Vreemde opzegging

Walter

Forum Gebruiker
Berichten
11
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Geachte allemaal

Omdat wij gingen verhuizen naar zeeland , 6 mei, ging ik telefonisch het adres wijzigen om in het nieuwe huis, Ziggo opnieuw aan te sluiten.
Maar wat ons verbaasde ging dit niet, gewoonweg omdat Ziggo niet zo ver komt, dat vonden wij echt balen want wij zijn al zolang abonnee toen was het nog @home.
Dus opzegging, vandaag belden wij, of er nog iets open staat! om latere verassingen te voorkomen.
Toen kregen wij te horen, dat dit volgens de juffrouw helemaal niet kan, u heeft opzegging termijn.
Dus u moet nog twee maanden betalen!!
Zeg juffrouw, mag ik er u op attenderen, dat wij niet weg wilden, maar ons is er verteld, dat Ziggo niet zo ver komt, en Delta aldaar moeten contacteren.
Betreft de jongen die ik op 7 mei heb gesproken, is dit overmacht, ik zeg het voor u op, en u kunt Delta aldaar contacteren.
Dit alles geloofde de juffrouw ook al helemaal niet, en blijft maar hangen op de opzeg termijn.

Ik heb nog nooit problemen gehad bij Ziggo, en nu op het laatste moment toch nog een probleem.
Hoe ga ik hier nu mee om?, moet ik nu de gesprekken, nu ook al gaan opnemen?
 
Er geld bij Ziggo inderdaad een opzegtermijn van 1 maand en is Ziggo niet actief in Zeeland.
Dat zijn kort gezegd de feiten, maar misschien is er wel iets te regelen. Coulance o.i.d. want je houd er natuurlijk geen rekening mee dat een landelijk opererend bedrijf in een bepaalde regio niet aanwezig is.
Neem eens contact op met: Ziggo webcare
Vermeld je probleem, Ziggo klantnummer, of oude adres, woonplaats, of oude postcode + huisnummer. Eventueel een link naar dit topic.
 
Verhuizen buiten een Ziggo gebied kent toch geen opzegtermijn?
Twee maanden opzegtermijn bestaat echt niet.
 
Als de Klant verhuist naar een adres buiten het gebied waar Ziggo zijn Diensten levert, of naar een adres waar Ziggo een door de Klant afgenomen Dienst niet levert of kan leveren, dan heeft zowel de Klant als Ziggo het recht het Abonnement schriftelijk, telefonisch of elektronisch op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand, dit op zijn vroegst met ingang van de verhuisdatum. Dit recht bestaat ook als voor het Abonnement een minimumduur geldt. In het geval het Abonnement als gevolg van dit lid tijdens de minimumduur eindigt vervallen de resterende Abonnementsvergoedingen. De Klant stuurt bij deze opzegging een bewijs mee van zijn inschrijving op het nieuwe adres
 
Sorry!, voor de late reactie.

Verhuizen buiten een Ziggo gebied kent toch geen opzegtermijn?
Twee maanden opzegtermijn bestaat echt niet.

Het zit zo, 1= mei was net begonnen, en 2= de opzegging.


Michiel heeft het bij het juiste eind.

Zoals ik begrijp uit de brief van Webcare, hoef ik alleen de maand te betalen, klinkt leuk, maar had het liever anders gezien.
Betalen voor niet gekregen diensten bij Ziggo!, zeer goede reclame slogan toch!
En bij bevestiging opzegging, krijg ik ook nog een mooie doos om de Humax terug te zenden staat te lezen.

Het zou Ziggo gesierd hebben, dit anders af te handelen maar goed hier ga ik niet onderuit komen.
Daar ga je als trouwe klant vanaf @home.

De meeste mensen die ik ken zijn weggegaan bij Ziggo hebben er allemaal over, typisch een actie van Ziggo.
Misbruik maken, van de onwetendheid van de klanten.

Dank u voor de reacties allemaal.
Het gaat jullie allen goed:-)
 
Aan de andere kant... sorry dat ik zeg, maar je weet toch meestal wel meer dan een maand van te voren dat je gaat verhuizen? Zulke dingen zoek je dan toch uit? Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben, om de voorwaarden te begrijpen. Als je zulke dingen niet uitzoekt en op z’n beloop laat gaan, kan je het niet op een ander afschuiven... lekker makkelijk.
 
Aan de andere kant... sorry dat ik zeg, maar je weet toch meestal wel meer dan een maand van te voren dat je gaat verhuizen? Zulke dingen zoek je dan toch uit? Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben, om de voorwaarden te begrijpen. Als je zulke dingen niet uitzoekt en op z’n beloop laat gaan, kan je het niet op een ander afschuiven... lekker makkelijk.

Ja en nee!
Ik ben een keer eerder verhuist, dat was bellen en andere dag weer aangesloten op nieuw adres.
Zo nu ook, maar dat liep even anders.

Verder gingen wij er van uit, dat Ziggo landelijk was, er wordt door Ziggo op de tv landelijk gereclameerd dus denk je hier niet aan.

Maar toch bedankt voor het begrip;-)
 
Ziggo is de grootste kabelprovider, maar er zijn naast Ziggo al jaren meerdere kabelproviders actief. Te denken valt aan Delta, Kabelnoord en Caiway.
 
Terug
Bovenaan