Wel opmerkelijk deze problemen met de koppeling aan de zonnepanelen. Sinds een maand heb ik een nieuwe modem de Connect Box. Ook ik moest een nieuwe koppeling aanmaken voor het uitlezen van mijn zonnepanelen. Ik maak gebruik van Sofar Solar. Het koppelen via mijn PC bleek onmogelijk want mijn WIFI op de PC was verdwenen. Het WIFI probleem heb ik proberen op te lossen met hulp van Microsoft. Ik heb 2 uur contact gehad met Microsoft. De deskundigen daar kwamen tot de conclusie dat het probleem bij Ziggo ligt. Ter ondersteuning van hun zienswijze hebben zij mij een PING verslag gestuurd(Zie bijlage). Hierna heb ik Ziggo benaderd. Zij hebben alle instellingen van de nieuwe modem gecontroleerd. Volgens Ziggo was alles in orde. Men was niet geïnteresseerd in het PING verslag. Dit zou namelijk alleen maar bevestigen dat er geen WIFI verbinding met mijn PC was maar dat wisten wij al. Het voelt een beetje als van het kastje naar de muur. De koppeling naar mijn zonnepanelen is uiteindelijk gelukt via mijn Samsung tablet. Op mijn Samsung tablet en mijn telefoon worden de WIFI verbindingen normaal weergegeven. Wie herkent het probleem van het ontbreken van WIFI op de PC??Mijn netwerk kaart is de Realtek PCIe GBE Family Controller. De drivers zijn up to date en het systeem geeft aan dat alles correct werkt. De normale vaste internet verbinding werkt goed. Het is mij niet bekend of deze netwerk kaart ook een rol speelt bij de aansturing van WIFI