• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Voip bellen via ATA


rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
76
Kijk wel eventjes naar de buitenlandse tarieven voor de landen waarnaartoe je belt bij BrowserCalls. Niet dat je voor verrassingen komt te staan. Anders moet je voor een andere "kloon" kiezen.

Verder betaal je bij BrowserCalls in $ maar je kunt gewoon met iDeal betalen ($10) dus dat wordt automatisch omgerekend.

En ja, het werkt exact hetzelfde als Voipbuster. Je kunt je eigen telefoonnummer "authenticeren" waarna je gewoon met dat nummer als ID uit belt. Alle servers van de DellMont/Betamax klonen werken op dezelfde manier (enige verschil zijn de tarieven). Daar zal dus ook dezelfde software achter zitten. Het kan natuurlijk zijn dat één server het wat drukker heeft dan de ander waardoor er misschien wat storinkjes kunnen zijn. Maar ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met Voipbuster, Voipcheap, BrowserCalls, Stuntcalls en Frynga (die ik allemaal ooit gebruikt heb). Dat het volume tijdens een gesprek afneemt heb ik eigenlijk nooit meegemaakt.

Het "grootste" probleem dat ik had is wanneer ik besloot om over te schakelen van de een naar de ander dat er dan nog €0,26 tegoed bij de een staat. En die kun je niet meenemen. Die moet je dus opmaken maar dat betekend dus dat je in een gesprek op een gegeven moment afgekapt wordt. Prive niet zo erg maar zakelijk niet handig. Dus ik heb bij VoipCheap (wat ik al lang niet meer gebruik) nog €0,26 staan :P
 

John1313

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Berichten
84
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Ja, je kunt je eigen telefoonnummer gebruiken, al die SIP providers zijn sowieso 1 grote familie die volgens hetzelfde principe werkt.

Ik heb geen problemen met audio, kijk eens naar de instellingen van Audio, volgorde van de codecs...
Zie afb:

 
Laatst bewerkt:

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
76
Ik heb geen problemen met audio, kijk eens naar de instellingen van Audio, volgorde van de codecs...
Ik denk niet dat je de codec/volume instellingen in de FritzBox Fon ATA in kunt stellen. Tenminste niet in de GUI. Dat is dus heel beperkt. Misschien kan het via de CLI.

Ik gebruik in mijn raspberry pi/asterisk server eigenlijk alleen alaw. Daarmee nooit problemen met volume gehad.

Browsercalls Codecs:
G.711 (64 kbps)
G.726 (32 kbps)
G.729 (8 kbps)
G.723 (5.3 & 6.3 kbps)
GSMFR (13.2 kbps)
If you have audio problems:
Use a STUN server (e.g. stun.browsercalls.com) with port 3478 (if supported by your device)
Use the G.711 codec
The FRITZ!Box supports the following voice codecs:
  • G.711a (A-Law)
  • G.711u (µ-Law)
  • G.711 HD
  • G.722
  • G.726-24
  • G.726-32
  • G.726-40
  • G.729a
  • iLBC 13.3 (iLBC 30)
  • iLBC 15.2 (iLBC 20)
 
Topicstarter
Topicstarter
M

M Hoogland

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2018
Berichten
15
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik wil jullie laten weten dat ik super tevreden ben over Browsercalls.
Inderdaad veel goedkoper dan Voipbuster etc.
Omdat de verbinding via mijn gewone telefoon slecht blijft en ik weinig kan instellen qua voice codes, op de Fritzbox Fon Ata, bel ik nu via de app op mijn mobiele telefoon.
Dat gaat prima.
Ik bel nu ook maar mijn tegoeden op bij Intervoip en Voipbuster en verleng die niet meer.
Veel dank voor jullie tips en adviezen.