• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

WAN IP adres continue kwijt - UPC zakelijk


Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Stretch!

Hallo Forum lezers,

Na vandaag weer eens 20min aan de lijn te hebben gezeten met de HD probeer ik het om mijn probleem hier kenbaar te maken dat ik mogelijk een oplossing kan krijgen.
Bij HD kom ik er maar niet doorheen. Of ik ben koppig en snap niks van de UPC netwerk configuratie.

Het volgende speelt.
Sinds ergens 17 of 18 augustus 2009 heb ik mijn UPC Fiber Power 25MB zakelijk. Pakketje lekker bij de postkantoor afgehaald en zelf geinstalleerd. Fluitje van een cent. Gebeld met het peper dure 0900-nummer voor verdere activatie van het proces.
Alles is goed verlopen. Voilá we zijn online. ff een paar snelheidtestjes maar de 25MB werd al niet wordt gehaald. No sweat.

Een paar dagen later bleek het internet niet doen. Dus ff kijken wat er aan de hand was en de HD gebeld.
Instructie HD gevolgd en we waren al snel online. Paar uur verder weer geen internet.
Nu zelf ff kijken wat er aan de hand is. Het blijkt dat de WAN ip adres verloren gaat na een bepaalde tijd of reden.
In de log zie ik dat er een DHCP verzoek wordt uitgevoerd, maar deze wordt niet bevestigt.
Herhaaldelijk met de HD gebeld om dit te verifieren en bevestigen dat het niet zo is.
"Meneer u heeft een vast ip adres dus DHCP heeft hier niks mee te maken."

Naar mijn weten als je een vast ip adres hebt moet je deze handmatig invoeren in de modem of waar dan ook.
Echter bij de UPC modem wordt het ip adres door een bootfile toegekent aan de modem.
Naar mijn kunde is dat nogsteeds DHCP reservering en geen vast ip adres zoals men bevestigt.
Dus binnen een paar dagen was ik continue aan de lijn met de HD. ze komen er niet uit en ik ook niet, dus dan maar een monteur langs sturen.
"Monteur komt 21-08-2009 bij u langs tussen 12:00 en 18:00." Nou, het werd dik 20:00 dat Monteur aanbelde. Aangekomen, bekijkt en meet de hele ratteplan. Ja hoor geen storing. Signalen zijn goed. Na een 30min werk en bellen met de HD gaat monteur ervandoor. En nog geen 5min weg en je raad het al. Boom... geen internet.

Nou, ff modem herstart en internet was erweer. Dus ga die periode ff 2 weken met vakantie. Probeer je mail op te halen en ja hoor server niet bereikbaar.
kom je terug en constateer dat de verbinding gewoon onstabiel is. Laten we zeggen WAN ip instellingen worden niet vastgehouden.
bellen met de HD heeft steeds een andere uitleg en handelswijze. Zondag weer eens gebeld en nu bleek dat de modem defect was.

Modem wordt vervangen op 28-09-2009 in de middag vervangen de GUIDION support medewerker. Na hele provisioning proces sluit in de avond uren met laptop draadloos aan.
ff Wifi configureren en gaan met de banaan. Het was laat dus niet veel gedaan. D8 ook van ff aanzien.
Volgende ochtend (29-09-2009) zet ik een download aan en kom 'smiddags thuis en je raadt het. Geen internet.
Weer zijn de WAN ip adres instellingen verdwijnen. HD gebeld om te laten verifieren.
Probeer je de HD wat duidelijk te maken en zonder modem netjes te controleren wordt deze op afstand herstart.
En ja, internet doet het. Maar zo kunnen niet blijven werken. Hele discussie met de HD.
Deze bevestigt dat wanneer ik geen WAN ip adres heb, mijn modem ook niet online kan zijn en hij deze ook niet kan benaderen. Hiermee was ik het niet eens.
Dus kwamen we niet weer uit. Vind dat de klant verantwoordelijk is voor de WAN instellingen en niet UPC. Weer niet eens.
Was inmiddels zo'n 20min aan de lijn, dus zei de medewerker ik bel u terug meneer. Ik wacht nogsteeds.

In die tussentijd moest ik zaken gaan regelen. Kom tegen 23:00 thuis en ja hoor weer geen verbinding.
Dus heb ik wat screenshot gemaakt de config van de modem.
Gents wie herkent dit probleem? en knows a solution.
 

Bijlagen

  • Status vóór.PNG
    Status vóór.PNG
    109,1 KB · Weergaven: 140
  • Log vóór.PNG
    Log vóór.PNG
    235,2 KB · Weergaven: 86
  • Network config vóór.PNG
    Network config vóór.PNG
    74,5 KB · Weergaven: 101
  • status ná reboot.PNG
    status ná reboot.PNG
    101,4 KB · Weergaven: 77
  • Log ná reboot.PNG
    Log ná reboot.PNG
    208,4 KB · Weergaven: 71
  • network config ná reboot.PNG
    network config ná reboot.PNG
    80,9 KB · Weergaven: 110
P

Phr3ak

Sommige providers geven je inderdaad een vast IP adres via DHCP, dus zo gek is dat niet ;)
 
Topicstarter
Topicstarter
S

Stretch!

