Wifi van Connectbox slecht, wifi test met losse router is goed.

John**

Forum Gebruiker
Berichten
9
Sinds 2 a 3 weken heb ik een probleem met wifi, als ik een paar meter van mijn Connectbox ben komt er geen data meer binnen, wel zie ik nog steed wifi signaal ban ongeveer 60db. Monteur geweest komt binnen en is na ongeveer 5 minuten weer weg met de mededeling dat hij hier niets aan kan doen, hij adviseerde wifi hij om wifiboosters te plaatsen. Nu sluit ik voor een test een Sitecom router aan om zo de wifi te testen en dan er geen probleem. Dus lijkt mij dat er iets mis is met de Connectbox, maar Ziggo blijft volhouden dat er een storing is bij mij in de buurt, maar dit kan niet want met de Sitecom is er geen probleem. Hoe kan ik dit probleem oplossen. Ziggo doet in ieder geval niets.
 
Waarschijnlijk al gedaan, maar heb je de Connectbox al eens kort van de stroom gehaald en eventueel teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
 
Monteur geweest komt binnen en is na ongeveer 5 minuten weer weg met de mededeling dat hij hier niets aan kan doen, hij adviseerde wifi hij om wifiboosters te plaatsen.
Dat lijkt mij ook een vreemd advies. Als je naast het modem staat dan moet WiFi sowieso werken zou je zeggen.
Al eens geprobeerd om alleen 2.4G of 5G aan te zetten in je modem? Probeer ze beiden eens, maar niet tegelijk.
Je kunt ook proberen om bij 2.4G even een vast kanaal in te stellen (bijvoorbeeld kanaal 1).
 
Welke kanalen gebruikt de Connectbox? En welke die Sitecom? Als de Connectbox op een kanaal zit wat ook door je buren wordt gebruikt en de Sitecom een wat minder druk kanaal kiest is dat precies wat je ziet. De Ziggo helpdesk kan wel eens gelijk hebben dat de storing in de buurt zit, met buren die volop hetzefde kanaal volblazen.

Log in op de connectbox en kijk naar de kanalen, En kijk eens met een Wifi tool op je telefoon hoe je Wifi wereld eruit ziet. Kies dan een 'vrij' kanaal, zowel 2.4G als 5G
 
Daar heb ik natuurlijk naar gekeken, maar dit is niet het geval, de Connectbox zit op een volledig vrij kanaal.
Ik heb ook nog div. andere kanalen geprobeerd, maar helaas het blijft niet goed werken.
 
Als je alles al geprobeerd hebt (wat je allemaal niet meldt in je eerste bericht), wat verwacht je dan eigenlijk van dit forum :)
We kunnen niet toveren!
Ik zou zeggen, helpdesk bellen en nieuw modem aanvragen?
 
Sorry, het is voor mij de eerste keer dus in eerste bericht niet compleet geweest.
Maar kun je een nieuw modem aanvragen. Ik heb aangegeven wat mijn vermoeden is maar de monteur die geweest is zegt storing in de omgeving wat dus niet het geval is, en voor hun is het dat dan.
 
Terug
Bovenaan