• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Wifi van Connectbox slecht, wifi test met losse router is goed.

rob1954

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2017
Berichten
492
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb ik lange tijd gehad dat mijn Connectbox niet hoger wilde dan 300/350 bij een 500 Mb abo, terwijl ik op 2 meter afstand stond van de CB.
Ook een monteur bij geweest. Kon er ook niks aan doen,zei hij.
Toen op Marktplaats een 2e hands zwarte TP link c7 gekocht, verbonden via UTP met CB en ingesteld als booster/accesspoint en die staat nu 3 meter van de CB box af. Als ik verbind met de WiFi van de TP link haal ik een WiFi snelheid tussen de 490 en 505 (!). Dus laat je niet te snel afpoeieren.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

John**

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2021
Berichten
9
Ik heb een andere router geprobeerd en dan is het wifi probleem opgelost, het is alleen een ouder model en is niet zo snel, anders zou ik die router laten staan. Ik heb het modem ook terug gezet naar fabrieksinstelling, maar helaas het probleem blijft.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.197
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Geef nou eens antwoord man! Heb je deze oplossing al geprobeerd?

Mocht je denken dat het echt aan het modem ligt dan kan je @Webcare Ziggo een privébericht sturen (start privé conversatie) met een korte uitleg wat er aan de hand is en vermeld je postcode, huisnummer en naam + geboortedatum. En zet er een link in naar dit topic. Misschien stuurt hij een nieuwe.
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.839
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Dan zou je, als laatste wat ik kan bedenken, aan Ziggo kunnen vragen of ze IPv6 voor je uitzetten.
In een heel specifiek geval zou dit voor problemen kunnen zorgen.
Als je zegt dat daar problemen mee zijn dan zetten ze dat zo voor je uit.
 

hanso

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
96
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Als je alles al geprobeerd hebt (wat je allemaal niet meldt in je eerste bericht), wat verwacht je dan eigenlijk van dit forum :)
We kunnen niet toveren!
Ik zou zeggen, helpdesk bellen en nieuw modem aanvragen?
Helemaal mee eens. Je vraagstelling is dusdanig vaag en onvolledig en je reageert daarna op elke suggestie met 'heb ik al gedaan'.
Hoe je netwerk verder in elkaar zit en wat er nu is veranderd heb je ook niet vemeld.

Zonde van onze tijd zo. Dan haken de vrijwilligers hier ook af.

Als je de helpdesk ook zo hebt benaderd begrijp ik wel dat ze er ook niet veel mee kunnen.