• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Voip bellen via ATA


Topicstarter
Topicstarter
M

M Hoogland

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2018
Berichten
15
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb ik allemaal gedaan:
Juiste nummer ingevuld.
Misschien gaat er iets mis omdat VOIP nummer en Ziggo nummer hetzelfde zijn?
Maar dat toch juist wel moeten kunnen?

upload_2018-5-2_18-34-55.png
 

Bijlagen

retep_

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
662
Ziggo
Televisie
Gebied
fZiggo
ik mis hier boven telephony devices, als ik in mijn eigen fritz box kijk, of te wel waar je aan moet geven welke telefoons op welke nummers moeten reageren ? of staat dat ergens anders (ps zou je telefoon nummer niet open en blood hier laten zien)
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
76
En welke kabel heb je van de RJ-11 aansluiting uit de modem naar de RJ-45 van ISDN/Analoog gebruikt? Met de standaard bijgeleverde conversie-stekker?
 
Topicstarter
Topicstarter
M

M Hoogland

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2018
Berichten
15
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik kan niet aangeven in de ATA welke telefoons moeten reageren of welk nummer voor inbellen of uitbellen moet worden gebruikt.
De kabel die ik gebruik hoort, geloof ik, bij de Fritzbox ATA, en ziet er zo uit: Zie afbeelding hieronder Hopelijk niet te donker.
Ik gebruikte de kabel voor Voip bellen met mijn vorige modem. Van modem naar Fon ( telefooningang ATA).
Daar voldeed de kabel.
Ik heb van Ziggo niets gekregen, geen kabels noch uitleg.
Zou ik een andere kabel moeten proberen? En welke dan?
Mijn telefoonnummer is niet het getoonde nummer, trouwens!
 

Bijlagen

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
76
Ik dacht, omdat het ook een ISDN aansluiting is (gecombineerd met analoog) dat het stekkertje een wat bredere zou zijn. Maar weet het bij dit type niet zeker.

Heb je nergens deze instelling?



Of dit:



Jouw opgegeven schermshot zou dan komen nadat je op Fixed-line Numbers gedrukt hebt.
 
Laatst bewerkt:

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.169
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Extensions zijn aangesloten toestellen, niet een verbinding naar de centrale. De fritzbox heeft doorgaans een uitgebreide handleiding. Daar moet je de precieze functie van dit dialoog wel uit kunnen halen. Qua naam is dit menu alleen voor aangesloten toestellen bedoeld.

Op mijn VoIP/analoog gigaset, is er een expliciet menu via welke methode ik standaard wil uitbellen (analoog/VoIP). Die optie moet bij jou ook ergens zijn als deze ata dit ondersteunt. Inbellen komt natuurlijk altijd aan, ongeacht de methode.
Gigaset handleiding zei:
Als u meerdere verbindingen heeft geconfigureerd voor uw telefoonsysteem, kunt u aan elke interne deelnemer:
• Een uitgaande lijn toewijzen of hem bij
elke externe oproep de verbinding laten selecteren (lijnkeuze).
• Een of meerdere inkomende lijnen toewijzen. Op het toestel worden dan uitsluitend de oproepen gesignaleerd die op een van de toegewezen verbindingen binnenkomen.
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
76
Extensions zijn aangesloten toestellen, niet een verbinding naar de centrale. De fritzbox heeft doorgaans een uitgebreide handleiding. Daar moet je de precieze functie van dit dialoog wel uit kunnen halen. Qua naam is dit menu alleen voor aangesloten toestellen bedoeld.
Behalve in deze Fritzbox. Daar staat dus onder Extensions > Fixed-line Numbers precies het scherm waar je de analoge lijn gedefinieerd. (Zie laatste image uit mijn vorige post)

Dus onder Extensions kun je eerst aangeven of de inkomende lijn analoog of digitaal is (via Fixed-line Numbers) en dan kun je de FON1 en FON2 definiëren waarop ze moeten reageren.
 
Topicstarter
Topicstarter
M

M Hoogland

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2018
Berichten
15
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik kan wel de FON1 en FON2 definiëren. Dat klopt. Precies zoals je aangeeft bij je laatse image.
Daar heb ik beide nummers ingezet, fixed line en internetnummer.
Maar ik kan niet aangeven of de inkomende lijn analoog of digitaal (internet) moet zijn.
Daar zit het probleem. Ik blijf als ik inbel een ingesprektoon horen.
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
76
Als je de kabel eruit trekt heb je dan ook een ingesprek toon? Ten eerste zou je moeten weten of de kabel goed is die je gebruikt hebt. Volgens mij zit er op de modem een ISDN/Analoog aansluiting en dat zou een RJ45 moeten zijn (die is breder dan de RJ11 voor analoog). Je moet dus of een verloopstekker hebben of de analoog heel precies in het midden stoppen. Maar ik weet dan nog niet of de goede pinnetjes gebruikt worden. Fritzbox heeft daar speciale stekkers voor.

Volgens de handleiding zou je een zwarte RJ45-RJ11 kabel moeten hebben.
one RJ45-RJ11 adapter (black) for the analog telephone line
Verder zou het "React to all numbers" bij de FON1 en 2 ervoor moeten zorgen dat deze ook op het analoge-signaal rinkelen.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.169
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Behalve in deze Fritzbox. Daar staat dus onder Extensions > Fixed-line Numbers precies het scherm waar je de analoge lijn gedefinieerd. (Zie laatste image uit mijn vorige post)
Ik heb dat menu gezien. maar het kan toch ook betekenen of er een analoog of isdn toestel achter hangt? Ik heb ook lang isdn gebruikt en aan de centrale kon je analoog of isdn hangen. (Dat waren wel gescheiden uitgangen en geen combi)