• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Verhuizing van Rotterdam naar Bergschenhoek


Vraag

hansvo286

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2021
Berichten
1
Schijnt onmogelijk te zijn op 8 maart al verhuizing telefonisch aangevraagd, omdat ik van UPC gebied naar Ziggo gebied verhuis.
Steeds als ik bel dan krijg ik andere antwoorden. De een zegt dat er op adres geen aansluiting zit (Terwijl de vorige bewoners tot 6 maart hier een abonnement hebben gehad) Zelfs de vorige eigenaar bevestigd dat. De ander zegt dat de apparatuur die in ik in Rotterdam gebruik niet kan gebruiken in Bergschenhoek. Als ik weer bel wordt er gezegd dat dat geen probleem is om apparatuur uit Rotterdam te gebruiken in Bergschenhoek ( maar sturen wel een retourdoos voor de apparatuur uit Rotterdam.

Iedere keer verschillende antwoorden van de medewerkers, Ja we zoeken het uit en bellen je terug nou echt niet
Waardeloze service van Ziggo niemand schijt te weten hoe het zit of moet ?
 

totaal

Product Tester
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
4.198
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hmm daar ben ik niet mee eens, de geluidskwaliteit van mobiele telefonie is verschrikkelijk. Ik heb bijna altijd moeite om mensen te verstaan die via een mobieltje bellen, en dan de vertraging waardoor je vaak door elkaar gaat praten.
De geluidskwaliteit verschilt ook wel per merk/type telefoon, niet alles ligt aan het netwerk.
Ik kan de mensen goed en duidelijk verstaan
 

PetervdM

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Berichten
534
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Hmm daar ben ik niet mee eens, de geluidskwaliteit van mobiele telefonie is verschrikkelijk. Ik heb bijna altijd moeite om mensen te verstaan die via een mobieltje bellen, en dan de vertraging waardoor je vaak door elkaar gaat praten. Je zou denken dat ze inmiddels overal HD voice hebben maar helaas.

Bovendien het mobiele netwerk is extreem kwetsbaar, bij een calamiteit is dat het eerste wat uitvalt.
er bestaat tegenwoordig zoiets als VoLTE. alle recente mobieltjes zullen dat inmiddels wel hebben. die kwaliteit is zo goed dat je je bij een stilte afvraagt of je nog wel verbinding hebt. geen kraak of ruis. kristalhelder. als de andere kant een brakke telefoon heeft, is er aan jouw kant niks wat helpt.

kwetsbaar van het mobiele netwerk valt wel mee. juist jouw huistelefoon is kwetsbaar. bij stroomuitval heb je ook geen telefoon meer, want je modem is dan dood. en ook bij KPN wordt de goede oude POTS aansluiting digitaal gevoed. tenzij je zelf een noodstroomvoorziening hebt aangelegd ben je dus altijd de klos.

de zendmasten hebben allemaal een noodstroomvoorziening die het zo'n 6 uur volhoudt. de data verbinding is vaak in een ring uitgevoerd of mbv een straalzender. kabeltje kapottrekken is er dus niet bij.

dus geef mij maar die mobiele telefoon. op mijn vaste lijn wordt ik nog sporadisch gebeld, en ben eigenlijk te lui om hem buiten gebruik te stellen. opzeggen doe ik al helemaal niet voor die paar centen, de kans dat ik dan in de befaamde administratieve puinhopen van ziggo terecht kom wil ik niet lopen.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.933
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Nou ja dat is het nadeel van VoIP inderdaad, als de stroom uitvalt of de internet verbinding ligt de lijn er uit. Als je nog een ouderwetse POTS of ISDN lijn had kon je hoe dan ook bellen want die worden gevoed vanuit de centrale.

Bij mobiele netwerken is de betrouwbaarheid veel lager want het is een zwaar gedeeld netwerk, als de toren al blijft functioneren raak je in de problemen met de capaciteit bij calamiteiten. Misschien dat je bij KPN VoLTE krijgt, maar bij die low-budget sim-only providers is het allemaal geknepen bandbreedte. Als je mensen hebt met een zachte stem hoor je de helft niet eens, want het wordt gewoon weg gecomprimeerd, net als alle achtergrond geluiden. Beeldbellen via een app had deze problemen trouwens niet.

En inderdaad niet alles ligt aan het netwerk, sommige smartphones hebben een slechte geluidskwaliteit of een microfoon die vol zit met zooi.

25+ jaar lang ISDN gehad en dat was perfect. Sinds 2018 ben ik over op VoIP niet van Ziggo trouwens maar dat werkt redelijk. Wel iets minder stabiel dan ISDN maar verder weinig klachten. Dus voor mij heeft vaste telefonie met een vast regionaal nummer grote waarde!