Wereldbolletje in menubalk maar wel bedraad internet


cooknl

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Berichten
75
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
In mijn menu balk heb ik het wereldbolletje ipv een monitor schermpje icoon.
Het rare van de situatie is dat ik gewoon internet heb. dus kan alles doen geen probleem.
Alleen als ik linker muis klik op het bolletje en naar het ziggo van mijn internet ga staat er
"NO INTERNET, SECURED."
Als ik boven het bolletje hang met mijn muis staat er "ZIGGO xxxxxxx NO Internet access."

Is dit een teken van een defektief software driver of is het een teken van een hardware defekt , waarschijnlijk dan
het wifi modem ingebouwd in de notebook.

FF voor all duidelijkheid all andere hardware gekoppeld aan de ziggo modem werkt prima.

De notebook is een HP 15-bc074nd, en is bekabeld aangesloten op het internet.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
752
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Volgens mij slaat dat bolletje op wifi (wat je blijkbaar niet gebruikt, want je internet bekabeld).

Het beste kun je je wifi-adapter verwijderen en je notebook opnieuw opstarten. Windows installeert hem dan opnieuw.
Dit doe je zo: rechtsklik Start --> Apparaatbeheer --> Netwerkadapters --> rechtsklik je adapter en kies verwijderen en herstart je notebook. Herstart ook je modem eens.

Wanneer je geen wifi gebruikt kun je net zo goed de adapter uitschakelen.
Dit doe je zo: Rechtsklik dat bolletje of wifi icon in je taakbalk --> Netwerk en Internetinstellingen openen --> Adapter Opties wijzigen --> Rechtklik je adapter en kies Uitschakelen.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

cooknl

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Berichten
75
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Geen solaas nog steeds het wereld bolletje en krijg niet mijn beeldschermpjes icoon.
MaaR internet werkt wel. tot dinsdag had ik gewoon het icoon beelschermpje sinds dinsdag dit stomme wereld bolletje. ik heb het idee dat mijn wifi hardware/ internet adapter hardware de geest heeft gegeven
 
Topicstarter
Topicstarter
C

cooknl

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Berichten
75
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dynabite bedankt voor je moeite maar ook dat helpt niet.
Ik denk dat ik microsoft moet bellen maandag. Want ik heb het idee dat het dinsdag is gebeurt na een update.
In ieder geval bedankt voor al je moeite

Rob
 

LoveByte

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
581
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Volgens mij slaat dat bolletje op wifi (wat je blijkbaar niet gebruikt, want je internet bekabeld).
Het standaard Wi-Fi symbool is het signaal sterkte symbool "een punt met drie lijntjes"
 

LoveByte

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
581
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
@cooknl

Wat je ook nog kunt proberen is je netwerk opnieuw instellen,
ga om dit te doen naar Instellingen --> Netwerk en internet --> Status --> en click op Netwerk opnieuw instellen.
Herstart na afloop de computer.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
752
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het standaard Wi-Fi symbool is het signaal sterkte symbool "een punt met drie lijntjes"
Maar wanneer je geen werkende wifi hebt zie je dat (wereld)bolletje in je taskbar, dat bedoelde ik.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
752
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Maar omdat hij zijn ethernet icoontje niet meer ziet zal het wel niets met wifi te maken hebben.
Het ligt waarschijnlijk aan zijn ethernet adapter.
 
Laatst bewerkt:

Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
526
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Sowieso als je niet verbonden bent met het wereldwijdeweb (WWW) staat er een wereldbolletje. Het gaat hier overigens zoals ik begrijp om W10 (welke versie?), bij oudere versies van Windows stond er een driehoek bij je verbinding wat aangaf dat je wel een intern IP had verkregen maar nog geen "buiten" verbinding met de rest van het internet.

Je kan dan als eerste het beste met een rechte muisklik kiezen (op het bolletje) voor "Problemen oplossen". Vaak is het een cache dingetje waardoor de netwerkkaart gereset wordt waar de problemen zich voordoen.

Mocht dat niet werken kan het idd een update issue zijn en een driver van HP voor je netwerkkaart niet goed (meer) werkt. Als je al het vermoeden hebt dat het door een update komt (al dan niet door Microsoft of door HP) kun je in dat geval proberen een systeemherstel te doen tot voor het moment dat je de problemen ervaart. Of in je apparatenlijst (Windows logo + I en dan intikken "Apparaatbeheerr" in de zoekbalk bovenin) de boosdoender zoeken en de driver opnieuw proberen te installeren.

In apparaatbeheer in de lijst naar "netwerkadapters" gaan en deze openen door op het > teken te klikken (als deze al niet open is door een mededeling van het systeem zelf). Dan dubbelklikken op het apparaat in kwestie en in het vak onder de "Algemeen" tab kijken welke code er staat. Op basis daarvan de verdere stappen nemen, maar dat leg ik je uit als ik de code weet. Ik heb zelf ook een HP laptop en ben bekend dat de drivers daarvan vaak een probleem geven als Windows Update er een Generieke driver overheen zet.

@ Cooknl: Betreft het overigens alleen bedraad problemen? Misschien kun je wat met deze link?
 
Laatst bewerkt: