• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Verdere uitrol Horizon software-update H3 (1b-3069.014.5x)


aoxomoxoa

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Berichten
24
kerby zei:
op zich wel wat verbeteringen maar jammer dat nu mijn opnames veel vaker mislukken.
als hij iets aan het opnemen is en ik zap intussen, of bekijk een andere opname, dan mislukt de lopende opname vaak.
ook hebben de opnames sinds de update veel last van geluids-hickupjes.

morgen (ivm de refresh die je er vaak na moet doen) doe ik eens een factory reset, kijken of die wat oplost.

ben er niet uit of de update netto een verbetering is.
Ook hier mislukte opnames met HB 19.2

Update (19.2) sinds maandag 8 september, eindelijk eens paar zichtbare verbeteringen, zoals een iets logischer menustructuur. Ten aanzien van de DVR-opnames valt er nog wel iets te zeggen, waarvan ik niet weet of dat aan deze update ligt. In de week ervoor bleken alle(!) opnames m.u.v. twee stuks te zijn gewist. Ook die opnames die wij zelf niet konden wissen, doordat deze in den beginne van onze HB slechts gedeeltelijk gewist waren. Dat was een hardnekkig technisch probleem waarvoor we de helpdesk nooit geraadpleegd hadden. Het heeft er de schijn dat al deze opnames bij een voorbereidende update zijn verwijderd. Al kan ik dat per ongeluk ook zelf gedaan hebben met 'harddisk wissen', maar dat zou dan wel de eerste keer zijn. Wel gek dat er dan nog twee opnames staan, weliswaar beschermd maar toch. Vervelend.

Maar veel erger is dat na de laatste update (19.2) we twee maal een serieuze vastloper hebben gehad en het opnemen zelf onbetrouwbaar is geworden, zie ook citaat Kerby.

Een vastloper was bij het ontwaken uit de slaapstand waarbij eindeloos de drie streepjes heen en weer bleven gaan.

Ten aanzien van de opnames zijn er sindsdien meerdere op onbegrijpelijke wijze mislukt, hetgeen voor ons nieuw is.

Voorbeeld 1) een reeks geplande opnames van een serie die normaal 50 minuten duurde, duurde een opname nu 35 minuten, waarbij de laatste minuten ontbraken. Optie vijf minuten extra ervoor en vijftien erna was en is standaard ingesteld. Raar is dat dit voor elke opname geldt. Andere zijn weer wel compleet. Vervelend.

Voorbeeld 2) Van opname van 60 minuten, die correct opgenomen leek, blijkt bij het afspelen opeens na bijvoorbeeld een kwartier abrupt te beëindigen. Duur van opname staat dan nog steeds op 60 minuten, terwijl de voortgangsindicator op de progressiebalk wel van 15 minuten uitgaat. Pas na het herstarten via knop achterop wordt pas aangegeven dat opname mislukt is. Deze situatie is nu ook al meerdere keren voorgekomen. Zeer vervelend, frustrerend(!) zelfs.


@Kerby, ik ben benieuwd of je ervaringen overeenkomen en of je verbeteringen gemerkt hebt na een factory reset.
Helpdesk zal ik ook nog benaderen en mijn ervaringen kort hier weergeven.

Groet,
Chiel
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.826
Ziggo
Geen Producten
Update 19.2? Bestaat niet. Jij hebt het waarschijnlijk over diagnostiek v7.19.2. Maar dat staat in feite los van de softwareversie. Softwareversie staat in het onderwerp van het topic.
 

pinolief

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2013
Berichten
17
Creative Solution zei:
Update 19.2? Bestaat niet. Jij hebt het waarschijnlijk over diagnostiek v7.19.2. Maar dat staat in feite los van de softwareversie. Softwareversie staat in het onderwerp van het topic.
Is dat verschil in versie bij personen van diagnostiek nu zo belangrijk dat er veel meldingen over komen? Ik zie het niet als boeiend eerlijk gezegd. Wat wel irritant is is dat je daar de procenten ziet hoeveel HDD ruimte verbruikt is. Ruimte op de HB valt wel tegen zo lijkt. Een gemiddelde HD film eet al 1,4 procent ongeveer op.

