upcmail.nl i.p.v. chello.nl ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb voor de zekerheid maar een betrouwbare VPN geinstalleerd i.p.v. een gratis. Bedankt voor het meedenken zover ! Morgen maar weer bellen als het nog niet werkt.
 
Dat zou inderdaad wel eens het probleem kunnen zijn. Zeker met een gratis VPN is de kans groot dat je een IP adres krijgt dat eerder is misbruikt om spam te versturen. De detectie software van Ziggo zal dat automatisch zien als gevaarlijk en daar melding van doen.

ps: Ik weet niet wat je wilt bereiken met die VPN, maar in dit geval, voor het checken van mail, voegt dit geen extra veiligheid toe. Het wordt eigenlijk alleen maar onveiliger!

Zonder VPN:
jouw computer > ziggo netwerk > ziggo mailserver

Met VPN:
jouw computer > ziggo netwerk > internet > VPN provider > internet > ziggo netwerk > ziggo mailserver

Met VPN kan Ziggo jouw netwerk pakketjes niet meer analyseren, maar de VPN provider wel. De vraag is dan, vertrouw je een (gratis) VPN provider of je eigen provider.
 
Zoals ik al zei, ik heb nu een betaalde VPN van een Avast, met name omdat ik nog al eens in openbare ruimte verkeer en ik vertrouw niemand en zij mij blijkbaar ook niet, ben immers geblokkeerd ! Met welk recht ?
 
het ip adres waar je vpn tunnel eindigt - en je dus het internet opgaat - wordt niet alleen door jou gebruikt, maar tig anderen. daar kunnen natuurlijk best wel gebruikers tussen zitten met onfrisse bedoelingen die op een of ander manier in het zicht van ZIGGO zijn gekomen.
mogelijkerwijs kun je dat punt veranderen, door een ander exit-point te kiezen, totdat dat weer gecomprommiteerd is ...
kun je geen vpn tunnel opzetten naar je eigen router? doe ik al jaren.
 
Ziggo heeft eigenlijk niets te analyseren, ik betaal ze om mij een service te verlenen niet om mij te analyseren/ politie agentje te spelen !
 
hoe ging dat kinderversje ook al weer? ikke, ikke en de rest kan stikken? door jou toedoen of nalaten loopt ziggo het risico dat alle ziggo mailservers worden geblacklist. daar zit niemand op te wachten, behalve jij misschien. ik ben blij dat ze in zo'n geval afsluiten, zelfs als het mij zou overkomen.
 
Wat een onzin reactie, natuurlijk heeft de service ook te maken met veiligheid, maar als dat betekend dat ik geblokkeerd wordt door activiteiten van buitenaf waar ik niets aan kan doen, werkt dit niet naar behoren. Blijkbaar is er meer aan de hand, aangezien ik (hopelijk) teruggebeld wordt door de technische afdeling van Ziggo, omdat de medewerker die ik aan de lijn had er ook niet uitkwam.
 
Hoe kon ik weten dat het een twijfelachtige VPN was ? Omdat hij gratis was ? Ik nam pas kennis van de twijfelachtigheid toen ik op zoek ging naar de oorzaak van mijn blokkade in het forum en op google.
 
Ik kan jullie mee delen dat mijn blokkade van mijn uitgaande email is opgeheven.

Na enig technisch geworstel en na vele foutmeldingen, met behulp van een geduldig Ziggo medewerker, is het uiteindelijk toch gelukt.
Voor mij is dit onderwerp nu afgesloten ! Dank voor de positieve reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan