Vraag over “Download het Wifispots certificaat”

Egidius

Forum Gebruiker
Berichten
4
Hoe moet ik de instructie in het stappenplan “7. Download het Wifispots certificaat” (www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/instellen#/verder/ga-verder/wifispot-logingegevens-opzoeken/ga-verder/windows/windows-10/) interpreteren?

Er staan twee alinea’s “Bekijk je dit stappenplan op een ander apparaat dan je smartphone?” en “Volg je dit stappenplan op je smartphone?”. In beide moet je de QR-code scannen. Dit lijkt erop dat je deze stap (7) alleen kunt uitvoeren met een smartphone. Hoe moet het dan met bijvoorbeeld een desktop en een laptop?
 
Ik zou bij stap 1 al vastlopen:

1. Gebruik twee schermen of apparaten​

Gebruik vanaf nu een ander apparaat (bijvoorbeeld je laptop) om de aanwijzingen die volgen te lezen. Doorloop de stappen en installeer Wifispots op bijvoorbeeld je smartphone, tablet of een andere laptop.

Als je geen tweede apparaat bij de hand hebt, kom je hier niet verder. En die "ga verder" button snap ik ook niet, want als je met een ander apparaat verder gaat, heb je die button op het huidige apparaat niet nodig. ????

Maar goed. Die QR code was vroeger ook niet nodig. Het gaat er om dat een certificaat opgehaald word en op je device geïnstalleerd wordt.
 
Dynabite: Mijn (laatste) vraag was: Hoe moet het dan met bijvoorbeeld een desktop en een laptop? Als de desktop “stappenplanapparaat” is en de laptop “instellingenapparaat” moet je dan het op de desktop gedownloade certificaat installeren (met een USB-stick) naar de “downloads” of naar “Ziggo.nl/certificaat” op de laptop?
 
Je moet gewoon op elk device het stappenplan vanaf het begin volgen. Dus, betreft het je laptop, dan ga je gwoon weer naar “ziggo.nl/certificaat”.
 
Het stappenplan volgen (dat is de aanwijzingen op [www.ziggo.nl/klantenservice] lezen) kun je op elk device doen. Het uitvoeren van een stap zoals 4 (WifiSpots gegevens in Mijn Ziggo opzoeken en noteren) kan natuurlijk alleen op de desktop (het “stappenplanapparaat”). Ik zie nu dat Ziggo het stappenplan heeft aangepast: stap 4 is stap 2 (WifiSpots gegevens in Mijn Ziggo opzoeken) geworden. Ook de tekst bij stap “Download het Wifispots certificaat” is aangepast. De twee alinea’s heten nu “Wil je Wifispots installeren op je smartphone of tablet?” en “Wil je Wifispots installeren op je laptop?” Ik moet het hele stappenplan doorlopen om te kijken of er nog meer wijzigingen zijn.
Het “instellingenapparaat” is niet verbonden met internet want daar probeer ik Wifispots in te stellen zodat ik via de Wifispots internet kan benaderen. In bovenstaande reactie staat iets anders dan in het gewijzigde stappenplan. De reactie is als antwoord veel en veel beter dan het antwoord dat de klantenservice op dezelfde vraag mij gaf: “Omdat het instellen van de Wifi spots iets is wat ik niet kan bewerkstelligen en het iets is wat de klant echt zelf moet instellen kan ik je enkel adviseren de stappen op [https://www.ziggo.nl/internet/wifispots] te doorlopen.” Overigens mijn dank hiervoor. Het lijkt er wel op dat Ziggo na mijn vraag achter mijn rug om de onduidelijke instructie in het stappenplan heeft verbeterd.
 
Terug
Bovenaan