

E-maildres --> je e-mailadres

Gebruikersnaam ---> je e-mailadres

Wachtwoord ----> wachtwoord van e-mail

Accountnaam ---> Ziggomail of wat je het ook wil noemen

Berichten verzenden met deze naam --> kies je naam

Server voor inkomende e-mail --> imap.ziggo.nl (poort 993)

Accounttype --> Imap4

Server uitgaande e-mail (SMTP) --> smtp.ziggo.nl (poort 587)
 
Laatst bewerkt:

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.115
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dan vul je die niet in, gaat automatisch dan.

Bij gebruikersnaam moet je je e-mailadres invullen... ik had een foutje gemaakt.
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.678
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
  • serverpoort: 993
  • serverpoort: 587
  • Die kom ik niet tegen
Nee, dat had ik ook al aangegeven. Tegenwoordig wordt dat bij de meeste mailprogramma's niet meer gevraagd. Het enige wat naast je gebruikersnaam en wachtwoord is de keuze tussen POP3 of IMAP.
PS:
Natuurlijk zijn die instellingen wel nodig, maar "achter de schermen" worden ze automatisch ingevuld.
 
Laatst bewerkt:

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.729
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Ik heb het net nog eens geprobeerd met "Ander account (POP,IMAP)", waarbij je alleen email en wachtwoord hoeft in te vullen.
Dat zou toch echt moeten werken. Het is ook vreemd dat verzenden wel werkt, maar ontvangen niet.

Kijk eens bij de account instellingen (rechter muis op het email adres).
Daar heb je 'Opties voor het synchroniseren van inhoud', misschien dat daar iets niet goed staat?

En welke versie van Mail gebruik je? Mischien eens updaten?
Ik heb Versie 16005.13426.20368.0