Zojuist de "Cisco EPC2425 Zakelijk modem" post gekeken.
Ik merk dat men hetzelfde probleem ondervindt en nog geen oplossing is.

Phr3ak, mijn vorige ADSL lijn was echt een vast IP. Keihard op mijn server ingesteld.

idd bungee. dat is een DHCP reservering. Maar HD blijft bij hun mening dat het een vast IP adres is en GEEN DHCP toekenning is. :embarrassed: Dus.....
kom echt niet ver.
 

frajini

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
30
Zie een hoop T3 timeouts in je log file staan.
Daar is hier op het forum ook genoeg over te vinden.
Misschien signaal kwaliteit niet in orde? Te veel of te weinig signaal?
Die signaal waarden moeten binnen bepaalde toleranties liggen, kijk daar eens naar.

m.v.g. frajini
 

atomos

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Berichten
370
Stretch! zei:
HD blijft bij hun mening dat het een vast IP adres is en GEEN DHCP toekenning is. :embarrassed: Dus.....
kom echt niet ver.

in principe bestaat er eigenlijk geen vast ( statisch ) IP adres (meer), maar een lease van onbepaalde tijd. deze lease is gekoppeld aan de WAN MAC. adress van je > router < dus *niet* aan het mac adres van je modem.
wat je kunt doen is: kijken wat je IP adres is, gateway en je DNS servers zijn.
deze gegevens kun je , zeer waarschijnlijk, in je router vinden.
in je router, of wat je er ook voor gebruikt, je netwerk instellingen veranderd met de gegevens die je net hebt opgehaald. dus geen DHCP server instelling maar een statisch IP adres ingeven met de gateway en DNS servers.
hopelijk heb je hier iets aan.

gr. Ed.
 
Topicstarter
Topicstarter
S

Stretch!

@ED, dat heb ik reeds geprobeerd. UPC gebruikt een IP adressering waarbij het subnet mask 32bit is. Dit is in strijd met het toekennen van het adres als statische instelling op welke TCP/IP configuratie.
Trouwens zojuist HD gebeld en ja hoor, T3 foutmeldingen zeggen nog niks.
Blijven van wal afdrijven...
 
P

paling1

Wij hebben hier (Rotterdam centrum) ook sinds 11 sept een zakelijke internet verbinding van UPC. (FiberPower 25 met 1 vast IP)
Het gebouw waar wij ons kantoor hebben had naar onze unit geen kabel lopen, dus die hebben we voor veel geld via UPC laten aanleggen.
Later kwam er nog een monteur om de modem aan te sluiten.

De problemen die je hier beschrijft klinken heel herkenbaar. Vanaf het moment dat we de modem hier hebben laten aansluiten, moeten we eigenlijk elke dag het modem resetten om een verbroken verbinding te herstellen. Het log staat helemaal vol met critical errors... Vooral deze 3:

  • No Ranging Response received - T3 time-out
  • Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
  • DHCP FAILED - Discover sent, no offer received

Ik heb er al een paar keer over gebeld met de klantenservice, maar daar kom je ook niet veel verder mee.
Gisteren was ik het weer eens goed zat dat de verbinding er weer uitlag en ben ik maar eens een beetje minder aardig gaan doen aan de telefoon. Er werd mij verteld dat het 'probleem' in het netwerk zat, en dat eraan gewerkt werd... Ze konden me ook vertellen dat een aantal modems die hier in de buurt staan ook dezelfde foutmeldingen in het log hadden staan.
Vanmiddag was het ook weer feest. Effe bellen met de helpdesk, en nu blijken er 132 modems in de buurt offline te zijn... Duidelijke netwerkstoring dus... Inmiddels is de boel weer up, maar ik wordt er toch zolangzamerhand een beetje zenuwachtig van.
Ik heb wel met de helpdesk een terugbel afspraak geregeld, zodat er nog even gekeken kan worden naar alle errors in de logfile... Desnoods sturen ze maar een monteur langs om de boel door te meten.

De laatste 4 jaar hadden we een (heel duur) zakelijk SDSL abonnement. Maar dat heeft in ieder geval nooit zoveel gedonder gehad...

Ook grappig trouwens. Ik zat net nog even wat documentatie door te lezen, en over de helpdesk spreekt UPC zich nogal tegen...
Het ene document spreekt over een 24/7 zakelijke helpdesk en het andere document spreekt over een helpdesk die op werkdagen van 8-22 open is, en op zaterdag van 9.30 tot 18.
Ook merkte ik gisteren dat ik bij het bellen naar de helpdesk mijn klantnummer moest intoetsen, vandaag moest ik weer gewoon mijn postcode inspreken... Ik krijg dan toch elke keer weer het idee dat je als zakelijke klant in de wachtrij van de particuliere klanten terecht komt...
 

Whistler

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Berichten
3.212
Stretch! zei:
@ED, dat heb ik reeds geprobeerd. UPC gebruikt een IP adressering waarbij het subnet mask 32bit is. Dit is in strijd met het toekennen van het adres als statische instelling op welke TCP/IP configuratie.

Dat kan niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.