• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Wifi signaal valt meerdere malen per dag weg


bas_vdl

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
27
Ziggo
Internet
Ik heb de afgelopen 2 maanden meerdere malen contact gehad met Ziggo via de chat om een steeds wegvallende wifi verbinding op te lossen. Echter komt er maar geen oplossing en ben ik op zoek naar creativiteit en ik moet even mijn frustratie kwijt...

De verbinding valt dagelijks 5-10 keer weg, en dan heb ik het alleen over de gevallen tussen 09:00 en 18:00 omdat we dan thuis aan het werk zijn het direct opmerken. De verbinding valt op telefoons, laptops en de beamer op zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz band.

We hebben inmiddels all suggesties van Ziggo geprobeerd, reset modem, opnieuw aanmelden van de apparaten, 5Ghz wifi een aparte naam geven, verplaatsen van de modem, auto kanaal kiezen, vast kanaal kiezen, niets blijkt te helpen. Het modem staat achter een holle deur op ongeveer 7 meter van mijn werkplek vandaan en zelfs met de deur open gebeurt het.

Als het wifi signaal wegvalt is er nog wel internet verbinding op het modem, althans dit heeft de chat medewerker van Ziggo bevestigd toen het gebeurde tijdens een chat sessie met Ziggo en hij/zij niks konden vinden. Zelf heb ik nog een server draaien aangesloten via een kabel, hier draait een ping elke minuut naar google.com, 8.8.8.8, en het ip van de modem. Over het algemeen als het wifi signaal weg valt, is het internet via de kabel nog wel bereikbaar. Maar vaak ook niet, en dan kan zelfs het modem niet gepingt worden (via de kabel).

Een andere test die ik de afgelopen dag heb gedaan is gebruik maken van de gasten wifi van het eetcafe naast ons (ook een Ziggo aansluiting). Daar heb ik nu 3 dagen op gewerkt en geen een keer een wegvallend wifi signaal.

Ik begin sterk te geloven dat er iets niet helemaal lekker is met ons modem. Maar Ziggo wil het niet omruilen. Er moet eerst een monteur langs komen alvorens zijn gaan denken over het vervangen. Echter met corona worden er geen monteurs gestuurd voor dit soort zaken. Kortom, succes en wacht lekker af...

Zoals je kunt voorstellen na ruim 8 jaar klant te zijn bij Ziggo erg teleurstellend en frustrerend.

Vraag, heeft er iemand nog suggesties?


Het gaat om een Connect Box.
Standard specification compliant:DOCSIS 3.0
Hardware version:5.01
Software version:CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH
Cable MAC address:***
Cable modem serial number:***
System up time:12day(s)8h:14m:42s
Network access:Allowed


EDIT: vermelding type modem
 
Laatst bewerkt:

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.259
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Welk type mode heb je?
Kun je eens inloggen in het modem en de signaalwaardes hier doorgeven.
Kijk ook in de log wat daar staat.
 
Topicstarter
Topicstarter
B

bas_vdl

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
27
Ziggo
Internet
Router Status
ItemStatusComments
Cable Modem Status
Acquired Downstream Channel(Hz)610000000Locked
Ranged Upstream Channel(Hz)44000000Ranged
Provisioning StateOnlineOperational

Downstream bonded channels
ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulationChannel ID
1610000000437256qam2
2602000000437256qam1
3618000000437256qam3
4626000000337256qam4
5634000000437256qam5
6642000000437256qam6
7650000000437256qam7
8666000000337256qam9
9682000000337256qam11
10690000000337256qam12
11698000000337256qam13
12706000000337256qam14
13714000000336256qam15
14722000000336256qam16
15738000000236256qam18
16746000000236256qam19
17754000000236256qam20
18762000000236256qam21
19770000000236256qam22
20786000000136256qam24
21802000000136256qam26
22818000000136256qam28
23826000000136256qam29
24842000000136256qam31

Downstream bonded channels
ChannelLocked StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors
1Locked37.35636351530147565
2Locked37.63636349397379563
3Locked37.35636349390333638
4Locked37.35636349391112661
5Locked37.35636349397255605
6Locked37.63636349397215630
7Locked37.35636349397407678
8Locked37.35632248716216576
9Locked37.35624203170370446
10Locked37.35624203176068480
11Locked37.35624203173822484
12Locked37.35624203176037544
13Locked36.61024203169574625
14Locked36.61024203175903616
15Locked36.61024203171922867
16Locked36.61024203175274815
17Locked36.61024203172986942
18Locked36.61024203175287885
19Locked36.61024203176442928
20Locked36.6108990347653590
21Locked36.6108990347306543
22Locked36.610242031792351350
23Locked36.610242031786261399
24Locked36.610322487127103763

