Wifi signaal valt meerdere malen per dag weg

Is het mogelijk om een monteur te laten komen in corona tijd, volgens helpdesk gaat dit pas als er helemaal niets meer werkt.
 
Is het mogelijk om een monteur te laten komen in corona tijd, volgens helpdesk gaat dit pas als er helemaal niets meer werkt.

Klopt, dat werd mij ook steeds verteld. En we konden ze er ook niet van overtuigen om een nieuwe connectbox op te sturen om het maar gewoon te proberen. Gezien het feit dat ik vele verschillende testen had uitgevoerd om alles aan mijn kant uit te sluiten er uiteindelijk niet veel meer overbleef dan de connectbox zelf als veroorzaker aan te wijzen... Via Webcare was dit dus wel te regelen gelukkig.


Inmiddels een week lang gewerkt op de nieuw ontvangen connectbox, deze week maar 3 keer uitval gehad. Waarbij de lengte van uitval maar 5-10 seconden is, en gedurende die tijd blijven alle devices gewoon verbonden met de connectbox (via wifi). Dit zorgt voor minder frustratie omdat zoom, ms teams, slack calls dan opnieuw verbinding maken en niet ophangen of zelfs vastlopen.

Bij de vorige verloren alle devices het wifi signaal met de connectbox en duurder het soms meer dan een minuut alvorens je weer verbinding had.

Ik heb de huidige connectbox op dezelfde manier geconfigureerd, zelfde kabels, zelfde plek, dus wat precies de oorzaak is geweest blijft onduidelijk, maar het is nu stukken beter!!!
 
Laatst bewerkt:
Beide waren compal of arris??

Sorry voor de late reactie. Hoe kan ik dat zien, beide zijn voor mij de witte connectbox ;)


Oude

Standard specification compliant:DOCSIS 3.0
Hardware version:5.01
Software version:CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH
Cable MAC address:***
Cable modem serial number:***
Network access:Allowed

Nieuwe

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH
MAC-adres:***
Serienummer Connect Box:***
Netwerk toegang:Toegang tot internet
 
Kijk even hier daar wordt het verschil door @René uitgelegd
 
Ik heb nu een Compal. De vorige was geleverd in december 2019, weet niet welk type dat was. Aan de firmware te zien zou ik zeggen ook een Compal.

Heb de persoon van webcare die mij heeft geholpen gevraagd of hij/zij dit nog kan achterhalen.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan. De oude die niet online is zal nog met mac adres in het AC systeem staan voor enkele weken.
 
Dat kan. De oude die niet online is zal nog met mac adres in het AC systeem staan voor enkele weken.

Helaas zojuist onderstaand antwoord ontvangen:

wanneer je een nieuw modem in gebruik hebt, kan ik niet meer eenvoudig terughalen wat het vorige type was. Deze gegevens worden overschreven.
 
Terug
Bovenaan