Vertrouwde email opeens in Spambox webmail

eeyore98

Forum Gebruiker
Berichten
17
Mail van mijn werkgever komt opeens niet meer door naar Windows Live Mail op Windows 10 maar blijft hangen in Webmail Spambox... Ik snap inmiddels dat Ziggo een zelflerende spamfilter heeft, maar dat werkt dus niet... ook niet mail aanmerken als "niet ongewenst" helpt alleen voor 1 keer maar de rest komt weer in spam...
erg ongewenst dit... ik mis belangrijke mail en moet de hele tijd de spam van webmail in de gaten houden...
iemand ervaring mee en eventueel oplossing ??
 
Kijk eens in de header van de mail. Het kan zijn dat je werkgever een fout maakt bij het versturen. Veel kleine, maar ook grote bedrijven hebben b.v. hun SPF bescherming niet op orde. In de header krijg je misschien een aanwijzing waarom het als spam gezien wordt.
En dan bedoel ik vooral het stuk dat begint met "Authentication-Results: ⁨mail.iss.as9143.net;"

En weet je zeker dat Ziggo het naar de spambox verplaatst? Bij mij gebeurd het ook wel eens dat mijn mail client (Apple mail) iets als spam aanmerkt. Het zou mij verbazen als Windows mail niet ook een eigen spamfilter heeft.
 
Hij heeft het over Windows live Mail, dat E-mailprogramma dat niet meer ondersteund wordt.

Je kunt daar zelf instellen hoe streng het filter is. Klik op "Extra" in het bovenmenu -->beveiligingsopties en kies de bovenste optie "Geen automatisch filter - (E-mail van geblokkeerde afzenders wordt nog steeds verplaatst naaar "ongewenste berichten")


Hij heeft het ook over een map "webmail spambox". Blijkbaar gebruikt hij pop3 in Windows LiveMail, anders zou hij die map ook in windows LiveMail hebben. Dus verander je account eens in IMAP.
 

Bijlagen

  • Livemail.png
    Livemail.png
    47,7 KB · Weergaven: 103
Laatst bewerkt:
Kijk eens in de header van de mail. Het kan zijn dat je werkgever een fout maakt bij het versturen. Veel kleine, maar ook grote bedrijven hebben b.v. hun SPF bescherming niet op orde. In de header krijg je misschien een aanwijzing waarom het als spam gezien wordt.
En dan bedoel ik vooral het stuk dat begint met "Authentication-Results: ⁨mail.iss.as9143.net;"

En weet je zeker dat Ziggo het naar de spambox verplaatst? Bij mij gebeurd het ook wel eens dat mijn mail client (Apple mail) iets als spam aanmerkt. Het zou mij verbazen als Windows mail niet ook een eigen spamfilter heeft.
Rare is dat dit opeens is - sinds een week. Daarvóór kwam alles gewoon door. Ik had een belangrijk verslag gemist - ging zoeken - vond m in de spam folder van de webmail. Daar als niet ongewenst aangemerkt met nog een aantal tests, maar helpt niet. Alles van dat domein komt opeens niet verder dan de web spam.
Haalt dus de Windows Live Mail niet eens...
Van headers heb ik geen kaas gegeten - moet ik een stukje kopiëren hier daaruit ?
 
Hij heeft het over Windows live Mail, dat E-mailprogramma dat niet meer ondersteund wordt.

Je kunt daar zelf instellen hoe streng het filter is. Klik op "Extra" in het bovenmenu -->beveiligingsopties en kies de bovenste optie "Geen automatisch filter - (E-mail van geblokkeerde afzenders wordt nog steeds verplaatst naaar "ongewenste berichten")


Hij heeft het ook over een map "webmail spambox". Blijkbaar gebruikt hij pop3 in Windows LiveMail, anders zou hij die map ook in windows LiveMail hebben. Dus verander je account eens in IMAP.
De Hij is een Zij ( kun je niet weten ;) ) en de mail wordt vooooor mail in webmail als spam gemerkt. en ja ik gebruik pop - heeft tot voor een week geen probleemen gegeven, duss...
 
Je moet de mail naar de inbox slepen. Dat is niet hetzelfde als "niet ongewenst" aanmerken.
 
Je moet de mail naar de inbox slepen. Dat is niet hetzelfde als "niet ongewenst" aanmerken.
dat heb ik al vele malen gedaan ... naar wat ik inmiddels begrijp hebben heel veel mensen dit probleem en komen er op geen enkele manier uit.... Ziggo doet niets...
 
Van headers heb ik geen kaas gegeten - moet ik een stukje kopiëren hier daaruit ?

Een ding die je er uit had kunnen halen of Ziggo het als spam angemerkt heeft, of je mailcliënt. Maar nu ik lees dat je pop3 gebruikt, moet het Ziggo geweest zijn. Maar je kunt er altijd nog in kijken. Voor de header moet je het eerste stuk van de brontekst bekijken. Dat zal vast via Live Mail kunnen, maar zeker binnen Ziggo webmail. Bij elke mail staat rechtsboven het ☰ icoontje. In dat menu staat de optie "Bron tonen".

Kopieer dit nier hier omdat er veel privé data in staat. Alleen het stuk beginnend met "Authentication-Results: mail.iss.as9143.net;" t/m de regel die met "dmarc=" ergens een 'fail' laat zien. Bij 'none' of 'pass' zit hier geen oorzaak van de spam aantekening.

En volgens mijn herinnering kan het woord 'spam' ook in deze header staan. Misschien dat daar dan een clue in zit.

Pop3 is echter een onhandig protocol#. Bij imap wordt b.v. alles gesynchroniseerd. Dus ook de spam map zie je van in je eigen mailprogramma.

#: Sommigen beweren verouderd, maar dat klopt niet. pop3 is even oud als imap.
 
Toevoeging: soms ligt de oorzaak in een http adres in een handtekening onderaan de mail. Dat kun je checken door zelf de mail met dezelfde handtekening te versturen. Als dat de oorzaak was, zul je die mail ook niet kunnen versturen.
 
Toevoeging: soms ligt de oorzaak in een http adres in een handtekening onderaan de mail. Dat kun je checken door zelf de mail met dezelfde handtekening te versturen. Als dat de oorzaak was, zul je die mail ook niet kunnen versturen.
Ik kan een mail van hen (na hem goedgekeurd te hebben en in Windows live mail binnen te hebben gehad) wel doorsturen naar mezelf, dus aan inhoud van mail ligt het niet ;) ) Gisteren nog Ziggo gesproken, wat zij aanraden heb ik allemaal al gedaan, dus kunnen ze niks voor me doen.....
 
Terug
Bovenaan