Misschien dat we een beetje kunnen troubleshooten zodat ook Ziggo wat nadere informatie heeft en gerichter kan zoeken.
Glitches kunnen mijns inziens optreden om de volgende redenen:
1. Signaalsterkte (en/of instraling 4g)
2. Kortstondige decoderingsproblemen
3. Problemen bij het encoderen in de headend van Ziggo (het omzetten van het geleverde signaal van de omroep met andere signalen in een transportstream en/of aanbieden in de Ziggo Go app, dit kan er dus ook voor zorgen dat bepaalde regio's er op een moment last van hebben en andere niet)
Analyse van de eerdere posts in dit topic:
1. Gezien het feit dat het zowel optreed bij mensen met een goed signaal als in de streams van de app lijkt me dit niet aannemelijk
2. Gezien het feit dat het optreed bij ongecodeerde zenders (zoals regionale omroepen), lijkt het dus ook geen decoderingsprobleem
Blijft over het encoderen. Verschillende regio's en samenstelling van de transport streams per regio is hier te vinden
http://www.dtvmonitor.com/nl (dit zijn overigens niet alle regio's, omdat er veel meer regio's met lokale omroepen zijn als hier weergegeven)
Het kan goed zijn dat de encoders af en toe kortstondig overbelast zijn en er hierdoor glitches ontstaan die zo ook worden verzonden over het netwerk. Logica zou dan zeggen dat het dan een hele transport streams betreft waarbij de encoder op dat moment iets te veel te verwerken krijgen op tijden dat de verschillende zenders tegelijk in de stream veel beeldbewegingen hebben (en dit dus meer vergt van de encoders).
Het zou dus nuttig zijn als hier aangegeven kan worden als een glitch optreedt met de volgende informatie (dus geen info als je geen glitches hebt, enkel melden als je er wel één ziet):
A. Waar is de glitch geconstateerd (via de kabel of via de app)
B. Op welke zender (het liefst met het precieze tijdstip en datum zodat ziggo evt in de logfiles van de encoder kan kijken)
C. Op welke headend zit je (te achterhalen welke lokale omroepen zijn er bij jou, let op geen regionale maar echt lokale omroepen)
D. Hoe vaak heb je glitches (als het heel vaak of constant is betreft het in jouw geval waarschijnlijk toch een te zwak signaal)
Misschien dat we op deze manier toch meer de vinger erop kunnen leggen en er een oplossing kan komen.
@Webcare Ziggo misschien kunnen jullie voorzien in een complete lijst van headends het liefst met postcode regio's erbij.