• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Verouderde Apparatuur?

Vraag

Sjoerd95

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2021
Berichten
18
Hallo,

Ik had net iemand van Ziggo aan de lijn en we hadden het er ook over dat de laatste tijd onze wifi wat minder stabiel is dan normaal.

Ze keek toen op de computer en zag dat we een ouder model modem hadden (volgens mij hebben we die nu 2-3 jaar) en ze gaat ons een nieuwe opsturen.

Nu heb ik hier even gekeken en onze modem staat er bij. (weet niet of ze ons dan nu een Connectbox Giga gaat opsturen, we zullen het zien.

Maar toen begon ik me af te vragen of misschien onze andere apparatuur inmiddels misschien ook verouderd is. (dit zit er al zeker 10 jaar in denk ik)

Heb even wat foto's gemaakt van wat me nu hebben.

Zijn er nog meer onderdelen die aan vervanging toe zijn?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
 

Bijlagen

  • 01.jpg
    01.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 103
  • 02.jpg
    02.jpg
    106,2 KB · Weergaven: 99
  • 03.jpg
    03.jpg
    77,9 KB · Weergaven: 102
  • 04.jpg
    04.jpg
    106,9 KB · Weergaven: 99

AFCA 0575

Product Tester
Lid geworden
21 sep 2012
Berichten
1.354
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Op foto 2, stekker links lijkt er niet fijn aan te zitten.
Op foto 3, links onder stekker (geen kabelkeur)
 

Bijlagen

  • 02.jpg
    02.jpg
    170 KB · Weergaven: 48
  • 03.jpg
    03.jpg
    133,4 KB · Weergaven: 50
Topicstarter
Topicstarter
S

Sjoerd95

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2021
Berichten
18
op foto 2 was een wolkje stof ;D

op foto 3 is de kabel die naar buiten gaat, dan ongeveer 10m onder klinkers ligt en dan naar binnen naar onze woonkamer tv, die ligt er al jaren maar is ook niet zo makkelijk te vervangen. :-\
 

Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
577
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Kabel zal waarschijnlijk het probleem niet zijn, wel de plastic stekker. Daar stoort de 4G op en krijg je problemen op bepaalde frequenties. Gewoon een kabelkeur Ziggo approved metalen stekker aanzetten aan beide kanten.

shopping



Wat ik je ook zou adviseren is om de kabels wat netter te organiseren, en die splitter op een andere wijze gebruiken (of een multitap gebruiken met gedeeltelijke versterking op bepaalde uitgangen als TV's verder weg staan). Waar gaan die kabels allemaal naartoe?
 
Topicstarter
Topicstarter
S

Sjoerd95

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2021
Berichten
18
Wat ik je ook zou adviseren is om de kabels wat netter te organiseren, en die splitter op een andere wijze gebruiken (of een multitap gebruiken met gedeeltelijke versterking op bepaalde uitgangen als TV's verder weg staan). Waar gaan die kabels allemaal naartoe?
het stikt er van de kabels, dat klopt.

De aansluiting zit achter een tv meubel waar ook 1 tv, 1 mediaspeler en 1 humax kastje staan en dan dus het ziggo modem.


Dan zit de aansluiting van de muur in de splitter, en in de splitter zit dus 1 kabel die naar de tv gaat (nog geen 1 meter ervan af) en 1 kabel die naar een andere tv gaat zo'n 10-15meter verderop.

Edit: het ziet er inderdaad niet uit.. ???
foto's
maar die kabels zijn gewoon zo lang
 
Laatst bewerkt:

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.754
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Die grijze kabel is geen grondkabel en eigenlijk niet geschikt om buiten in de grond (onder klinkers) te gebruiken.
Er kan in de loop van de tijd vocht in komen en dan krijg je problemen.
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
946
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik snap niet zo goed wat die kabel buiten doet, heb je een aansluiting in een soort aanbouw? Het is eigenlijk een wonder dat je geen storingen hebt op je tv-beeld met de lengte, connectoren en kwaliteit van je kabels. Maargoed, als die kabel met dat groene streepje direct naar je modem gaat veroorzaken de rest van je kabels die wifistoring niet.