Upstream bonded channels
ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulationChannel ID
144000000445.12064qam9
257800000455.12064qam7
337100000445.12064qam10
450900000445.12064qam8
531800000442.56064qam11
628600000442.56064qam12

Upstream bonded channels
ChannelChannel TypeT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.000140
22.0003860
32.000190
42.000210
52.000150
62.000170

General Configuration
Network accessAllowed
Maximum Number of CPEs2
Baseline PrivacyEnabled
DOCSIS ModeDOCSIS 3.0
Config fileinternet250_25_wifion_v4.bin

Primary Downstream Service Flow
SFID825204745
Max Traffic Rate64200000 bps
Max Traffic Burst96000 bytes
Min Traffic Rate0 bps
SFID825204744
Max Traffic Rate10700000 bps
Max Traffic Burst16320 bytes
Min Traffic Rate0 bps
SFID825204743
Max Traffic Rate267500000 bps
Max Traffic Burst42600 bytes
Min Traffic Rate0 bps

Primary Upstream Service Flow
SFID825196554
Max Traffic Rate2140000 bps
Max Traffic Burst16320 bytes
Min Traffic Rate0 bps
Max Concatenated Burst16320 bytes
Scheduling TypeBest Effort
SFID825196550
Max Traffic Rate26750000 bps
Max Traffic Burst42600 bytes
Min Traffic Rate0 bps
Max Concatenated Burst42600 bytes
Scheduling TypeBest Effort

Logs (GUI login weggelaten)
Code:
Time    Priority    Description
11-05-2020 18:21:48    notice    Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=82.94.168.25 MAC=00:17:10:93:E1:21;CM-MAC=90:5c:44:fd:94:84;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 18:16:59    notice    Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=17.248.176.105 MAC=00:17:10:93:E1:21;CM-MAC=90:5c:44:fd:94:84;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 18:00:51    notice    Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=82.94.168.25 MAC=00:17:10:93:E1:21;CM-MAC=90:5c:44:fd:94:84;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 17:56:12    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:fd:94:84;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 17:54:43    notice    Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=173.255.248.188 MAC=00:17:10:93:E1:21;CM-MAC=90:5c:44:fd:94:84;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 17:34:55    notice    Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=40.101.80.2 MAC=00:17:10:93:E1:21;CM-MAC=90:5c:44:fd:94:84;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 16:40:37    notice    Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.97.197.224 MAC=00:17:10:93:E1:21;CM-MAC=90:5c:44:fd:94:84;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 16:34:02    notice    Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.97.197.224 MAC=00:17:10:93:E1:21;CM-MAC=90:5c:44:fd:94:84;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 16:22:55    notice    Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.97.197.224 MAC=00:17:10:93:E1:21;CM-MAC=90:5c:44:fd:94:84;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 15:02:35    notice    Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=17.253.53.205 MAC=00:17:10:93:E1:21;CM-MAC=90:5c:44:fd:94:84;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-05-2020 14:30:01    notice    Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=35.190.243.101 MAC=00:17:10:93:E1:21;CM-MAC=90:5c:44:fd:94:84;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:21;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
Topicstarter
Topicstarter
B

bas_vdl

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
27
Ziggo
Internet
Ziggo916*** en Ziggo916***-5GHz zijn van ons (paars). Eetcafe (groen) is het gasten wifi waar ik mee getest heb (van de buurman)

Screenshot 2020-05-11 at 18.34.55.png



Ik ping elke minuut mijn modem vanaf mijn server, deze is met een kabel aangesloten op het modem. Alleen vandaag heb ik al meer dan 15 gevallen waarin de ping naar het modem last heeft van packet loss. Wat mij opvalt is dat de ping naar het modem vaker last heeft van packet loss dan naar google.com. Althans vandaag, geen idee of dat altijd zo is. De ping naar 8.8.8.8 (om dns uit te sluiten) heeft bijna net zo vaak last van packet loss in vergelijking to de ping naar google.com

Elke regel is een ping naar het modem met packet loss van vandaag:
Code:
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 3 packets received, 40.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 1 packets received, 80.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 4 packets received, 20.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 2 packets received, 60.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 3 packets received, 40.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 3 packets received, 40.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 4 packets received, 20.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 2 packets received, 60.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 3 packets received, 40.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 1 packets received, 80.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 4 packets received, 20.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 2 packets received, 60.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 2 packets received, 60.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 1 packets received, 80.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss

Elke regel is een ping naar google.com met packet loss van vandaag:
Code:
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 1 packets received, 80.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 4 packets received, 20.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 1 packets received, 80.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 3 packets received, 40.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 3 packets received, 40.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 4 packets received, 20.0% packet loss
ping_mon_20200511.log-5 packets transmitted, 3 packets received, 40.0% packet loss
EDIT: ping resultaten toegevoegd
 