Het Trefwoord zoeken is pas irritant zo lijkt het. Een film dat uit 2 woorden bestaat lijkt al niet geheel ingevuld te kunnen worden. Er is een spatiebalk op het toetsenbord aan de onderkant van de AB maar die reageert niet. HB herstart maar maakte niet uit. Een film naam zoeken zoals "Last Vegas" kom je niet verder dan "Last". zoek op deze manier valt nogal tegen :( De HB "helpt" door letters te laten wegvallen die dan logischerwijs niet kunnen. Handig?..nou nee dus.
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.826
Ziggo
Geen Producten
pinolief zei:
Is dat verschil in versie bij personen van diagnostiek nu zo belangrijk dat er veel meldingen over komen? Ik zie het niet als boeiend eerlijk gezegd.
Maar jij hoeft het ook niet boeiend te vinden... anderen wel. Zij die bijvoorbeeld Herstart TV in beeld hebben. Of niet het juiste versienummer weten te noemen ;)
 

pinolief

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2013
Berichten
17
pinolief zei:
Is dat verschil in versie bij personen van diagnostiek nu zo belangrijk dat er veel meldingen over komen? Ik zie het niet als boeiend eerlijk gezegd. Wat wel irritant is is dat je daar de procenten ziet hoeveel HDD ruimte verbruikt is. Ruimte op de HB valt wel tegen zo lijkt. Een gemiddelde HD film eet al 1,4 procent ongeveer op.

Het Trefwoord zoeken is pas irritant zo lijkt het. Een film dat uit 2 woorden bestaat lijkt al niet geheel ingevuld te kunnen worden. Er is een spatiebalk op het toetsenbord aan de onderkant van de AB maar die reageert niet. HB herstart maar maakte niet uit. Een film naam zoeken zoals "Last Vegas" kom je niet verder dan "Last". zoek op deze manier valt nogal tegen :( De HB "helpt" door letters te laten wegvallen die dan logischerwijs niet kunnen. Handig?..nou nee dus.
ER komt update 3.1 aan, daarin kun je 3 woorden opgeven in de zoeker ipv 1..dat lijkt een heel stuk beter...
 

kerby

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
772
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
aoxomoxoa zei:
@Kerby, ik ben benieuwd of je ervaringen overeenkomen en of je verbeteringen gemerkt hebt na een factory reset.
Helpdesk zal ik ook nog benaderen en mijn ervaringen kort hier weergeven.
mijn voorlopige voorzichtige conclusie is dat na de factory reset de boel stabieler is.
ik heb sindsdien wel het standby-energieverbruik op midden gehad, ik zet hem nu weer op hoog, als dat invloed heeft kom ik er op terug.
 

aoxomoxoa

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Berichten
24
kerby zei:
mijn voorlopige voorzichtige conclusie is dat na de factory reset de boel stabieler is.
ik heb sindsdien wel het standby-energieverbruik op midden gehad, ik zet hem nu weer op hoog, als dat invloed heeft kom ik er op terug.
@Kerby,
Dank je. Helpdesk kon niet veel met de klacht. Gebruikelijke verhaal over bekabeling. Helpdesk kon niet veel inzage geven in de toestand van de harde schijf. Niet anders dan dat 18% in gebruik was en dat de temperatuur 49 graden (= normaal) was. Ik denk niet dat versie H3.0 de oorzaak is, al kan foutafhandeling in dit soort gevallen stukken beter. Degraderende harde schijf lijkt me voor de hand liggende oorzaak, maar dat kan kennelijk niet op afstand bekeken worden. Nu zit iedereen er maar een slag naar te slaan.
Gisteren zijn er voor het eerst weer programma's normaal opgenomen. Maandag komt er een monteur.
Wordt vervolgd.
 

