Veel spam. Spamfilter Ziggo werkt slecht / niet.

Vandaag deze gehad. Net als een mail die ook aan mij gericht was met een [email protected] Ook een dergelijk verzoek. wat ik wel vreemd vindt is dat ik zie dat de door toendertijd bedacht emailadres is gebruikt die ik zelf niet gebruik.
23172
 
@Briolet De beste oplossing (workaround) is om belangrijke mail nooit naar je Ziggomail account te laten sturen. En alweer opgelost en resultaat minder spam.
 
@warrink, wat is dat nu voor een achterlijke oplossing? Je mag toch van een internetprovider waar je voor betaald verwachten dat deze minstens net zo veel tegen spam doet dan wat een gratis gmail of outlook account doet?
 
Nou, nou... dat je het ergens niet mee eens bent oké... maar om een idee of oplossing nou achterlijk te noemen. Ik heb bij mijn provider een e-mailadres ja, maar die gebruik ik niet. Puur voor de heb, maar geen spam... ook niet bij Outlook (onderdeel van mijn Office 365). Feit blijft, gewoon geen provider-adres van Ziggo gebruiken. Of ben je bang dat je dan geld weggooit omdat je de mail niet gebruikt? Ons Nederlanders binne zunig...

Enne: Denken in oplossingen, niet in problemen :)
 
Je mag toch van een internetprovider waar je voor betaald verwachten dat deze minstens net zo veel tegen spam doet dan wat een gratis gmail of outlook account doet?

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens
 
Man, man alleen vandaag al 30 spam mails, al tig regels ingesteld, maar ze blijven komen, die gasten moeten ze echt wat aandoen
 
Toch heel raar, ik heb al jaren 2 @ziggo.nl mailadressen. Nooit spam. Nooit iets ingesteld bij de mailaccounts.
 
Man, man alleen vandaag al 30 spam mails, al tig regels ingesteld, maar ze blijven komen, die gasten moeten ze echt wat aandoen
Zijn dit wat je kunt noemen hoofdzakelijk "ouwehoerspams" of zijn het legale reclameberichten? Dat is voor bestrijding/manier van aanpak een heel groot verschil. Ik behoor ook tot de gelukkigen die bijna nooit last hebben van spam.
 
@J. de Boer nou van alles, van bol, rtl, kranten, personen, echt veel, met hele vreemde namen letters achter de @, dus veel regels aangemaakt met een filter erop, maar dan komen er weer andere met iets achter de @
 
Oké, ik stelde de vraag omdat het onze ervaring is, dat met uitzondering van vreemde afzenders het altijd loont om je via de daarvoor geplaatste link af te melden. Met het rijtje bekende namen die je noemt weet ik vrijwel zeker dat dit helpt. Natuurlijk werkt dat niet bij spam van bedenkelijk allooi, eerder integendeel. Maar als je de eerste categorie kwijt bent, dan ben je m.i. al een flinke stap in de goede richting.

Wat ik wel wil benadrukken (misschien ten overvloede) is het advies om terughoudend te zijn met het verstrekken van je e-mailadres. Want het lijkt me sterk dat ze om een paar voorbeelden te noemen dat bij RTL en Bol zomaar je adres bekend is. Dat moet welhaast gekomen zijn door contact met hen. Welnu, gewoon een verzoek om dat te verwijderen wordt echt wel aan voldaan.
 
Terug
Bovenaan