Wegvallen signaal bedraad en Wifi

RobW1947

Forum Gebruiker
Berichten
33
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds een aantal weken in het bezit van een CB ter vervanging van de TC7200U.
Ik ervaar nu veel meer uitval dan met de TC7200U.
De door mij gevonden meldingen zie ik terug in andere toppics.

Toch hieronder een samenvatting van de door mij gevonden meldingen en waardes:

warning Lost MDD Timeout
notice MDD Recovery following MDD Loss
Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=65.9.83.125

Download waardes:
Kanaal 1 t/m 5 : vermogen 3
kanaal 6 t/m 10 : vermogen 2
kanaal 11-12 : vermogen 1
vanaf kanaal 13 t/m 24 is het vermogen 0

Bij alle kanalen staat Locked op Goed
kanaal 1 t/m 12 : RxMER 38.605
kanaal 13 t/m 24 : RxMER 37.636
Bij Pre RS Errors staan zeer hoge waardes, bijv 5853740867
Bij Post RS Errors zijn deze verschillend van 12317 t/m 8976610

Toch krijg ik bij Netwerk diagnose steeds een groene vink bij Controle modem en internetverbinding.

Betekent dit, dat de problemen puur in het routerdeel zitten?

==> Anders gezegd, door de CB in bridge te zetten en een eigen router erachter te plaatsen ben ik van bovenstaande problemen af?

Van oorsprong een UPC klant vanaf 1981.
De woning is ook van 1981.
Groene coax kabel loopt door tot in woonkamer.
Hier de TV/Radio connect doos.
Daar is bij overstappen op all-in-one een MCP-03 splitter op gezet.
Inmiddels enige van deze in mijn bezit, ook een aantal jaren gelden een nwe TV/Radio aansluiting gekregen.
Van de overgebleven modellen de behuizing verwijderd en zoals ik al verwachtte, zitten in beide een passief filter.

==> Is het nog zinvol om hierin aanpassingen te doen, her en der lees ik, dat bijv MCP-03 verouderd is.
 
Heb je intussen al een 1 gats aansluiting (aop) in je woonkamer zitten? En je noemt een aantal jaren geleden een nieuwe radio tv aansluiting gekregen wat noem je een aantal jaren? Maak eens een foto van je aop. En anders met @Webcare Ziggo contact opnemen of de helpdesk bellen om je aop na te laten kijken ivm met je klachten
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan, dat met AOP bedoeld wordt de aansluitdoos voor TV en Radio.
Ik kan deze niet fotograferen, zit achter een balk, de reden hiervoor een te lang verhaal.
Een foto toegevoegd, gevonden op website van Ziggo.
Dit was in jaren 80 een standaard aansluiting.
En hoeveel jaar het geleden is, dat een UPC monteur is langs gekomen tbv een slecht werkend modem-router, geen idee.
Maar toen heb ik zo'n nieuwe TV/Radio aansluiting gekregen.
De oude bewaard en daarop staat Philips als merk vermeld.

Vanmiddag bij 2 buren langs geweest, die ook zo'n CB hebben.
Daar gekeken naar het Downstream Vermogen (dBmV)
Bij de ene het dubbele van mijn waardes, dus bijv 6 ipv 3.
Bij de andere weer bijna het dubbele van de ander, dus bijv. 11 ipv 6.

Overigens zag ik ook bij hen in de netwerk historie dezelfde meldingen, dus
warning Lost MDD Timeout
notice MDD Recovery following MDD Loss
Illegal - Dropped INPUT packet:

Betekent dit nu, dat ik een "maandag ochtend" model heb of dat er toch iets mis is aan de voorkant.
Overigens, bij de 2e buur is de aansluiting identiek aan die van mij, dus eerst een TV/Radio aansluitdoos en daar een MCP-03 weer in.
Bij mijn 1e buurman is, zo heb ik begrepen, door een UPC monteur de TV/Radio aansluiting vervangen door een F-connector rechtstreeks aan de binnenkomende kabel. Dit vanmiddag ook gezien.
Hieraan zit een signaalversterker gekoppeld (een Tratec) en daarna een splitsing naar Modem, TV en Radio.

Want ik wil nog steeds graag weten of overstappen op bridge-mode de oplossing kan zijn voor het zwakke, cq uitvallende internet.
 

Bijlagen

  • Aansluiting TV-Radio.jpg
    Aansluiting TV-Radio.jpg
    3,2 KB · Weergaven: 105
En hoe zit het met de upstream waardes?
In dit topic staan welke waardes ongeveer normaal zijn:

Die pre en post errors zijn normaal, ook als het er zoveel zijn.

Ik denk persoonlijk niet dat bridgemode in dit geval voor verbetering gaat zorgen. Als er echt iets mis is met het signaal waardoor internet wegvalt, dan zal de oorzaak ergens anders liggen. Zie je ook de lampjes op het modem veranderen als internet wegvalt?
 
Je stuurt mij naar een website waarvan ik de foto heb geplukt.
Dus ik moet aanvragen een 1-gats aansluiting en een POA-01-B tbv enerzijds modem-router, anderzijds TV.
Ik zie wel op een site, dat je dan geen F aansluiting krijgt zoals dit wel op de MCP-03 zit.
Of zijn er nog andere opties?
 
Niet echt meer nodig de kabel schuif je er nu gewoon op
 

Bijlagen

  • IMG_0044.jpeg
    IMG_0044.jpeg
    305,3 KB · Weergaven: 146
Upstream: kanaal 3 : 37, overige kanalen 38.
Ik zie overigens geen + of - bij de getallen staan.
Ik kijk via Hulpmiddelen -> Netwerk status

Maar zijn de Downstream waardes niet opvallend verschillend tussen de 3 woningen.
Ik beginnend met 3 en eindigend met 0 vs 6 -> 2 en 11 -> 9?
Bij de 11 -> 9 buur zit eenzelfde (oude) AOP icm MCP-03 als bij mij.
Enige verschil is, dat bij mij de AOP in de woonkamer zit en bij haar (weduwe) in de meterkast naast de voordeur.
Maar zij heeft dan ook een ander type woning.
Overigens heb ik bij beide buren de CB geïnstalleerd.
In onze 70+ wijk ben ik het "PC-mannetje".
Dus alle hulp, die ik kan krijgen, kan ik weer goed gebruiken.
 
En komt het dan, dat bij het doen van een Netwerk diagnose ik steeds een groen vinkje krijg bij Modem en internetverbinding?
Wat wordt daar dan gecontroleerd, gemeten?
 
En als voorbeeld over signaal gedrag.
Gisteravond, zo rond 21:00 een drama om naar NPOstart te kijken.
Dit gebeurt via een mini-PC (ITX) gekoppeld aan mijn TV en met een korte ethernet kabel verbonden met router.
Als ik dan snel op de PC Ziggo speedtest start, dan bijv 1e keer 80Mbps en direct daarna bij opnieuw 3 Mbps.
Daarna verder kunnen kijken zonder haperingen tot ca 22:45, weer stilstaande beelden.
Zelf nog niet onderzocht, maar is er een W10 prog, die internetsnelheid kan loggen zodat ik een totaal plaatje kan krijgen over een avond?
 
Terug
Bovenaan