SuperTrooper

Forum Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Berichten
21
Wacht voorlopig even met een factory reset ivm een storing bij UPC waardoor de Horizon installatie proces niet (altijd) afgerond kan worden.
 

aoxomoxoa

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Berichten
24
aoxomoxoa zei:
@Kerby,
Dank je. Helpdesk kon niet veel met de klacht. Gebruikelijke verhaal over bekabeling. Helpdesk kon niet veel inzage geven in de toestand van de harde schijf. Niet anders dan dat 18% in gebruik was en dat de temperatuur 49 graden (= normaal) was. Ik denk niet dat versie H3.0 de oorzaak is, al kan foutafhandeling in dit soort gevallen stukken beter. Degraderende harde schijf lijkt me voor de hand liggende oorzaak, maar dat kan kennelijk niet op afstand bekeken worden. Nu zit iedereen er maar een slag naar te slaan.
Gisteren zijn er voor het eerst weer programma's normaal opgenomen. Maandag komt er een monteur.
Wordt vervolgd.
Monteur is inmiddels geweest en had een plausibel verhaal. Sinds aantal weken zijn er flink wat klachten over het opnemen. Naast uitrol van nieuwe software speelt de zenderwijzigingen van Nederland <etc> naar NPO <etc> een belangrijke rol, eveneens als het wijzigen van diverse frequenties waarop de diverse zenders doorgezet worden.
Daarnaast kan er een probleem zijn met de losse voeding van de HB, omdat er modellen in omloop zijn die net even iets te lage spanning afgeven, waardoor de harddisk iets minder kan functioneren.
Monteur heeft vervolgens geforceerde softwareupdate uitgevoerd en de voeding vervangen.

Overigens leek het sinds 25 september 's avonds al stabieler te zijn, nadat ik de de tijd vòòr en ná de opname eerst gewijzigd heb naar andere waarden, dan 5 min. ervoor en 15 min. erna en vervolgens weer teruggezet. Vanaf dat moment klopten de opnamelengtes weer en waren er ook geen onverwachte afgebroken opnames meer.

Voorlopig is hier voor mij de kous af.
 

aoxomoxoa

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Berichten
24
aoxomoxoa zei:
Monteur is inmiddels geweest en had een plausibel verhaal. Sinds aantal weken zijn er flink wat klachten over het opnemen. Naast uitrol van nieuwe software speelt de zenderwijzigingen van Nederland <etc> naar NPO <etc> een belangrijke rol, eveneens als het wijzigen van diverse frequenties waarop de diverse zenders doorgezet worden.
Daarnaast kan er een probleem zijn met de losse voeding van de HB, omdat er modellen in omloop zijn die net even iets te lage spanning afgeven, waardoor de harddisk iets minder kan functioneren.
Monteur heeft vervolgens geforceerde softwareupdate uitgevoerd en de voeding vervangen.

Overigens leek het sinds 25 september 's avonds al stabieler te zijn, nadat ik de de tijd vòòr en ná de opname eerst gewijzigd heb naar andere waarden, dan 5 min. ervoor en 15 min. erna en vervolgens weer teruggezet. Vanaf dat moment klopten de opnamelengtes weer en waren er ook geen onverwachte afgebroken opnames meer.

Voorlopig is hier voor mij de kous af.
Jammer, de kous is niet af.
Zelfde avond waren er weer gedeeltelijke opnames met afwijkende lengtes, met en vooral zonder indicatie 'gebroken'.
Het plausibele verhaal van de monteur was dus geen cent waard gebleken. Jammer voor ons, de monteur en ook UPC.

Triest als je bedenkt dat er zoveel mensen professioneel en niet professioneel mee bezig gehouden worden.

Zojuist heb ik een geforceerde reset gedaan die volledig zou moeten zijn, wellicht dat dat nog wat oplost. (http://community.upc.nl/posts/f8a4e0d069 via netschakekelaar achterop, powerbutton voorop, ... 60% scanning bla bla ...) Hoewel er gewaarschuwd wordt dat je alle opnames kwijt raakt, bleek dit niet geval. Andere instellingen bleken ook behouden.

Dit wordt wel weer vervolgd.

Groet, Chiel