Wifibooster Ziggo C7, Zit zwak punt in.

AFCA 0575

Forum Gebruiker
Berichten
1.692
Internet
  1. KPN
  2. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Om ons netwerk veilig te houden, sporen experts eventuele kwetsbare punten voor ons op. In de Wifibooster Ziggo C7 blijkt helaas een zwak punt te zitten. U herkent het apparaat aan de ‘C7’ die onderop staat en het apparaat is zwart. Het betreft alleen dit model en type en geen andere apparatuur.

Gebruikt u inderdaad de Wifibooster Ziggo C7? Verander dan de standaard instellingen in persoonlijke instellingen. In dat geval blijft het apparaat veilig. Hieronder leggen we uit hoe u dit doet.

Wijzig uw wachtwoord en wifi-netwerknaam
Om de kans op misbruik zo klein mogelijk te maken, is het noodzakelijk uw wachtwoord en netwerknaam aan te passen. Kijk op Wifi-wachtwoord wijzigen, volg de stappen en maak een sterk nieuw wachtwoord en wifi-netwerknaam.
Wij hebben geen enkele aanwijzing dat de Wifibooster Ziggo C7 daadwerkelijk is getroffen. Dit is dus uit voorzorg.
Meer weten of hulp nodig?
Op de Ziggo Community vindt u hier meer informatie over. Daar komt u ook in contact met Community leden die graag meedenken en misschien wel het antwoord op uw vraag weten.

Nog een vraag?
We zijn online altijd open. Komt u er niet uit of wilt u iets anders weten? Bekijk onze contactgegevens.

Mail ontvangen, gebruik hem zelf niet maar toch.
 
Waarom krijg ik deze mail ook terwijl ik niet eens een Wifibooster heb?
Of ziet Ziggo dat ik er al ruim 2 jaar een orginele TPLink Archer C7 er achter heb hangen?
 
@Navi geen idee, heb hem ook gehad en ik heb er geen ziggo wifibooster of tplink ding (nooit gehad ook)
 
We willen er zeker van zijn dat alle klanten die de Wifibooster Ziggo C7 hebben hun wachtwoord uit voorzorg aanpassen.
Ook de klanten die de wifibooster tweedehands hebben aangeschaft.
Daarom verstuurden we deze mail naar een groot deel van onze klanten.
Ben je niet in het bezit van de Wifibooster Ziggo C7? Dan hoef je verder géén actie te ondernemen.

Bron: Sander Moderator op het Ziggo Community Forum
 
Ik gok dat dat zo'n 95% van de mensen is :cheesy:. De nieuwe "booster" van Ziggo dwingt je bij het installeren meteen een nieuw wachtwoord aan te maken in ieder geval.
 
Ik kwam toevallig nog een artikel tegen op malwarebytes, die waren niet echt te spreken over de manier waarop Ziggo dit heeft gecommuniceerd aan haar klanten. De e-mail is vaag en hoe weet je nu als klant of dit echt is of misschien wel een spam/phishing mail.
 
De management pagina (https://ziggo-ap) van de Ziggo C7 ondersteunt nu alleen http. Weet iemand of er een firmware update komt waarin https wordt gebruikt voor het management van de C7?
 
Terug
Bovenaan