• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Vaak opnieuw aanmelden via wifi


whkhenkie

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
23
Vaak moet ik tijdens het internetten me steeds weer aanmelden op het modem of de tp-link 1750. Waarom gebeurt dit steeds?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.750
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Slechte (zwakke) Wi-Fi verbinding?
Bij verbinding "automatisch verbinden" niet aangevinkt ?
 
Topicstarter
Topicstarter
W

whkhenkie

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
23
goede wifi verbinding en automatisch verbinden aangevinkt
 

Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
473
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hoe staat je wifi kanaal ingesteld? Automatisch of vast op 1 kanaal? Welke band gebruik je (2,4 of 5 GHz)? Heb je al eens gekeken met een app als "Wifi Analyser" welke andere wifi zenders in je buurt zitten en de kracht (signaalsterkte) daarvan?

Probeer het modem of router op een vast kanaal te zetten waar je of de sterkste bent van alle zenders in de buurt. Het automatisch wisselen van het kanaal door je modem kan idd zorgen voor connectiviteitsverlies. Al heb ik er nog nooit van gehoord dat je dan ook opnieuw moet inloggen. De 2,4 GHz band is vrij vol. Meest gebruikte kanalen zijn 1,6 en 11 ivm de scheiding tussen de kanalen. Kies een kanaal waar de minste (lees zwakste) signalen op zitten. Kijk of dat beter gaat.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

whkhenkie

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
23
Dankjewel voor je reactie, maar dit heb ik allemaal al gedaan.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.750
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb je dit probleem bij modem en TP-link 1750? Welk modem en staat hij in router, of bridge mode?
Is er een nieuwer stuurprogramma voor de Wi-Fi adapter?
Stuurprogramma al eens vernieuwd? Dus verwijderen en opnieuw laten installeren.
De computer al eens op malware laten scannen?
Misschien een instelling van beveiliging die het kan veroorzaken?
 
Topicstarter
Topicstarter
W

whkhenkie

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
23
Bij allebei, modem is connectbox en hij staat in router mode. Er is een nieuwer stuurprogramma voor de Wi-Fi adapter, maar als ik die installeer vind hij het netwerk niet. Dus maar teruggezet. Op malware gescand, geen malware.
Waar moet ik zoeken in de beveiliging als dit een oorzaak zou zijn.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.750
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het probleem lijkt dus in je computer te zitten.
Vreemd dat met het nieuwere stuurprogramma voor de Wi-Fi adapter Wi-Fi niet goed werkt.
Is je besturingssysteem helemaal bijgewerkt? Wat is het besturingssysteem? Er zijn berichten dat de laatste versie van Windows 10 soms netwerkproblemen veroorzaakt.
Blokkeert de beveiliging misschien bepaald netwerkverkeer. Welk beveiligingsprogramma gebruik je?
 
Topicstarter
Topicstarter
W

whkhenkie

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
23
Windows 10 Pro, helemaal bijgewerkt. Ziggo safe online.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.750
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Nu word het moeilijk.
Ik heb zo een, twee, drie geen idee meer en wil niet direct aan een hardware probleem denken.
Maar dat je niet het nieuwste stuurprogramma voor je adapter kunt gebruiken blijft toch achter in mijn hoofd hangen.

Als ik nog een idee krijg meld ik mij weer.