• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Volop bellen uitgeschakeld


Seinwezen!

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2017
Berichten
1
Ik heb de internet snelheid laten veranderen, in het lopende pakket heb ik Volop Bellen aanstaan.
De snelheid is aan gepast maar waarom is Volop Bellen uitgeschakeld?

Dir is nu al de derde keer dat dit gebeurd dit is te gek.

De andere onderdelen blijven gewoon staan, alleen Volop Bellen wordt elke keer uit gezet als je het niet in de gaten hebt kan het aardig duur worden.:mrgreen:


Gr Frans
 

GolfTouch

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2008
Berichten
2.776
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Herkenbaar.
Laatst mijn abonnement laten omzetten middels een actie en sinds die tijd staat "Volop bellen" ook uit. In Mijn Ziggo zie ik vervolgens een hoge rekening voor bellen. Iedere keer wordt dit netjes door Ziggo gecrediteerd echter erg vreemd waarom deze ineens uit staat.
Vele malen contact heeft tot op heden (3 maanden) nog niets opgelost.
Volgens Ziggo Klantenservice staat Volop bellen aan echter volgens Mijn Ziggo niet en worden de belkosten ook getoond.
Zolang Ziggo dit steeds crediteert heb ik er niet zoveel moeite mee maar voorheen is dit nooit een issue geweest.

Vinger aan de pols houden dus.
 

nibble

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
64
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Komt mij ook bekend voor. Na verhoging van mijn internetsnelheid van 200/20 naar 300/30 was bij mij ook "volop bellen" uitgeschakeld en elk telefoongesprek werd weer apart in rekening gebracht, in plaats van het bedrag voor "volop bellen". Ook de betaalde versie van de virusscanner van Ziggo was teruggezet naar de gratis versie met minder mogelijkheden.
Met de helpdesk gebeld en daar werd vermeld dat ik een nieuw abonnement had genomen. Daar was ik het niet mee eens omdat het volgens mij een aanpassing was van het oude abonnement (alleen de internetsnelheid verhoogd).
Om kort te gaan: alles is weer geregeld en werkt weer als vanouds. En inderdaad, van de helpdesk word je vaak helemaal niets wijs en helemaal als je wordt doorgeschakeld naar India (helpdeskmedewerkster versta je haast niet en ze begrijpt je niet).
Nibble
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
948
Bedankt voor jullie melding hierover. Wij horen dit niet vaak en zien het dus ook niet direct als een bekend probleem aan onze kant. Toch lees ik hier drie berichten welke we natuurlijk serieus nemen en daarom wil ik graag onderzoek doen.

Zouden jullie via een privébericht adres, klantnummer en verwijzing naar dit topic willen sturen? Dan stel ik een onderzoek in hoe dit kan gebeuren.
 

reijndert

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Berichten
8
Het komt blijkbaar niet vaak voor dat er geklaagd wordt, maar ook ik zit met dit probleem.
Vorig jaar juni abo aangepast ( enige mogelijkheid om ziggo GO alle zenders te kunnen kijken op de pc/tablet ).

Nu kom ik er (mijn schuld, veel te laat) achter dat volop bellen uit is gezet.
Dit zonder expliciete opzegging.
Hoe kan een product uitgezet worden als ik dat niet zelf expliciet heb opgezegd.

M.i. is dit op de website niet duidelijk genoeg.
Een melding "let op en controleer uw telefoon producten" was op zijn plaats geweest.
En in de bevestiging van de producten een melding wat nieuw is en wat opgezegd is.
Dan was er nooit verwarring geweest.

Nu heb ik veel extra kosten gemaakt.
 
Laatst bewerkt:

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
900
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Bij aanpassingen of bestellen van een extra dienst gaat er vaak iets verkeerd bij Ziggo.
(zie punt 6 van mijn aanbevelingen)
https://ziggoforum.nl/topics/90825/page-6#post-1235694

Is het niet klanten ongevraagd en ongewenst naar automatische incasso zetten, dan is het wel zoals hier volop bellen uitzetten.
Op 15 april dit jaar schreef Webcare Ziggo in dit topic dat zij dit niet herkennen als een probleem en dat verbaast mij.
Bovendien zou er een onderzoek worden ingesteld, maar in dit topic is Webcare er niet meer op teruggekomen.

Op dit forum zijn in de loop der jaren legio meldingen verschenen over problemen bij wijzigingen in het abonnement.
Het is blijkbaar te hoog gegrepen om hiervoor een structurele oplossing te vinden.

edit:
In de aanbevelingen van @reijndert kan ik mij volledig vinden.
 
Laatst bewerkt: