zouterover
Forum Gebruiker
- Berichten
- 15
Ik had een stabiel netwerk met Ziggo modem, daarachter een (unmanaged) Unex NexSwitch SD080s, en dan 2 Asus access points voor mijn Wifi.
Aangezien de Unex switch tot 100mb/s gaat en ik ineens zag dat mijn Ziggo abbonnement 250mb/s download is leek het me goed een nieuwe switch te gebruiken. Aangezien ik naast wifi ook netwerkkabel wil op bovenste etage heb ik daar nog een switch toegevoegd. De 2 switches zijn (unmanaged) TP-Link TL-SG105.
Alles doet het maar in de nieuwe setup klapt de wifi er 1 a 2 maal per dag uit. Dwz dat je dan het inlogscherm krijgt van de access point en dat daarin staat dat er geen internet signaal is. Als ik het modem reset dan werkt alles weer.
Vreemd is dat het probleem zich alleen lijkt voor te doen bij 'nieuwe wifi connecties'. Dus mijn huisgenoot die probeert wifi op te komen krijgt inlogscherm access point, terwijl ik met 'bestaande wifi connectie' gewoon blijft doen. Maar als ik wifi van mijn telefoon/laptop uit zet en dan nieuwe connectie maak met wifi, dan krijg ik ook inlogscherm access point.
Echter de ethernetkabel connectie blijft het doen (dus modem heeft wel nog internetconnectie...).
Voor zover ik verstand hiervan heb, lijkt het me dat dit een ip-adres probleem is ofzo. De HDMI deelt alles netjes uit bij modem reset, maar daarna raken de access points 'in de war' door de nieuwe switches.
Had ook eerst het idee dat het steeds rond 18:00 uur plaatsvond en dat Ziggo dan misschien iets doet met modem, maar gebeurt ook op andere tijdstippen.
Suggesties hoe dit op te lossen? Moet ik naar vaste ip-adressen ofzo? Snap sowieso niet waarom een nieuwe switch dit kan veroorzaken.
Hier een schets van de aansluitingen. De rode lijnen geeft de oude situatie weer waarbij er geen storingen waren.
EDIT/ CORRECTIE: foutje heb ik later ontdekt; switch 2 is rechtstreeks op modem aangesloten (dus niet na switch1).
Aangezien de Unex switch tot 100mb/s gaat en ik ineens zag dat mijn Ziggo abbonnement 250mb/s download is leek het me goed een nieuwe switch te gebruiken. Aangezien ik naast wifi ook netwerkkabel wil op bovenste etage heb ik daar nog een switch toegevoegd. De 2 switches zijn (unmanaged) TP-Link TL-SG105.
Alles doet het maar in de nieuwe setup klapt de wifi er 1 a 2 maal per dag uit. Dwz dat je dan het inlogscherm krijgt van de access point en dat daarin staat dat er geen internet signaal is. Als ik het modem reset dan werkt alles weer.
Vreemd is dat het probleem zich alleen lijkt voor te doen bij 'nieuwe wifi connecties'. Dus mijn huisgenoot die probeert wifi op te komen krijgt inlogscherm access point, terwijl ik met 'bestaande wifi connectie' gewoon blijft doen. Maar als ik wifi van mijn telefoon/laptop uit zet en dan nieuwe connectie maak met wifi, dan krijg ik ook inlogscherm access point.
Echter de ethernetkabel connectie blijft het doen (dus modem heeft wel nog internetconnectie...).
Voor zover ik verstand hiervan heb, lijkt het me dat dit een ip-adres probleem is ofzo. De HDMI deelt alles netjes uit bij modem reset, maar daarna raken de access points 'in de war' door de nieuwe switches.
Had ook eerst het idee dat het steeds rond 18:00 uur plaatsvond en dat Ziggo dan misschien iets doet met modem, maar gebeurt ook op andere tijdstippen.
Suggesties hoe dit op te lossen? Moet ik naar vaste ip-adressen ofzo? Snap sowieso niet waarom een nieuwe switch dit kan veroorzaken.
Hier een schets van de aansluitingen. De rode lijnen geeft de oude situatie weer waarbij er geen storingen waren.
EDIT/ CORRECTIE: foutje heb ik later ontdekt; switch 2 is rechtstreeks op modem aangesloten (dus niet na switch1).
Laatst bewerkt: