Veel spam. Spamfilter Ziggo werkt slecht / niet.

Wat een gezwets op niks af.... Jullie weten dondersgoed over wat voor shit-mails deze discussie is begonnen en wat voor mails bedoelt worden. Uitleg geven over een totaal niets ter zake doende bekende persoon die geld voor zijn terugreis wou hebben, heeft hier totaal niets mee te maken. Het gaat er om dat het zogenaamd 'zelflerende' spamfilter van Ziggo vanaf een jaar geleden allerlei shit doorlaat die door andere providers bij voorbaat al als spam gemarkeerd wordt. Dat jij dit niet hebt, good for you! Maar zoals je hier kan lezen zijn er een hoop mensen die exact hetzelfde probleem hebben, dezelfde mails krijgen en er ook sinds een jaar al doodziek van worden. Ik krijg haast de neiging om te denken dat iemand binnen Ziggo emailadressen heeft verkocht aan 'criminele' spammers.
Onze ervaring past hierbij. Al jaren worden wij bestookt met 5-10 ongevraagde emails per dag. Vorige week werd ik verleid om over te stappen naar Ziggo zakelijk maar dat heb ik vervolgens teruggedraaid omdat ik na bedenktijd anders besloot. Het gevolg was dat mijn account 1 dag zakelijk was en wat denk je: geen spam op die dag. De dag erna begon de ellende gewoon weer. Daarom veronderstel ik dat het niet een kwestie is van niet kunnen, maar van niet willen bij Ziggo.
 
@Briolet spreekt in zijn posting van illegale spam, dat impliceert dat er ook legale spam zou zijn. Een kenmerk van spam is dat het nooit legaal is. De toevoeging illegaal voegt niks toe maar maakt de zaak alleen maar onduidelijk.
Klopt helemaal wat je zegt, maar daar gaat het helemaal niet over. Reclamedrukwerk door de brievenbus kan ook afkomstig zijn van op zich heel aardige winkeliers. Niettemin is het ongevraagd. Dit is alleen maar een discussie over de juiste woordkeuze en daar zijn andere forumrubrieken voor. Waar het hier over gaat is o.a. hoe je die ongein kan keren. Bij de ene categorie ongevraagde mail lukt dat gemakkelijk, bij de andere is het meestal moeilijker, afgezien nog van de gevaren van virussen e.d.
 
Laatst bewerkt:
Ook voor ongevraagde reclamedrukwerk door de brievenbus wat jij er zonodig bij moet halen om het geheel nog onduidelijker te maken zijn andere forumrubrieken.
Het is een feit dat het spamfilter van Ziggo slecht werkt dus die ongein is te keren door je Ziggomail naar een Gmail account te leiden, die de meeste spam er keurig uitfiltert.
 
Ook voor ongevraagde reclamedrukwerk door de brievenbus wat jij er zonodig bij moet halen om het geheel nog onduidelijker te maken zijn andere forumrubrieken.
Het is een feit dat het spamfilter van Ziggo slecht werkt dus die ongein is te keren door je Ziggomail naar een Gmail account te leiden, die de meeste spam er keurig uitfiltert.
Ik vrees dat je me totaal verkeerd begrijpt. Ik noemde dat het type spam dat alleen maar reclame is voor talrijke bekende firma's en organisaties gemakkelijk en zonder risico is om van af te komen. Dat is al een flinke slok op een borrel. Spam die alleen maar irritant geouwehoer bevat is hier vrij gemakkelijk van te onderscheiden. Volgens mij is met het noemen daarvan niets verwarrends aan.

Van die laat ik het maar criminele spam noemen weet ik eerlijk gezegd geen antwoord op. Ik heb er ook last van gehad, maar vrij plotseling stopte dit. Hoe dit van het ene moment op het andere kwam is me een raadsel. Ik had wel vermoedens, maar die zijn in strijd met de ervaringen van anderen hier.
 
Ik hoor hier vooral geklaag dat het spamfilter teveel doorlaat. Mijn ervaring is juist dat het teveel blokkeert. Net weer. Ik probeer een mailheader te sturen naar iemand waar het met de mail mis ging zodat hij zelf het probleem kan uitpluizen.

Hier staan veel links in en Ziggo blokkeert dit omdat het spam zou zijn. In mijn ervaring gebeurt dit soort blokkades van uitgaande mail vaker dan ik echte spam binnen krijg. Mijn verzoek zou juist zijn om dat filter wat minder strak in te stellen.

Mijn oplossing is om dan via een niet-ziggo smtp server te versuren. Maar als de ontvanger ook een ziggo adres is, wordt hij bij de ontvanger geblokkeerd. Het is gewoon legitieme mail. Die hoort een spamfilter niet te rejecten. Desnoods alleen in de spamfolder plaatsen.
 
Ik merk dat het gelukkig weer rustig is met de spam. En inderdaad komen e-mails onterecht in de spambox. Die filter ik nu met een regel zodat deze in een specifieke mailbox komen. Dit gaat goed
 
Laatst bewerkt:
Het spam filter is en blijft bagger.

Heel veel mails worden onterecht tegengehouden. (Eigenlijk alles wat tegengehouden wordt is onterecht)
Mails die je als geen spam aanmerkt, komen de volgende keer er gewoon weer in terecht.
Het is belachelijk dat dit niet uit te schakelen is.
Ziggo weigert dit op te lossen, en komt met antwoorden die nergens op slaan, of ook niet werken.
Zo kan je bij je account in stellen dat spam in je inbox zou komen. Maar vervolgens blijven ze in een eigen map spam binnenkomen, en blijven ze onterecht tegengehouden.
 
Ik heb het probleem van veel spam ook al een tijd, zo erg dat ik het liefst mijn ziggo emailadres zou willen opheffen. Maar dat schijnt niet te kunnen. Mijn hoofd emailadres gebruik ik nu niet meer en heb alles overgezet op gmail. Mogelijk staat mijn ziggo adres ergens op een "spamlijst"Voor onbelangrijke mail gebruik ik nog 2 alias Ziggo adressen. Waarom is het bij ziggo niet mogelijk om gewoon je emailadres op te heffen / verwijderen ?
 
Terug
Bovenaan