• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

UPC zakelijk internet


D

Deleted member 6393

De verbindingen op alle 3 de vestigingen zijn nu uitstekend.
Problemen die nu nog ervaren worden, zijn het gevolg van instellingen door de netwerkboer. De verbindingen van UPC ligt het niet aan, die zijn betrouwbaar als ze eenmaal goed ingeregeld zijn.

@Master_Marcel: je moet inderdaad een bedrijf zijn, dus een kvk nummer hebben om UPC zakelijk aan te vragen.
Logisch natuurlijk want een zakelijke verbinding is voor bedrijven en niet voor particulieren.
Dat kun je ook zien aan de prijzen. Voor zakelijk is dat ex-BTW terwijl consumentenaansluitingen altijd inclusief BTW moeten worden opgegeven.
 
M

Master_Marcel

Bedankt voor de bevestiging paullus.

Jammer dat je kvk nummer moet hebben. Ik ben geïnteresseerd in een wat professionelere verbinding, zoals meerdere IP adressen (ik heb een eigen server). Ook wil ik graag een dood normale modem, en niet een combi (modem; router; wireless). Ik heb al eens bij UPC geprobeerd om toch een normale modem te krijgen, maar dit is op niks uitgelopen. Reactie van UPC was dat dit niet kon met mijn huidige abonnement. Ik heb een 4 in 1 pakket. Mocht iemand een oplossing weten...
 

sonic007

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2008
Berichten
198
0059099 zei:
Paullus,

Houd er rekening mee dat UPC de 4 uur op de modem ook niet honereerd bij een storing. Daarnaast houd er ook rekening mee dat als je de Exchange server van SBS als SMTP server gebruikt, je na ongeveer 6 maanden in de problemen komt (met spamfilters), omdat er geen goede rDNS ingevoerd wordt door UPC (je krijgt een generieke en niet 1 op je eigen domeinnaam...).

hmmm.

dit probleem kan je zeer goed opvangen door een zogenaamde SPF record in je DNS te zetten..
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework
 

DarkForce

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Berichten
409
Update van mijn eerder aangegeven problemen;

Omdat het modem instabiel was, hebben een medewerker van UPC (Dhr. Leon. J) en ik op 18-09-2010 met elkaar afgesproken tijdelijk het abonnement op UPC Zakelijk 5-ip te zetten, dit was in combinatie met het all-in-one pakket geen probleem en zou een extra bedrag van ca. € 8,00 per maand extra opleveren. Hierop volgend bleef de internet verbinding probleemloos functioneren.

Op 15-10-2010 arriveerde een factuur ter hoogte van € 263,49. Daar ik in de maand September een creditering heb ontvangen t.h.v. € 110,- dacht ik al, een hoog bedrag te zien. Hierop bleek de creditering te ontbreken. Als klap op de vuurpijl bleek het abonnement door het grapje van Dhr. Leon J. het All-in-One abonnement uit elkaar getrokken te zijn waarna alle diensten los werden gefactureerd.

Afgesproken is met Dhr. Jimmer P. (op diezelfde dag) om ook het resterende bedrag (een totaal van € 263,49) te crediteren. Het abonnement zou hierop vervolgens worden aangepast op, 60mbit 5ip, 2 telefoonlijnen, 1 digitale DVR ontvanger totale kosten € 96,26 per maand. Resultaat?;

Op 1 November 2010 komt een SMSje binnen met melding dat een achterstalige betaling aanwezig is. Ik hieropvolgend gebeld, resultaat? € 263,49 is wel als creditering toegekend echter niet doorgevoerd. Hier bovenop blijkt al enige tijd een 120Mbit abonnement 5IP actief te zijn.

Wederom uiteindelijke conclusie;
UPC is niet alleen op particulier gebied maar ook op zakelijk gebied een tijdrovend, oplichtende rotbende welke haar zaakjes niet op orde brengt, kan houden laat staan klanten fatsoenlijk voorlicht. Al binnen 2 maanden zoveel klachten en problemen met maarliefst 50+ interacties als resultaat en dit betaal je als zakelijke (= ondernemer) dus dubbel aangezien je tijd al dermate veel kost dat een UPC Zakelijk abonnement al niet eens meer interessant is.
 

0059099

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
238
Gisteren UPC zakelijk opgezegd... heerlijk...

Thuis kan ik het geklungel hebben, maar op de zaak is het echt een ramp... Nu een dikke pijplijn van Solcon, 4x ADSL gestapeld... :P
 
D

Deleted member 6393

Ik moet eerlijk zeggen dat de boel op alle 3 de vestigingen nu gewoon goed werkt.
Als er nog problemen zijn, is dat door verkeerde instellingen van de netwerkboer.
UPC Zakelijk maakt waar wat men belooft. Merendeel van de tijd gewoon uptime zonder problemen.
 

JoePieZie

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
7
allejantjes zei:
Kun je zonder problemen / vertragingen etc. VOIP gebruiken ?

Ja, dat gaat prima. Wij gebruiken de diensten van BudgetPhone.nl over onze UPC Business lijn. Aan het begin veel problemen gehad met onze lijn, maar nu meer dan tevreden. Problemen werden veroorzaakt door een vervelende samenloop van omstandigheden, zo waren er in de omgeving 2 kabelbreuken vlak na elkaar en een storing in een wijkkast, deze storingen duurde wel wat lang voor ze opgelost waren (gevolg: een paar dagen veel packetloss en automatische modem herstarts waardoor er bijna niet te werken was). We hebben wel 2 maanden gratis internet ter compensatie gehad van UPC. Dekt absoluut niet de kosten die we hierdoor hebben gehad, maar het is in iedergeval een blijk van goede wil.

Verder kan ik aanraden om het 5 IP abonnement te nemen, zelfs als je maar 1 IP nodig hebt. Bij het 1 IP abonnement gebruik je het modem ook als (WiFi) router en daar zitten nadelen aan. Het is fijner om een eigen router te hebben, geeft je een boel meer vrijheid en flexibiliteit. Bovendien heb je met het 1 IP abonnement als SSH-gebruiker ook een probleem (sessies vallen snel weg door een NAT-timeout in het modem), met het 5 IP abonnement heb je dit niet, mits je eigen router ook niet zo'n timeout heeft staan natuurlijk. Is die 8,- euro per maand extra dus meer dan waard!