Weer terug naar ziggo?

Peto57

Forum Gebruiker
Berichten
6
Hallo,

Enkele jaren geleden heb ik, vanwege de blijvende problemen met de horizon box en de achterblijvende internet snelheid, Ziggo opgezegd.
Maar nu is er de Next, die volgens de berichten prima werkt. Ook is de internet snelheid inmiddels wel redelijk dus ben ik van plan weer terug te gaan naar ziggo.

De vragen zijn, kan ik, als ik overstap, direct een Next aanvragen/krijgen?
Krijg je ook vanzelf een modem bij de aanvraag, en krijg je keuze in welk modem je zou willen of moet je die zelf verzorgen
En kan ik dan ook een CI+ module voor de slaapkamer nemen die dan ook werkt?
Dit omdat ik hier en daar lees dat er bij gebruik van een Next geen mogelijkheid is om een tweede tv aan te sluiten.

Zijn er nog punten die ik ben vergeten of op moet letten bij aanvraag?

Groet,
Peto
 
Dan bel je toch even?
Weet je direct of je gelijk een Next kan krijgen.
 
Dan bel je toch even?
Weet je direct of je gelijk een Next kan krijgen.
Dat kan zeker, maar gezien mijn ervaringen uit het verleden hoor ik het ook graag van gebruikers. De informatie die je via de telefoon van Ziggo krijgt/kreeg kan nog wel eens iets anders zijn als hoe iets werkt/uitpakt. Ik ben al aardig wat berichten tegen gekomen van helpdesk medewerkers die zelf aangaven dat ze nog niet echt op de hoogte waren van de regels. voorwaarden en werking van de Next. Geen probleem natuurlijk, al heel mooi dat ze dat zelf aangeven.. Het is ook een geheel ander apparaat als de horizon dus voor hun ook even wennen en leren. Dus daarom voor de zekerheid ook even hier vragen
 
Niemand hier kan zeggen of je nu al de Next kan krijgen... en als je de Next nog niet kan krijgen, heet de rest (mijns inziens) weinig zin :)
 
Zolang de Next nog niet bij de Alles-in-1 pakketten op de Ziggo site staat zou ik er niet van uitgaan dat je deze box nu meteen krijgt.
 
Aanvulling:
  • Je kan niet zelf voor een modem zorgen die krijg je van Ziggo en dat word dan een Connect box (fabricaat Compal, of Arris) en je hebt daarin geen keuze.
  • Je kan naast de Next box een CI+ module krijgen.
 
Hallo.

Inmiddels heb ik ook een reactie van Ziggo, het is niet mogelijk voor nieuwe klanten een Next te krijgen. Voorlopig worden die alleen uitgegeven aan bestaande klanten. Er is i.d.d. geen keuze in het modem, en met een CI+ module gaat Ziggo er van uit dat het kan werken met een next.
Helaas gaat het voor mij nu geen Ziggo worden.
Bedankt voor jullie snelle reactie's.
 
Wel erg dom van Ziggo juist ze nu deze box hebben moeten ze hem inzetten bij nieuwe klanten dan zijn die klanten tevreden en blijven langer dan dat prul van horizon daar jaag je klanten mee weg.
 
Dat dacht ik dus ook. Het lijkt mij ook voordelen te hebben om dat te doen. Maar snap ook dat de bestaande klanten op dit moment voor gaan. Er zullen zat bestaande klanten zijn die al tijden met problemen te maken hebben en ook al die tijd al betalen. Dat Ziggo nu de keuze heeft liggen daar nu eerst mee aan de gang gaan heb ik ook alle begrip voor.
 
Ik was vanmiddag toevallig bij een Vodafone /Ziggo winkel, loop daar als Voorzitter COAX NL wel eens binnen :-) daar hadden ze nog een Horizon XL als mediabox staan. Op mijn vraag waarom geen Next was het antwoord, inderdaad dat bestaande klanten voorgaan. Maar hij kon wel een online een formulier daar invullen voor een aanvraag voor een nieuwe klant.
advies aan @Peto57 , loop eens Vodafone/Ziggo winkel binnen als je in de buurt bent.
 
Terug
Bovenaan