Laatst bewerkt:

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
691
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Bij 5 GHz heb je hetzelfde kanaal 48 als je buurman het eetcafe, hoewel ik aanneem dat deze momenteel vanwege corona gesloten is. Zelfde kanaal als je buren is niet echt verstandig.
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.259
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Down/upstream waardes zien er voor zover mij bekend prima uit.
Wat vreemd is, is dat je dus ook problemen ervaart met zowel bekabeld als wifi. Dan zou ik het in eerste instantie niet zoeken in problemen met wifi kanalen of bekabeling, maar problemen met het modem zelf.
Kan het zijn dat er een apparaat is binnen je netwerk dat voor storingen zorgt, waardoor het modem van slag raakt?

Overigens zou je ook @Webcare Ziggo op dit forum kunnen aanschrijven. Die kunnen je vast een nieuw modem sturen om in ieder geval uit te sluiten dat het daar aan ligt.
 
Topicstarter
Topicstarter
B

bas_vdl

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
27
Ziggo
Internet
Bij 5 GHz heb je hetzelfde kanaal 48 als je buurman het eetcafe, hoewel ik aanneem dat deze momenteel vanwege corona gesloten is. Zelfde kanaal als je buren is niet echt verstandig.
Hi Dynabite, Bedankt voor je reactie. Ik heb ook ruim twee weken getest met de kanaal keuze op auto en 44 geloof ik. Ook dit gaf problemen. En andersom, dus als ik gebruik maak van de wifi van de buurman werkt het wel goed. Dus ik twijfel of dat het kan zijn. Maar voor de test, kan ik hem wel weer eens vast zetten op iets anders...

Mijn beamer is alleen compatible met de kanalen 36, 38, 40, 42, 44, 46 en 48. Waarvan alleen 36, 40, 44, 48 over blijven vanwege de drop down in het modem. Heb je nog advies welke kanaal?
 
Topicstarter
Topicstarter
B

bas_vdl

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
27
Ziggo
Internet
Down/upstream waardes zien er voor zover mij bekend prima uit.
Wat vreemd is, is dat je dus ook problemen ervaart met zowel bekabeld als wifi. Dan zou ik het in eerste instantie niet zoeken in problemen met wifi kanalen of bekabeling, maar problemen met het modem zelf.
Kan het zijn dat er een apparaat is binnen je netwerk dat voor storingen zorgt, waardoor het modem van slag raakt?

Overigens zou je ook @Webcare Ziggo op dit forum kunnen aanschrijven. Die kunnen je vast een nieuw modem sturen om in ieder geval uit te sluiten dat het daar aan ligt.
Hi René, bedankt voor je reacties. Via de chat willen ze er niet aan beginnen om een nieuwe modem op te sturen... Hopelijk kan het Webcare team meer betekenen in deze...

Om je een idee te geven...

2 DHCP reserveringen (freenas server, vpn jail)

LAN:
  • 1x server (freenas)
    • 10 jails
  • 1x phillips hue
WiFi:
 
Laatst bewerkt:

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.259
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Als ik dat lijstje zie, dan zou ik puur om zaken uit te sluiten de volgende devices eens uitzetten:

-wifi led lamp van de action
-slimme meter uitlezer
-beamer
-freenas server

Het kan zomaar zijn dat 1 van deze devices voor rare problemen in je netwerk zorgen.
 
Topicstarter
Topicstarter
B

bas_vdl

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
27
Ziggo
Internet
Als ik dat lijstje zie, dan zou ik puur om zaken uit te sluiten de volgende devices eens uitzetten:

-wifi led lamp van de action
-slimme meter uitlezer
-beamer
-freenas server

Het kan zomaar zijn dat 1 van deze devices voor rare problemen in je netwerk zorgen.
Heb ik ook aan gedacht. Echter de problemen waren al daar voordat ik die wifi led lampen heb aangeschaft en de slimmer meter heb aangesloten. De beamer en mijn freenas server heb ik al meer dan een 1.5 jaar draaien. Echter ben ik in december van Arnhem naar Amsterdam verhuist en heb ik een nieuwe pakket toegestuurd gekregen. Mijn sever, beamer, telefoon en laptop hadden in Arnhem iig nooit problemen. Het gebeurt ook als de beamer uit staat dus kan ik uitsluiten.

Kleine kans, maar het kan dat deze connectbox geen fan is van mijn spullenboel...

Zal morgen eens zonder slimme meter, wifi lampen en server een poging wagen.