Vertrouwde email opeens in Spambox webmail

Een ding die je er uit had kunnen halen of Ziggo het als spam angemerkt heeft, of je mailcliënt. Maar nu ik lees dat je pop3 gebruikt, moet het Ziggo geweest zijn. Maar je kunt er altijd nog in kijken. Voor de header moet je het eerste stuk van de brontekst bekijken. Dat zal vast via Live Mail kunnen, maar zeker binnen Ziggo webmail. Bij elke mail staat rechtsboven het ☰ icoontje. In dat menu staat de optie "Bron tonen".

Kopieer dit nier hier omdat er veel privé data in staat. Alleen het stuk beginnend met "Authentication-Results: mail.iss.as9143.net;" t/m de regel die met "dmarc=" ergens een 'fail' laat zien. Bij 'none' of 'pass' zit hier geen oorzaak van de spam aantekening.

En volgens mijn herinnering kan het woord 'spam' ook in deze header staan. Misschien dat daar dan een clue in zit.

Pop3 is echter een onhandig protocol#. Bij imap wordt b.v. alles gesynchroniseerd. Dus ook de spam map zie je van in je eigen mailprogramma.

#: Sommigen beweren verouderd, maar dat klopt niet. pop3 is even oud als imap.
ik ga bij de volgende spamboxmail de header eens goed bekijken. en me verdiepen op ik imap wil - tot nu toe niet ;)
 
Terug
Bovenaan