• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Wandcontactdoos of AOP vervangen?


maichelv

Forum Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Berichten
1
Zij foto van mijn aansluiting waar Ziggo binnenkomt. Sinds ik de nieuwe connectbox en mediabox next in gebruik heb, heb ik last van signaal storing. Vooral bij mijn 2e tv boven. als ik vervolgens aan de aansluiting kom dan valt of het signaal helemaal weg of het verbeterd.
wie moet ik benaderen om de aansluiting te laten vervangen? Zoals je kan zien zit mijn wandcontactdoos ook niet helemaal recht erop. het witte stuk is enkele jaren geleden door een monteur van Ziggo erop gezet. graag jullie advies wat ik het beste kan veranderen. alvast dank voor de hulp.
24856
 

rcs

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
2.537
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ziggo bellen, moet een nieuwe aop op en dit is de verantwoording van ziggo.
 

oneapi

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
4.047
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Voor mij zit dat ondersteboven of achterstevoren (kan niet goed zien) maar zo dicht tegen vloer/muur aan als uitgang kan niet goed zijn.
 

coco

Forum Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2006
Berichten
1.997
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
connector.jpg


Ik zou deze connector vervangen, die heb ik ook eens gehad en moest om de 3 maanden het schroefje aandraaien van de coax ader. Ging vanzelf altijd weer los zitten..
Niet vreemd dat als je het beweegt, het verandering geeft.



Het is deze connector en raad iedereen af deze te gebruiken
connector2.jpg
 

Tv-Kijker

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Berichten
1.881
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ziggo bellen, moet een nieuwe aop op en dit is de verantwoording van ziggo.
Ziggo doet dan niks, stuurt alleen een Aop op. Verder moet je dan maar zien hoe het aangesloten wordt, of je moet betalen voor een monteur.
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
8.672
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Wellicht dat dat in het verleden ooit zo is geweest, maar tegenwoordig echt niet meer. De AOP mag je zelf niet vervangen tenzij je een erkend monteur bent. Wellicht bedoel je een standaard WCD?

Laatst nog mee gemaakt bij een kennis, die had een soort gelijke AOP die er van ellende vanaf viel. Een belletje naar Ziggo en ze hebben gratis een monteur gestuurd om 'm te vervangen voor een type AOP dat van deze tijd is. De problemen die ze met de Mediabox XL hadden (vastlopers en problemen met netflix) waren sindsdien ook opgelost.
 

kerby

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
771
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
- slechte connectors
- de T-splitter onderop is ook niet geschikt voor retour-signalen
- door verwarmingsbuizen verouderen je kabels sneller
- sterk gebogen kabels werken niet mee
 

batraaf

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Berichten
235
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Monteur laten komen voor een nieuw aop, heeft misschien dan wel een oplossing voor de rest.
Kreeg zelf een nieuwe versterker.
Jos
 

Eduard08

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Berichten
3.398
Bekijk bijlage 24866

Ik zou deze connector vervangen, die heb ik ook eens gehad en moest om de 3 maanden het schroefje aandraaien van de coax ader. Ging vanzelf altijd weer los zitten..
Niet vreemd dat als je het beweegt, het verandering geeft.



Het is deze connector en raad iedereen af deze te gebruiken
Bekijk bijlage 24868
Kun je uitleggen hoe die steeds los kan gaan? Ik heb ze ook en nooit problemen gehad.