Veel glitches op Ziggo zenders.

Misschien dat we een beetje kunnen troubleshooten zodat ook Ziggo wat nadere informatie heeft en gerichter kan zoeken.

Glitches kunnen mijns inziens optreden om de volgende redenen:
1. Signaalsterkte (en/of instraling 4g)
2. Kortstondige decoderingsproblemen
3. Problemen bij het encoderen in de headend van Ziggo (het omzetten van het geleverde signaal van de omroep met andere signalen in een transportstream en/of aanbieden in de Ziggo Go app, dit kan er dus ook voor zorgen dat bepaalde regio's er op een moment last van hebben en andere niet)

Analyse van de eerdere posts in dit topic:
1. Gezien het feit dat het zowel optreed bij mensen met een goed signaal als in de streams van de app lijkt me dit niet aannemelijk
2. Gezien het feit dat het optreed bij ongecodeerde zenders (zoals regionale omroepen), lijkt het dus ook geen decoderingsprobleem

Blijft over het encoderen. Verschillende regio's en samenstelling van de transport streams per regio is hier te vinden https://www.dtvmonitor.com/nl (dit zijn overigens niet alle regio's, omdat er veel meer regio's met lokale omroepen zijn als hier weergegeven)

Het kan goed zijn dat de encoders af en toe kortstondig overbelast zijn en er hierdoor glitches ontstaan die zo ook worden verzonden over het netwerk. Logica zou dan zeggen dat het dan een hele transport streams betreft waarbij de encoder op dat moment iets te veel te verwerken krijgen op tijden dat de verschillende zenders tegelijk in de stream veel beeldbewegingen hebben (en dit dus meer vergt van de encoders).

Het zou dus nuttig zijn als hier aangegeven kan worden als een glitch optreedt met de volgende informatie (dus geen info als je geen glitches hebt, enkel melden als je er wel één ziet):
A. Waar is de glitch geconstateerd (via de kabel of via de app)
B. Op welke zender (het liefst met het precieze tijdstip en datum zodat ziggo evt in de logfiles van de encoder kan kijken)
C. Op welke headend zit je (te achterhalen welke lokale omroepen zijn er bij jou, let op geen regionale maar echt lokale omroepen)
D. Hoe vaak heb je glitches (als het heel vaak of constant is betreft het in jouw geval waarschijnlijk toch een te zwak signaal)

Misschien dat we op deze manier toch meer de vinger erop kunnen leggen en er een oplossing kan komen.

@Webcare Ziggo misschien kunnen jullie voorzien in een complete lijst van headends het liefst met postcode regio's erbij.
 
Laatst bewerkt:
via de kabel natuurlijk. welke zenders? de zenders van ziggo sport hadden er erg veel last van, is nu minder.
zat je PL voetbal te kijken, werd je er gek van. even later spaans voetbal en was het vrijwel verdwenen.

ga wel een moment weergeven, want dat is echt niet lang wachten.
 
Het zou goed kunnen dat de PL in een hogere kwaliteit wordt aangeboden als Spaans voetbal (en dus meer vergen van de encoders). Omdat je er bij de PL meer last van had en minder bij spaans, kan dat een goede bevestiging zijn dat het dus niet aan jouw kant zit (want dan zouden de glitches, ongeacht het programma, er net zo veel moeten zijn). Mochten er nou momenten zijn dat het veel voorkomt (PL) en je bent in de mogelijkheid om dezelfde zender tegelijk op de app mee te laten draaien dan ben ik ook wel heel benieuwd of beide tegelijk de glitches vertonen (want in dat geval is het onomstotelijk bewezen dat het aan de kant van Ziggo al fout gaat omdat je de zender dan op 2 manieren verstoord binnenkrijgt, via DVB-C op de kabel en via een internet stream in de app). Kan best zijn dat het niet tegelijk gebeurt (als de stream van een andere encoder komt als jouw DVB-C signaal), maar zo wel dan is het sowieso duidelijk dat Ziggo naar de encoder (instellingen) moet kijken.
 
Netflix werkt wel via de app van de tv zelf en ook op de ipad werkt netflix. alleen kanaal 150 kun je zien dat er netflix is. Tot voor kort kon ik wel via kanaal 150 naar netflix. Apple tv, playstation of chromecast heb ik niet.

Stuur even een privébericht met je postcode en huisnummer en zet er een link naar dit topic bij. Dan gaan we de verbinding van de Mediabox XL voor je controleren.

Groet,

Mirsad van Ziggo
 
Bijna iedereen heeft er last van. Een ci+ module schaar ik gemakshalve even onder de door ziggo ondersteunde boxen.
Dus val jij ook in de doelgroep... :P

Ik ga me er bij deze ook maar eens in mengen: Ik heb nog niemand hier gehoord over aansluitingen zonder Ziggo apparatuur (boxen). Ik ervaar voorgenoemde problemen ook, maar dan op de FTC zenders op 2 tv's met eigen DVB-C ontvanger naast de aangesloten Pace box (standaard digitaal pakket) op een tv zonder eigen DVB-C ontvanger. Ik zit op HE Zevenaar, signalen zijn goed, monteur heeft diverse malen gemeten en niets kunnen constateren. Bekabeling voldoet aan keurmerk en is aangelegd door professional (lees eigen Ziggo monteur). Toch blijven voorgenoemde problemen. En dan nog beweren dat het NOOIT kan liggen aan de infrastructuur van Ziggo heren/ dames van Webcare? Toch eigenlijk best wel vreemd dat deze "problemen" steeds weer de kop opsteken wanneer er recentelijk in de buurt onderhoud heeft plaatsgevonden. Of zou de vorst ermee te maken hebben?
 
Heb geen idee, ze hebben geen grondkabel/ huisaansluiting vervangen en in de buurt-/ wijkkast zijn ze niet geweest voor zover ik weet.
 
Terug
Bovenaan