• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Wat is laatste SW versie @Smit CI+ 1.3 / Problemen


NetJak

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2013
Berichten
602
Wat is de laatste softwareversie van de @smit CI+ 1.3 module. Is dat 5.2.1.9 ?

We constateren (vermoeden dat dat de oorzaak is) dat bij gebruik van deze CI+ module op een Sony KD-??XE7096 TV na 1 minuut of zo AAN staan diverse toetsen van de afstandsbediening niet meer werken (bv. Vorig kanaal, Sleep, TitleList, Digital/Analog, Youtube, NetFlix). Komt u dat bekend voor? Zou een Quantis beter werken? Iemand ervaring met die combinatie?

Sony TV's zonder (deze) CI+ module lijken prima te werken....
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
N

NetJak

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2013
Berichten
602
Uiteindelijk lijkt het er op (met de nodige slagen om de arm) dat het ook niet aan de CI+ module ligt, maar aan de Smartcard in de module. Na deze omgewisseld te hebben met een andere smartcard zijn tot nu toe alle problemen weg. De "defecte" smartcard werkt wel prima in een oude SetTopBox van een andere TV.

Je gelooft het toch niet, dat een "defecte" smartcard invloed heeft op de werking van de afstandsbediening.....
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.989
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Waren de contacten van smartcard en module niet vuil (geoxideerd)?
Door de kaart er uit te halen en terug te schuiven word dat vaak opgelost.
 

fractal

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Berichten
99
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wat Johnny54 zegt: als het een contact probleem is dan de smartcard er (een paar keer) uit- en inschuiven helpt inderdaad heel vaak.

Maar bij mij niet altijd of voor langere tijd en dan haal ik de smartcard er uit, leg die op een vlakke en harde ondergrond, en met een schoon gummetje maak ik de contacten van de chip schoon.

Je ziet het oppervlak weer schoon worden. Maak het niet te dol. Even met een tissue restjes gum weghalen en de smartcard weer in de houder schuiven.
 
Topicstarter
Topicstarter
N

NetJak

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2013
Berichten
602
Het bleek nog iets ingewikkelder: Ik had 2 dingen gedaan: De rode knop (On Demand) uitgeschakeld in het Options menu, bij CA/CI module. Dat leek aanvankelijk te werken, maar het probleem kwam toch terug. Toen de smartcard gewisseld en het probleem was opgelost.
Toen ik vandaag de rode knop van Ziggo On Demand weer AAN schakelde was het probleem terug. Toen ik hem weer UIT schakelde was het probleem weer weg. Uiteindelijk lijkt het hier dus de combinatie van Rode knop UIT met een goede smartcard de oplossing te zijn geweest...
 

tichel

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
1.236
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Er is nieuwe firmware voor de CI+ module van SMiT 1.3.
Van versie 5.2.1.9 naar versie 5.2.2.2.
Van Loader version 12 naar Loader version 16.

Zonodig afstemmen op kanaal 13. Ziggo TV HD
 
Laatst bewerkt:

martwout

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Berichten
1.580
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Hoe update je eentje van Smit? Mijn ouders krijgen soms bij het aanzetten van de TV dat er een update is en klikken die melding weg. Kan je alleen updaten via ok of is er nog een andere methode? Samsung zelf heeft geen update.
 
Topicstarter
Topicstarter
N

NetJak

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2013
Berichten
602
Markwout. Wat is het probleem om via OK (waarschijnlijk via een kleurknop) te updaten? Dat gaat prima. Duurt 5 minuten of zo.
Mijn zus en zwager idem dito. iedere dag die melding weggeklikt. Toen ik daar was, gelijk OK gedaan bij het aanzetten van de TV en "probleem" was weg. Mensen durven het vaak zelf niet.....