Wil je ons even bellen? Minachting van klanten, klachtenformulier niet te vinden

Jan023

Forum Gebruiker
Berichten
1
Ziggo laat per e-mail weten dat mijn internetverbinding storing lijkt te veroorzaken in wijk of bij buren en vraagt contact op te nemen. Mijn internet doet het goed maar ik wil natuurlijk geen storing veroorzaken en ik bel Ziggo. Daar sta ik ruim 10 minuten in de wacht. Als er eindelijk opgenomen wordt verbindt men door - na identificatie met klantnr, postcode, geb.datum (!) - naar een andere afdeling. De meneer die ik daar aan de telefoon krijg vraagt wat het probleem is en vervolgens naar mijn klantnr, postcode, etc. Inmiddels is mijn humeur niet meer wat het was en ik probeer aan de medewerker duidelijk te maken waar dat door wordt veroorzaakt. Hij reageert gebeten dat ik “koud ben doorverbonden” en dat het dan toch logisch is dat ik me opnieuw moet identificeren. Dat verbetert de stemming niet en als hij mij dan ook nog voorhoudt dat klantenservice begint bij de klant – boze klant = boze medewerker – beëindig ik het gesprek. Daarna probeer ik bij Ziggo een klacht in te dienen over de gang van zaken. De website adviseert om telefonisch contact op te nemen. Weer 10 minuten wachten en ik krijg het advies om een klachtenformulier in te vullen op de website. Daar vind ik een link naar dat formulier maar die stuurt me naar een pagina waar geen klachtenformulier op staat. Pas als ik het pdf-je 'klachtenprocedure' open vind ik een link die werkt. Na verzending doodse stilte, Ziggo laat namelijk niet weten of het klachtenformulier is ontvangen of verdwenen in het zwart gat van Ziggo. Tip voor Ziggo: als u wilt dat de klant contact met u opneemt, maak het hem dan gemakkelijk door bv een speciaal telefoonnummer. Hoogste tijd dat deze monopolist cocurrentie krijgt!
 
Knipsel.PNG
 
Misschien gewoon proberen door rustig te blijven en vriendelijk te blijven in mijn optiek altijd het beste. Je kan altijd iemand treffen die zijn dag niet heeft dan kan zowel voor een klant zelf als een medewerker gelden.
Als beide ze niet goed hebben liggen en tegen mekaar in gaan lost dat niks op. Kijk nu zit je in de klachten procedure waar je niet terecht wilt komen..
In mijn optiek lijk het mij de beste oplossing om gewoon vriendelijk en met frisse moed nog een te bellen en vragen waar het probleem ligt daar bereik je denk ik uiteindelijk je doel het snelste mee.

Geen idee wat er gaande is maar door de zaken rustig te houden krijg je je antwoord daar ben ik van overtuigd.
Gewoon nog eens bellen..
 
Ik laat altijd mijn eigen 06 achter..dat werkt snel..duidelijk en vriendelijk.

Jammer dat de verstoring nog niet opgelost is. Vaak heeft de hele woonwijk last hier van.
 
Juist als je er wat anders in gaat dan lost tenminste dingen op.
Lijkt me niet dat je weer klachten formulieren wilt in gaan vullen denk dat het beste zo snel mogelijk antwoord krijgen veel handiger is.
Denk dat TS zo snel mogelijk nog eens moet bellen.
 
Is het weer niet gewoon nep? Ik vind het een beetje vreemd dat je via de mail wordt gevraagd om contact op te nemen en dan niet een direct nummer krijgt van de persoon die jou deze mail heeft geschreven. Dat is op z'n minst zeer verdacht.

Het lijkt me logischer dat men zelf telefonisch contact zoekt met de klant, ze hebben immers al je klant gegevens. Of anders zou ik nog logischer vinden dat je een brief krijgt.

Ik zou zeker niet opnieuw bellen, als ze iets van je willen dan komen ze vanzelf.
 
Lijkt me beter dat Ziggo zelf kontakt opneemt en dan meteen tot zaken komt, dus gewoon afwachten en verder niks doen.

,
 
Ik ben bang, dat dat de realiteit is bij ziggo. De persoon aan de lijn is gewoon een call-center medewerker die gewoon van het scherm af leest. Ik had geen modem verbinding meer. Na een aantal keren met mijn eigen telefoon de klanten service te hebben gebeld, kreeg ik 4x precies dezelfde antwoord dat ik een virus over het net verstuurd had, en daarom 3 dagen geen verbinding krijg. Ik moest kunnen bewijs en dat ik dat niet had gedaan en dus bij een computerspeciaalzaak een bewijs ophalen, dat ik geen virus op mijn computer had. Zo gedaan á€85,00. Gebeld met nummer 5, en aangegeven dat ik geen virus had. Omdat dit gesprek met iemand met kennis was en zij kon horen dat ik senior ICT- er was, zou ze een bericht maken dat ik bewezen geen virus had. Na 2 dagen eindelijk weer verbinding. Wel met nr5 nog even gebabbeld, en gehoord hoe ze van ziggo moeten werken. Ze mogen geen call doorschakelen naar een ICT-er, wat het probleem opgelost zou hebben, hoe Wel ze aangaf, dat zij meer kennis had dan een doorsnede ziggo ICT-er. Ik kreeg nog wel te horen, dat ik de volgende keer 2 weken wordt afgesloten.
 
Terug
Bovenaan