Wifi Netwerk deco M4r

Na het installeren van de 3 wifi boosters deco M4 ( want hoorde niet bij de taak van de monteur) werkt alles denk ik - bijna - goed.

2 problemen.
1. Mijn internet verbinding valt regelmatig weg terwijl het netwerk wel voluit blijft zenden maar krijg dan een kruisje bij mijn ontvangst en heb geen internet meer.
Dit komt wel weer vanzelf terug.
2. Het wifi netwerk geeft een ander ip range uit als mijn bekabeld netwerk.
Hierdoor ziet mijn cctv recorder alleen maar de bekabelde camera's en niet de wifi camera's omdat deze in een andere range zitten.
Dan heb je de Deco’s geïnstalleerd als Router, terwijl je modem ook een router is. Je kan twee dingen doen.
Zet je modem in Bridgmode zodat dit een ’’dom’’ apparaat wordt, of laat je modem zo en stel je Deco’s in als Acces Points dan zullen deze de IP range 192.168.178.1 overnemen.
 
Iets te vroeg gejuicht.
Het gebeurt regelmatig dat ik wel voluit ontvangst heb, maar dan geen internet heb terwijl hij aangeeft van wel.
Als ik dan mijn wifi uitzet laad ie alles wel weer gewoon.
Ik word gek, daar heb ik die 3 boosters toch niet voor?
 
Mijne dames en heren.

Het volgende probleem waar ik uw kennis bij nodig heb.
Mijn wifi netwerk heeft in het hele huis voluit ontvangst, perfect.
Echter...... Het gebeurt vaak tot regelmatig dat ik wel voluit ontvangst heb maar geen internet heb.
Als ik dan bijvoorbeeld op facebook zit laden de plaatjes/foto's niet.
Mijn wifi camera's vallen regelmatig uit, en na opnieuw opstarten van camera of reboot van router doen ze het weer.
Als ik even wacht komt het wel weer maar is zeer vervelend.
Als ik dan bij mijn ontvangst streepjes kijk heb ik voluit ontvangst maar staat er wel een kruisje naast.
Ook gebeurd het heel soms (maar dat heeft niets met wifi te maken maar misschien wel met internet) dat het beeld van mijn tv heel even bevriest.

Heb via dit forum al de volgende tips gecontroleerd /uitgevoerd;
- Wifi van connectbox staat uit.
- Geen utp tussen connectbox en media box.
- Van AOP met coax naar connectbox,
van connectbox met coax naar media box, en utp naar 1e Deco, en utp naar switch.
en van media box met coax naar TV
Ook heeft Ziggo al een paar keer ingelogd en alles bekeken, kanttekening daarbij is dat ze soms mijn modem niet zagen omdat die offline zou zijn terwijl ik toen juist gewoon internet had overal.
Er komt zaterdag wel een monteur maar misschien kan ik alvast wat checken.
 
Ik kan me herinneren dat je op een gegeven moment van router mode naar accesspoint bent gegaan. Volgens mij moet je dan wel weer alles opnieuw instellen, dus ook alles in de app verwijderen en zo. Check voor de zekerheid ook nog eens of beide wifi's op je modem wel uit staan.
 
Ik heb de app naar de overschakeling 2x opnieuw geïnstalleerd na reboot van connectbox op aanraden van ziggo medewerker.
Dus :-\
 
Terug
Bovenaan