Veel spam. Spamfilter Ziggo werkt slecht / niet.

Ik heb het probleem van veel spam ook al een tijd, zo erg dat ik het liefst mijn Ziggo emailadres zou willen opheffen. Maar dat schijnt niet te kunnen. Mijn hoofd emailadres gebruik ik nu niet meer en heb alles overgezet op gmail. Mogelijk staat mijn ziggo adres ergens op een "spamlijst"Voor onbelangrijke mail gebruik ik nog 2 alias Ziggo adressen. Waarom is het bij ziggo niet mogelijk om gewoon je emailadres op te heffen / verwijderen ?
Het is gewoon mogelijk om meerdere email accounts aan te maken. Waarschijnlijk bedoel je dat met aliassen. Alleen het hoofdadres kun je niet wijzigen. Als je die niet gebruikt is dat ook geen ramp. Er is maar 1 organisatie die dat gebruikt. Nl. Ziggo.
 
En soms werkt het spamfilter veel te goed. Ik gaf net een repy op een mailtje en Ziggo weigerde het als zijnde spam. Ik kreeg dit van ziggo retour:

<[email protected]>: host smtp.ziggo.nl[212.54.42.9] said: 550-Message
refused by spam filter (node=smtp7.tb.mail.iss.as9143.net 550
msg-id=1jyH0h-0007x7-8Z) (in reply to end of DATA command)

Na een kleine aanpassing, zag hij het nog steeds als spam. Toen de gehele aangehaalde tekst gewist. Dit werd wel doorgelaten. En als het een gekke tekst was, had ik er begrip voor. Maar het was alleen de regel "Heeft u die voor mij?" met erna zijn adres (post adres en website adres)

Het zal die link naar de website geweest zijn. Maar elk bedrijf zet tegenwoordig een linkje naar hun website onder hun mail.
 
vraagje:
ik krijg sinds paar maanden ineens zeer veel spam/of pfishingmail??? die ik uiteraard verwijder en vervolgens een regel aanmaak op webmail van ziggo om mails met onderwerp...... te blocken.
zo word ik momenteel heel veel aangesproken met beste ...........
en dat ........ is nou net de inlognaam van mijn ziggo account !
zou het werken als men van provider wisselt?
ik heb mij aangemeld voor glasvezel en daardoor ga ik automatisch over naar een nieuwe provider.
 
Laatst bewerkt:
Zolang jij je nieuwe E-mailadressen niet op onbetrouwbare sites gebruikt of dat er geen database gehackt wordt waar je E-mailadres in staat zal het helpen.

Dat je inlognaam van Ziggo bekend is niet zo erg, zolang je maar een goed paswoord hebt.
 
Het spam filter in Ziggo Mail werkt weer eens niet. Ondanks een enorme lijst die ik in de jaren heb opgebouwd om dergelijke mailadressen te blokkeren komen er binnen een uur (!!!???) 60 mails binnen allen eindigend op .guru of .buzz. Deze domeinen staan in mijn blocklist, toch komen ze binnen.

Hebben meer gebruikers hier last van? Ik weet niet waar het aan ligt. @Webcare Ziggo ???
 
Zolang jij je nieuwe E-mailadressen niet op onbetrouwbare sites gebruikt of dat er geen database gehackt wordt waar je E-mailadres in staat zal het helpen.

Dat je inlognaam van Ziggo bekend is niet zo erg, zolang je maar een goed paswoord hebt.
nu komt de aap uit de mouw.
had bluemail geinstalleerd omdat ik geen mail kon versturen vanuit mijn outlook
ik kreeg in die tijd dat ik geen mails kon versturen ook ineens honderden spammails !!!!
in bluemail kun je heel snel zonder veel omwegen domeinnamen blocken want als je de afzender bekijkt komen deze nooit van bol.com en ga zo maar door.
sinds een weekkrijg ik ineens uberhaubt geen spammail meer in mijn spambox.
ik denk nog van huh leuk maar vanwaar deze positieve wending ???

En nu komt dus de spreekwoordelijke AAP UIT DE MOUW
mijn mailaccount was volgens ziggo gehackt.
kreeg een bericht van [email protected]
Uw account is door ons uit voorzorg geblokkeerd
en verder instructies om via mijn ziggo mijn wachtwoord te wijzigen

Ziggo heeft dus willens en wetens verzwegen dat hun mailsysteem is gehackt en dit voor de media verzwegen vanwege te verwachten reputatieschade naar ik aanneem.

Schandalig dat men klanten in het ongewisse laat.
 
Ziggo zegt dat jouw account is gehackt, dat wil niet zeggen het Ziggo mailsysteem is gehackt.
Als iemand op de een of andere manier aan jouw wachtwoord komt en gebruik maakt van jouw account (bv spam versturen) dan is jouw account gehackt en neemt Ziggo de genoemde maatregelen.
 
had bluemail geinstalleerd omdat ik geen mail kon versturen vanuit mijn outlook
Dat is inderdaad een bekend probleem van de outlook app.

Ziggo heeft dus willens en wetens verzwegen dat hun mailsysteem is gehackt en dit voor de media verzwegen vanwege te verwachten reputatieschade naar ik aanneem.
Gelukkig is het bij wet geregeld dat dat niet mag. Een bedrijf mag een datalek / hack niet verzwijgen.
Dit is overigens nogal een zware beschuldiging die je daar doet.
 
Terug
Bovenaan