• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

upcmail.nl i.p.v. chello.nl ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

P.Hartog

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2020
Berichten
12
Al jaren gebruik ik chello.nl, nu is mijn uitgaande post geblokkeerd ,voor mij totaal onbekende reden, ze zeggen ip misbruikt ? Nieuwe wachtwoorden instellen dus, wordt ik steeds naar upcmail.nl gepusht, en dat wil ik niet Ziggo ! Ben bij velen bekend met chello.nl Wat nu Ziggo?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.692
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De chello.nl adressen zijn aliassen van de upcmail.nl adressen. Dat kan je ook zien in Mijn Ziggo.
Gewoon het wachtwoord van ...@upcmail.nl veranderd dan is het ook bij ...@chello.nl veranderd.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.622
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Die blokkade zal onafhankelijk zijn van het aanpassen wachtwoord. Dat opheffen moet onafhankelijk gebeuren. Ik heb geen idee of de helpdesk dit kan bespoedigen door te zien dat het wachtwoord aangepast is. Anders duurt de blokkade een vaste periode. (24 of 48 uur. lees de ervaring van anderen voor de periode)

Wel zorgen dat de oorzaak weggenomen is. Want als jouw IP na opheffen van de blokkade weer spam gaat versturen, kan je opnieuw een blokkade krijgen, maar dan voor een veel langere tijd.
 
Topicstarter
Topicstarter
P.Hartog

P.Hartog

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2020
Berichten
12
Het punt is dat ik amper gebruik maak van email en zeker geen spam verstuur. Gebruik email alleen in correspondentie naar instanties. Mijn IP zou gehackt zijn, dat ligt dan eerder bij Ziggo dan bij mij ! Ik heb firewalls/virusscanners etc . Helpdesk, zegt dat ze er geen mededelingen over doen. Nog even en ik ga wel een mededeling doen, n.l. dat ik overstap !
 
Topicstarter
Topicstarter
P.Hartog

P.Hartog

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2020
Berichten
12
Ter verduidelijking: Geachte heer/mevrouw,

Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk ingelogd op uw e-mailaccount vanaf een IP adres wat ook gebruikt is voor het uitvoeren van dubieuze handelingen.

U bent nu geblokkeerd
Uw e-mailaccount is door ons uit voorzorg geblokkeerd. Hierdoor kunt u geen e-mail meer versturen vanaf uw Ziggo Mail account.

Bij het versturen van een bericht zult u de volgende melding krijgen:

"Beveiligings alarm! Uw account is geblokkeerd voor uitgaande e-mail. U hebt hierover een e-mail van Ziggo ontvangen. Controleer uw inbox voor verdere instructies

Om deze blokkade op te heffen dient u twee wachtwoorden te wijzigen.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.108
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dat je ip gehackt is staat er helemaal niet. Er staat dat er op je E-mail is ingelogd met een ander ip dat een slechte naam heeft.
 
Topicstarter
Topicstarter
P.Hartog

P.Hartog

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2020
Berichten
12
Oke, bedankt ! Zou dat mijn huidige VPN kunnen zijn ? Ik heb geen idee ! Ik heb iets blijkbaar verkeerd begrepen ? En wat kan ik er aan doen ? Naast mijn wachtwoorden veranderen, wat ik gedaan heb. Maar nog steeds niet gedeblokkeerd ben door Ziggo ?
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.108
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Je gebruikt mail amper zei je, dan kun je die vpn ook wel even uitzetten wanneer je wel mail gebruikt/inlogt. Misschien duurt het 24 uur voor jet gedeblokkeerd wordt, geen idee. Bel even.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.